Gå til innhold

2,5 år og totalt uinteressert i å gå på do


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min på 2,5 har absolutt ingen interesse for det. For et årstid siden begynte hun å sitte mye på do og syns det var veldig stas. Kunne si i fra selv om at hun ville på do, og kunne da både tisse og bæsje. Dette varte ca. til hun var 2 år, og vi hadde masse runder med sykdom og dotreninga ble litt glemt bort. Etter dette har hun ikke hatt noe interesse, og jeg tror ikke hun har sittet på doen på flere måneder.

Burde vi bare vente, eller er det noe vi kan gjøre for å oppmuntre? 

Anonymkode: ea929...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor sommer var minsten 2,5 . Vi prøvde å slutte men han var helt uinteressert, tisset på seg og brydde seg ikke. Ville ikke på do/ potte. Vi fant ut vi ville gi det litt tid å ikke mase. Og i jula sluttet han dag og natt uten problem. Lite uhell og veldig flink. Just blitt 3 år. Ville ventet et par mnd og prøvd igjen....

Anonymkode: 8c10f...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig at barn med engangsbleier er klare for å slutte sommeren etter de har fylt 3 år.

Anonymkode: 2c7c4...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress. Min gutt er 3 nå snart og ikke interessert. Livredd doen. Satser på dotrening til sommeren :)

Anonymkode: 8c856...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil hun ikke hvis dere spør? Hva med i barnehagen, vil hun der? Men uansett så er hun bare 2,5, så det er ikke noe å stresse med enda

Anonymkode: a6ac2...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...