Gå til innhold

Hva hjelper mot din migrene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 14.2.2018 den 21.30, Anonym bruker skrev:

Reiser på legevakta når jeg blir så dårlig at jeg ikke klarer å holde på stikkpiller og brekker meg i ett. Er da så dårlig at mannen må snakke for meg på legevakta. Jeg er ikke i stand til å si hva jeg heter en gang. Har blitt tatt CT flere ganger fordi de mener jeg er for dårlig/smertepåvirket  til å bare ha et migreneanfall.

Anonymkode: fb568...a6f

Det er bra de tar det alvorlig, bedre å sjekke en gang for mye. Men rart at de ikke skjønner at man kan bli utrolig dårlig av migrene. Er det sprøye du får da, virker den medisinen bestandig?

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.2.2018 den 23.45, Anonym bruker skrev:

Slutte med p piller ! Fra å ha anfall hver dag siden oktober, har jeg ikke tatt imigran på en hel uke nå. 😁

Anonymkode: d94a1...bb6

Jeg hadde migrene flere dager i strekk. Etter at jeg slutta på P - piller har jeg hatt det kanskje 2 ganger i året. 

Jeg kjenner antydning hver gang jeg har mens, og da gjelder det å ta smertestillende og legge seg ned for å sove noen timer. M

Anonymkode: 19d3e...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2018 den 21.20, Anonym bruker skrev:

Hvor vondt har dere det når dere reiser til sykehuset/legevakten for å få hjelp med migrene? Gjør de noen undersøkelser da for å utelukke andre ting enn migrene? Jeg har aldri gjort, tenker alltid at det sikkert ikke er ille nok enda, enda jeg ikke kan røre meg i senga uten å spy og hodet kjennes som det skal eksplodere.

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Når jeg vrir meg i smerter og kaster opp non-stop og ber om å bare få dø, ringer eldste barnet til min mor og så til legevakten. Da han hun allerede satt sprøyte med immigran på meg. Det er noen  ganger at migrenen går over til klusterhodepine og da får jeg ikke sovet det bort heller. Da har jeg ofte hatt en følelse av svakt anfall henne dagen og har medisinert meg med voltaren flere ganger med grei effekt. 

Anonymkode: 96b89...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på en kombinasjon av maxalt og cataflam. 

Det tar så godt som alt av smerter, men jeg blir døsig i 2 dager etterpå. 

Anonymkode: 63550...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg vrir meg i smerter og kaster opp non-stop og ber om å bare få dø, ringer eldste barnet til min mor og så til legevakten. Da han hun allerede satt sprøyte med immigran på meg. Det er noen  ganger at migrenen går over til klusterhodepine og da får jeg ikke sovet det bort heller. Da har jeg ofte hatt en følelse av svakt anfall henne dagen og har medisinert meg med voltaren flere ganger med grei effekt. 

Anonymkode: 96b89...026

Stakars datteren din som har et sånt ansvar ovenfor sin mor!

Anonymkode: 1a6e7...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakars datteren din som har et sånt ansvar ovenfor sin mor!

Anonymkode: 1a6e7...495

Hun er voksen. 

Anonymkode: 96b89...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakars datteren din som har et sånt ansvar ovenfor sin mor!

Anonymkode: 1a6e7...495

For et svar å komme med da.. barn lider ikke av å ha litt ansvar eller å se at livet ikke bare er en dans på roser. Jeg er alene med en tenåring, og tenåringen min har også ved et par anledninger måtte ringe etter hjelp. Her lærte de førstehjelp på barneskolen, min unge har fått praksis hjemme.

Anonymkode: 9f664...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎02‎.‎2018 den 16.28, Anonym bruker skrev:

Hva heter denne diettn, har du en link så jeg kan lese litt om den?

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

https://new.synergyworldwide.com/content/innovation/elite-health

Dietten heter purify. På pakningsvedlegget står det at det er en ukes-kur, jeg fikk anbefalt å gå på selve dietten i 3 måneder etter den første uken (og produktene er oppbrukt), noe jeg gjorde. Vet om flere som har prøvd denne kuren og blitt kvitt helt eller delvis migrenen. 

Kort fortalt er konseptet (noe det er skrevet en del om) det at veldig mange sykdommer stammer i fra tarmene. Så ved å gi optimale forhold i tarmen gjennom å tilføre de "riktige" tarmbakteriene så kan man bli kvitt mange sykdommer/ tilstander. Utover den rensen og de tarmbakteriene man tilfører kroppen skal man ha et såkalt "rent" kosthold, hvor man spiser rene produkter som rent kjøtt, fisk, grønnsaker og andre kornprodukter. Jeg ble anbefalt å holde meg unna melk (fordi jeg har en tendens til å reagere mildt på det). I tillegg skal man ikke innta sukker eller koffein eller andre tilsetningsstoffer.

De 3 månedene med denne dietten var virkelig verdt det! Det var litt tøft til og begynne med, ble veldig sliten de første dagene, men etter hvert fikk jeg god energi og som en bonus ble både hud, hår og negler veldig pene ;) 

Får vel legge til at jeg har prøvd noen av de andre produktene dette selskapet har også og er stor fan av trulum-serien, har aldri hatt så fin hud før! Hadde masse kviser og hudormer før til tross for relativt sunt kosthold og regelmessig trening, dette problemet er jeg kvitt :) Synd at deres produkter er så svindyre :( Unner meg denne serien bare 1-2 ganger i året, da spesielt om vinteren, når huden er på sitt verste.

Håper du finner en løsning på migrene-problemene som passer for deg! Er jammen ikke lett når hele dager og uker blir borte pga av dette problemet. Håper du er like heldig som meg, at du finner et eller annet som kan hjelpe deg å bli kvitt plagene :) Lykke til! 

Anonymkode: 0da6d...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2018 den 19.43, Cura skrev:

Hva er det du konkret styrer unna da? Kan du bare ramse opp noen eksempler?

Kuttet ut alt med tilsatt sukker, som kaker, brus, godteri, sjokolade, is - Ja alt.  Har vært helt uten nå i snart 4 år.  

Av tilsetningsstoffer så gikk det på å droppe halvfabrikata, og heller lage mat fra bunnen av. Økologiske brød, potetmos av poteter med smør og fløte, friske grønnsaker etc.  

Ren mat altså. 

 

Fungerte veldig bra, migrenen ble helt borte og en betennelse i skulderen forsvant samtidig . 

 

Anonymkode: 91931...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.2.2018 den 16.49, Anonym bruker skrev:

https://new.synergyworldwide.com/content/innovation/elite-health

Dietten heter purify. På pakningsvedlegget står det at det er en ukes-kur, jeg fikk anbefalt å gå på selve dietten i 3 måneder etter den første uken (og produktene er oppbrukt), noe jeg gjorde. Vet om flere som har prøvd denne kuren og blitt kvitt helt eller delvis migrenen. 

Kort fortalt er konseptet (noe det er skrevet en del om) det at veldig mange sykdommer stammer i fra tarmene. Så ved å gi optimale forhold i tarmen gjennom å tilføre de "riktige" tarmbakteriene så kan man bli kvitt mange sykdommer/ tilstander. Utover den rensen og de tarmbakteriene man tilfører kroppen skal man ha et såkalt "rent" kosthold, hvor man spiser rene produkter som rent kjøtt, fisk, grønnsaker og andre kornprodukter. Jeg ble anbefalt å holde meg unna melk (fordi jeg har en tendens til å reagere mildt på det). I tillegg skal man ikke innta sukker eller koffein eller andre tilsetningsstoffer.

De 3 månedene med denne dietten var virkelig verdt det! Det var litt tøft til og begynne med, ble veldig sliten de første dagene, men etter hvert fikk jeg god energi og som en bonus ble både hud, hår og negler veldig pene ;) 

Får vel legge til at jeg har prøvd noen av de andre produktene dette selskapet har også og er stor fan av trulum-serien, har aldri hatt så fin hud før! Hadde masse kviser og hudormer før til tross for relativt sunt kosthold og regelmessig trening, dette problemet er jeg kvitt :) Synd at deres produkter er så svindyre :( Unner meg denne serien bare 1-2 ganger i året, da spesielt om vinteren, når huden er på sitt verste.

Håper du finner en løsning på migrene-problemene som passer for deg! Er jammen ikke lett når hele dager og uker blir borte pga av dette problemet. Håper du er like heldig som meg, at du finner et eller annet som kan hjelpe deg å bli kvitt plagene :) Lykke til! 

Anonymkode: 0da6d...2b9

Takk :) Mulig jeg er litt treig altså, men det står at Purify er en rensepakke, det er vel ikke noe man går på i flere måneder?

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 6.15, Anonym bruker skrev:

Når jeg vrir meg i smerter og kaster opp non-stop og ber om å bare få dø, ringer eldste barnet til min mor og så til legevakten. Da han hun allerede satt sprøyte med immigran på meg. Det er noen  ganger at migrenen går over til klusterhodepine og da får jeg ikke sovet det bort heller. Da har jeg ofte hatt en følelse av svakt anfall henne dagen og har medisinert meg med voltaren flere ganger med grei effekt. 

Anonymkode: 96b89...026

Uff, høres fælt ut :( Jeg orker nesten ikke tanken engang på å reise til legevakten når jeg har migrene, bare tanken på å sitte på venterommet i flere timer med migrene eller klusterhodepine høres helt grusomt ut

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke migrene (føler med dere!), men mannen min har hatt det siden han var barn. Han har aura, og passer på å ta medisiner med en gang han kjenner antydning til at et anfall  nærmer seg. Han bruker en kombinasjon av paracetamol, kodein og koffein. Så gjelder det å finne seg et mørkt, stille og kjølig rom å sove i. 

Anonymkode: fe53b...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok søvn, jevne måltider og mye væske er alfa og omega. Har prøvd det meste forebyggende uten hell. Har nå tatt botox med positivt hell, selv om jeg har daglige smerter fortsatt. Paracet og cataflam som smertelindring. Må ta det tidlig for full effekt. 

Anonymkode: 41ee9...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) Mulig jeg er litt treig altså, men det står at Purify er en rensepakke, det er vel ikke noe man går på i flere måneder?

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Nei, altså selve rensepakken går man på en uke, men jeg fikk anbefalt å holde dietten i 3 måneder. Altså spise ren mat i 3 månder etter jeg var ferdig med den uka med det kittet :)

Det var iaf ett eller annet som funket veldig bra for meg der i allefall :) 

Anonymkode: 0da6d...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut hva som trigger min migrene,enkelte ting med sterk lukt,feks spesielle såper,lilje, sterk parfyme,sterk shampoolukt,sigarettlukt,generelt innendørs når det er lav trykk ute (vanskelig å forklare). Jeg går tur ute når det er sånn vær. Bruker ikke såper,parfymer osv som jeg ikke tåler. Jeg tar ibux eller paracet når jeg ser at migrenen skal begynne. Neste. Preventivt,kan jeg si. Disse tiltak har hjulpet meg så mye. I ung alder hadde jeg så mye mer migrene anfall enn nå. Jeg har snakket med en nevrolog som fortalte meg at det faktisk finnes en tidlig fase av migrene når du selv med ikkeså sterk analgetikk kan stoppe anfall.

 

Anonymkode: fcef6...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...