Gå til innhold

Katt i sameie- døde mus over alt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Vi bor i et sameie med 8 boenheter og tilhørende carport til alle. To av boligene i vårt bygg har katt som går ute hele dagen og fanger mus. Det er nå blitt et problem da det ligger strødd døde mus over hele plassen, og spessielt rundt bilen vår der vi går med to barn hver dag. Katta har lagt fra seg mus på vår trapp som er halvtygd, man er stadig vitne til at de piner de til døde. Det er generelt veldig ekkelt når man tråkker på en mus og hele tiden må se seg for, og passe på hvor ungene tråkker for å komme seg inn i bilen. Det er snakk om 10 meter fra trappa til carport/bilen. 

Vi leier så føler ikke vi har så mye vi skulle sagt, og utleier bryr seg ikke så mye. 

Er dette virkelig noe man må finne seg i?? Hva kan vi eventuelt gjøre? Er det noe vi kan be de som eier kattene gjøre? Forståe jo at de ikke kan vokte over kattene sine til en hver tid, men er det urimelig å be de om å holde plassen noenlunde fri for de ekle døde krypa? er uaktuelt å flytte før om 1- 1,5 år. 

Kan legge til at jeg er gravid så kommer til å måtte trille her om en mnds tid, kommer ikke til å la vogn stå ute nettopp pga de hersens kattene!

Anonymkode: 22351...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dere ikke eier så er jeg redd det ikke er mye dere kan få gjort med det. Det eneste er å spørre de pent om de kan rydde opp etter kattene sine. 

Anonymkode: 916f8...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det høres jo ekstremt ut. Og jeg har ikke så mye råd å gi. 

Men hvis det virkelig er slik du beskriver må dere ha vannvittig mye mus rundt husene. Og kanskje er det bra at kattene tar noen? Hvis man skal prøve å finne noe positivt i det også...

vi har hatt nabokatter som fanger mus og gir oss i gave, men maks to-tre i året da. 

Anonymkode: d2f0c...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være fint med musefangere i nabolaget, blir mindre utøy av slikt. Ta opp med naboene og spør om at alle kan bidra med å fjerne dyrene, kjøp inn hunde-poser til å ta opp krypene før de kastes. Bedre med døde mus enn levende som løper overalt! 

Anonymkode: 5fbf5...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært mye mer bekymret for at dere har så mye mus i sameiet, og vært glad for at det er en katt der som tar noen av de

Anonymkode: 5fb25...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...