Gå til innhold

Hvem av disse hadde du overnattet hos?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal på jobbreise med 1 overnatting i by der jeg har familie og venner. Jobber i det offentlige der sparing er viktig, så jeg vil helst bo privat.
Er velkommen alle følgende steder:

A.  Søster som bor et godt stykke utenfor byen, der er jeg avvhengig av tog (og at de er i RUTE - kan IKKE komme for sent, men har skjønt at de ofte er forsinket og innstilt) og god tid. Har gjesterom.
B. Supernær venninne som bor en kort trikketur fra sentrum, men som har tre ganske små skolebarn som driver med mange aktiviteter, ingen gjesterom og alltid er veldig travle med mye på agendaegn
C. Supernær venninne med tre litt eldre skolebarn (ungdomsskole og oppover), en middels trikketur fra sentrum, med gjesterom. Men med hund, som jeg er allergisk mot og risikerer å reagere på med asma (det KAN også gå bra, men vet ikke sikkert)
D. God venninne med ett hjemmeboende barn på videreående, bor et godt stykke utenfor byen, er avhengig av litt dårlig bussforbindelse og et godt stykke med gåing til buss. Har massevis av plass. Her bodde jeg sist, men da hadde jeg god tid om morgene, det har jeg ikke nå. Vil dessuten spre litt hvem jeg bor hos - ikke bo samme sted hver gang.

Hva hadde du valgt?

Anonymkode: 5a021...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Din søster bor hun typ en time unna med tog eller typ 30 min unna?

Anonymkode: 57385...597

Typ knappe 30 minutter. Er mest redd for forsinkelser og innstillinger.

Anonymkode: 5a021...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Typ knappe 30 minutter. Er mest redd for forsinkelser og innstillinger.

Anonymkode: 5a021...ac1

Da tar du et tidligere tog

Anonymkode: 50948...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når ble 30 minutter unna "ett godt stykke utenfor byen? Er jo ikke langt det!!

Anonymkode: 9339c...e25

Hm, jeg er kanskje litt godt vandt. Bor selv i et fredelig strøk, men likevel bare 10 minutters gange fra sentrumog jobb i min by. Tar vi toget i 30 minutter er vi langt ute på bondelandet.

Anonymkode: 5a021...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av delene, hadde bodd på et rimelig hotell. Eller gått for alternativ A, og tatt et tidligere tog heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde bodd på hotell

Anonymkode: df380...b47

Men det var ikke et alternativ her? Har du problemer med leseforståelsen og hva hi spør om?

Jeg hadde bodd hos søster hvis det var mulig å ta et tidlig tog, ellers hadde jeg bodd hos venninne C. Siden du vurderer det regner jeg med at sjansen for å bli syk er ganske liten. 

Anonymkode: 39604...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det offentlige dekker da overnatting ved jobbreiser, så fremt det ikke er tidsnok å reise samme morgen. 

Synes alle dine overnattingstilbud høres slitsomme ut.

Anonymkode: 69538...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det offentlige dekker da overnatting ved jobbreiser, så fremt det ikke er tidsnok å reise samme morgen. 

Synes alle dine overnattingstilbud høres slitsomme ut.

Anonymkode: 69538...65c

Ja, det vil bli dekket. Men jeg jobber i et prosjekt som har fått tildelt offentlige midler, en viss sum, som skal finansiere hele prosjektet. Det betyr at alt jeg bruker er midler som kunne ha blitt brukt på andre måter i prosjektet, så jeg forsøker å knipe inn der jeg kan (pluss at noen blir skuffet hvis jeg veldiger hotell fremfor dem).

Anonymkode: 5a021...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke går tidligere transport så utgår selvfølgelig din søster. Du bør ikke risikere å bli syk av hund, ergo utgår den venninnen. Hun du bodde hos sist sier du selv utgår. Ergo gjenstår nr. B av dine alternativer.

Anonymkode: 1b30c...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal på jobbreise med 1 overnatting i by der jeg har familie og venner. Jobber i det offentlige der sparing er viktig, så jeg vil helst bo privat.
Er velkommen alle følgende steder:

A.  Søster som bor et godt stykke utenfor byen, der er jeg avvhengig av tog (og at de er i RUTE - kan IKKE komme for sent, men har skjønt at de ofte er forsinket og innstilt) og god tid. Har gjesterom.
B. Supernær venninne som bor en kort trikketur fra sentrum, men som har tre ganske små skolebarn som driver med mange aktiviteter, ingen gjesterom og alltid er veldig travle med mye på agendaegn
C. Supernær venninne med tre litt eldre skolebarn (ungdomsskole og oppover), en middels trikketur fra sentrum, med gjesterom. Men med hund, som jeg er allergisk mot og risikerer å reagere på med asma (det KAN også gå bra, men vet ikke sikkert)
D. God venninne med ett hjemmeboende barn på videreående, bor et godt stykke utenfor byen, er avhengig av litt dårlig bussforbindelse og et godt stykke med gåing til buss. Har massevis av plass. Her bodde jeg sist, men da hadde jeg god tid om morgene, det har jeg ikke nå. Vil dessuten spre litt hvem jeg bor hos - ikke bo samme sted hver gang.

Hva hadde du valgt?

Anonymkode: 5a021...ac1

Hvorfor må du spørre et forum om hvor du har lyst til å bo?!!!!

Anonymkode: e49ef...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det var ikke et alternativ her? Har du problemer med leseforståelsen og hva hi spør om?

Jeg hadde bodd hos søster hvis det var mulig å ta et tidlig tog, ellers hadde jeg bodd hos venninne C. Siden du vurderer det regner jeg med at sjansen for å bli syk er ganske liten. 

Anonymkode: 39604...685

Foreslår fortsatt hotel.

Anonymkode: df380...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bodd hos søsteren min om du ikke har mulighet til hotell.

Er dette en større by går det tok til sentrum hele tiden, minst hver halvtime, så du kan bare ta et tidligere tog. 

Jeg hadde heller betalt hotell av egen lomme enn å bo hos noen en travel hverdagsmorgen.

Anonymkode: 2ae14...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...