Gå til innhold

Hadde dere orket å bo 2 voksne, 2 mellomstore barn på 75kvm


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke om jeg ikke måtte, men må man så må man.

Vi bodde på 74 kvm da vi fikk andre barnet, bare to soverom så vi hadde 2-åringen på eget rom og babyen på vårt rom. Vi flyttet da yngste rundet året. Vi kunnne da selge boligen vi hadde med 500.000 i overskudd og investerte det i en litt større bolig.

Anonymkode: a0513...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det. Vi bodde på 75 kvm til ungene var 13 og 14. Det gikk helt greit, men det krevde mye organisering og jeg ble en rev på å utnytte oppbevaringspotensialet i alle rom. Jeg skal dog innrømme at det var nydelig å flytte til noe med dobbelt så stor plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på 80 kvm i fire år med unger på 3 og 6 år til de var 7 og 10 år. Det gikk lenge overraskende greit - ungene delte rom og syns det var koselig, men etter hvert som de ble større var ikke det fullt så koselig lenger, når storebror ville ha kompiser på besøk og lillesøster bare "måtte" inn på rommet siden det var hennes også osv. Liten plass når de fikk besøk var det alltid, og vi hadde alsri plass til overnattingsgjester. Vi bodde der i påvente av å bygge hus da, så vi hadde noe å se frem til - så derfor gikk det greit en god stund, men når det nærmet seg innflytting i nye-huset holdt jeg på å gå på veggene, og kan i grunn ikke skjønne at vi holdt ut så lenge på så liten plass. Nå har vi hus på 250 kvm og det er et helt annet liv. Ungene er nå 10 og 13, og jeg skjønner ikke hvordan vi (eller de) skulle holdt ut å bo sånn som vi gjorde på den lille plassen. Må man, så må man, men det er ikke akkurat ideelt

Anonymkode: 3f477...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det nå med barn på fem og sju, og det er trangt. Det går greit fordi vi er så glad i området vi bor i, og vi har fantastisk utsikt, masse lys og alt vi trenger rett i nærheten. Ungene har hvert sitt rom, men det ene er lite. Det mest upraktiske er mangel på vaskerom/tørkeplass, da badet er ganske lite. Hvis vi kunne fått det pluss et ekstrarom til gjester og til barna for å henge med venner, så hadde vi klart oss fint. Så 25 kvadrat til hadde vært supert. 

På den positive siden har vi lave strømutgifter, nær sagt ikke noe vedlikehold, lite areal å vaske, og vi kvitter oss med alt vi ikke trenger og er mestere i å holde det ryddig.

Anonymkode: 36776...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde på ca 50 m^2 sammen med to barn, vi flyttet da barna var 9 og 11. 

Først delte barna rom med køyeseng, men da var det vanskelig for dem å sovne på kvelden. Så ene barnet fikk mitt rom, som sikkert var på 4 m^2, var akkurat plass til en 80cm bred ikea-seng, nattbord og skrivebord. Og jeg delte rom med andre barnet, så min seng og klesskap sto der inne, men rommet var hennes på dagen. 

Vi bodde sånn i fem år, og det gikk veldig bra, man blir vant med å finne lure oppbevaringsløsninger :) Så ja tror godt jeg kunne bodd på 75 kvm med en til voksen :) 

Men nå bor vi på over dobbelt så mye plass, og det er utrolig deilig. Det er lettere å holde orden og enklere når barna har venner på besøk :) I tillegg bor min familie langt unna så av og til hadde vi tre ekstra voksne på besøk i flere dager eller en uke og det ble veldig trangt og mye rot ;) 

 

Anonymkode: 85fb7...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på planløsning! Vi bodde på 72 kvm og det var håpløst. Bor nå på 78 (to voksne og to barn på 10 og 12), og det er helt supert! Føles som vi fikk 30 kvm ekstra da vi flytta. Barna har hvert sitt rom på 8-9 kvm. Det funker veldig bra 😊

Anonymkode: b6897...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor 2 voksne og 3 barn på 82 kvm og det går veldig bra:) Det er veldig god planløsning i leiligheten. De to eldste har hver sitt rom, mens minstemann på 1 år sover på rom med oss foreldre. Etterhvert kommer minstemann og mellomste til å dele rom, de får da det største soverommet på 16 kvm. Vi har også eget vaskerom og en liten bod i leiligheten, samt en større bod nede i kjelleren og stor altan. 

Anonymkode: f96a0...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden! Jeg og mannen bodde på 75kvm før vi fikk barn, jeg holdt ut i et år, da måtte vi kjøpe størrre hus selv om det var bare oss to. 

Anonymkode: 882c6...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ekstremt stor forskjell på utnyttingen av m2. Vi bodde i rekkehus med 75 m2, der var det 3 soverom, 2 på 8 m2 og 1 på 12 m2. Så var det greit størrelse bad med badekar, og stue og åpen kjøkkenløsning, men det gikk i en L form, så kjøkkenet så man ikke fra sofaen. Så var det toalett og bod inne, bod ute, og garasje med plass til hyller. Denne var helt ny, og hadde høy standard, og jeg savner den fortsatt. Ville heller bodd i den, enn i mine 120 m2 nå. Er bare at den fine ligger på helt feil sted.

Men har dere sett på prisforskjellene. Jeg bor i borettslag hvor det er leiligheter på 75 m2, så er det rekkehus på ca 100 m2, så er det tomannsboliger på 120 m2. Og det skiller bare noen få hundretusen fra de små til de store.

Anonymkode: 5dc31...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...