Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg litt med å se løsninger til vaskerom? *Bilder*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal få laget en bod om til vaskerom, er lei av at det flyter av klær på badet :) 

Foreløpig har jeg tre alternativ, der alle har sine utfordringer/begrensninger. Vil gjerne ha innspill på hvilken løsning som er best, evt. helt nye forslag :) 

Det som ikke kan endres er følgende:

- Veggen har plass til 320 cm med innredning 

- Vinduene er der de er 

- Det må være tørkesnor over innredningen, har ikke plass til å tørke andre steder. Dessuten vil jeg at de våteste klærne skal kunne henge til tørk over vasken. 

- Se bort fra farger og utforming på bildene, det går ikke an å endre i programmet. Skal ha helt vanlig hvit innredning :) 

 

Alternativ 1: 

5a82da6a5cb14_Skjermbilde2018-02-13kl_10_12_28.thumb.png.0b37354eb07ff9f26a0eeb8d50005463.png

Fordeler: Tørkesnora får henge fritt langs hele bredden. Vinduene dekkes ikke til. Godt med benkeplass. 

Ulemper: Til denne løsningen ønsker jeg benkeplate over hele, selv om det ikke går i tegneprogrammet. Og det er nok vanskelig å få tak i benkeplater på 3,2 meter? Jeg vet man kan spesialbestille på IKEA, men det tar laaang tid og er dyrt. Frakt i tillegg, vi har ikke IKEA her. 

 

Alternativ 2: 5a82dba6302ca_Skjermbilde2018-02-13kl_10_10_43.thumb.png.cea1c6df89d8929966d202992ac37fbc.png

Fordeler: Får tak i benkeplate i butikk, vinduene ser mer symmetriske ut, får plass til en ekstra skuffeseksjon (60 cm) som vi absolutt trenger, vinduene dekkes ikke til   

Ulemper: Dørene på mine nye hvitevarer kan ikke hengsles om. Døra på vaskemaskinen vil bli feil vei. Det vil i tillegg vises godt at den ene døra er ene veien og den andre er andre veien selv om de er lukket, man ser det på håndtakene. Videre blir det vel litt knotete med den tørkesnora som skal gå fra vegg til vegg, når søyla blir så høy? 

 

Alternativ 3: 

5a82de26b83ba_Skjermbilde2018-02-13kl_13_17_03.thumb.png.b8ddb6c04c8d30a1d1c4dab2061a5033.png

Hehe, denne ser litt tullete ut. Men se for dere at hvitevarene står på skap som er 40 cm høye. Skapene vil være like de andre skapene, bare lavere. Som dette: 5a82de9f84a12_Skjermbilde2018-02-13kl_13_47_57.png.72b80587d8e2478786b96c1dc438db9d.png

Fordeler: Man får maskinene opp av gulvet, jeg sliter med ryggen. Man får litt mer oppbevaringsplass enn alternativ 1. Det ordner seg veldig enkelt og greit med benkeplate. Dørene på maskinene blir riktig vei. 

Ulemper: Også her blir tørkesnora litt kronglete, men ikke like ille som alternativ 2. Hvitevarene vil dekke noe av vinduet, kanskje mer enn det jeg har tegnet inn. 

 

Hva tror dere? Og, er det noe jeg har oversett? 

Anonymkode: 1968f...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppbevaringen under maskinene har ikke jeg bruk for. Men det er deilig å ha maskinen litt høyere. Hadde muligens gått for den i midten og investert i nye maskiner som åpnes «riktig vei» på sikt. 

Anonymkode: 46710...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppbevaringen under maskinene har ikke jeg bruk for. Men det er deilig å ha maskinen litt høyere. Hadde muligens gått for den i midten og investert i nye maskiner som åpnes «riktig vei» på sikt. 

Anonymkode: 46710...0e8

Jeg glemte å si at jeg nylig kjøpte maskinene! Er veldig fornøyd, og de var svindyre. Så de må jeg leve lenge med 😊 

Anonymkode: 1968f...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for nummer to. Den gir deg mer skapplass, mer benk og det at en av hvitevarene har døra feil vei er en bagatell. Det er jo ingen som skal sitte der og glo. Når det gjelder tørkesnora i taket, så ville jeg vurdert noe sånt noe: https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/klesvask-og-stell/klespleie/torkestativer/torkestativ-813150/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg ville gått for nummer to. Den gir deg mer skapplass, mer benk og det at en av hvitevarene har døra feil vei er en bagatell. Det er jo ingen som skal sitte der og glo. Når det gjelder tørkesnora i taket, så ville jeg vurdert noe sånt noe: https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/klesvask-og-stell/klespleie/torkestativer/torkestativ-813150/

 

Tenkte jeg skulle gå for denne typen, da får jeg utnyttet hele bredden. Den kan også enkelt schvuppes sammen når den ikke er i bruk. Takk for gode argumenter :) 

Hi 

Anonymkode: 1968f...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en maskin på hver side? På sokkel. Dørene riktig vei og vindune vises. Tørkesnorene blir sikkert ikke slik du har tenkt. Men her hos meg er de forresten dratt i kryss over rommet hvis du skjønner. 

Ett tips :) 

Anonymkode: 330a8...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med en maskin på hver side? På sokkel. Dørene riktig vei og vindune vises. Tørkesnorene blir sikkert ikke slik du har tenkt. Men her hos meg er de forresten dratt i kryss over rommet hvis du skjønner. 

Ett tips :) 

Anonymkode: 330a8...b9e

Det er selvfølgelig en mulighet :) Men da blir det jo et stykke å drasse klesvasken når den skal i tørketrommel. En annen mulighet er å bygge dem opp med noe annet enn de skapene som er 40 høye. Feks bare lage til en sokkel de kan stå på og dekke den med fronter i samme stil. Da mister man oppbevaringen, men får dem likevel 30 cm opp av gulvet. 

Hi 

Anonymkode: 1968f...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at ikea har benkeplater på 1,8 og 3,6m som man kan kappe i ønsket lengde. Jeg ville ha valgt alternativ 1 med benk over hele. Til høyre for vindu ville jeg hatt en stang for å kunne henge opp klær til tørk på kleshengere. Det takhengte klesstativet ville jeg ha hengt over vinduene. 

Anonymkode: d1c6e...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mener at ikea har benkeplater på 1,8 og 3,6m som man kan kappe i ønsket lengde. Jeg ville ha valgt alternativ 1 med benk over hele. Til høyre for vindu ville jeg hatt en stang for å kunne henge opp klær til tørk på kleshengere. Det takhengte klesstativet ville jeg ha hengt over vinduene. 

Anonymkode: d1c6e...c1a

Jeg mente også IKEA skulle ha det, men finner ingen som er lengre enn 246 nå når jeg leter. Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du ikke ville valgt søyle? Jeg ble litt ivrig på det nå som det var så mange som sa alternativ 2 :)

Hi 

Anonymkode: 1968f...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for alternativ 2. Regner med at døra åpnes180 grader, og da er ikke det noe problem.

Jeg har ikke eget vaskerom, men to maskiner på sokkel (jeg er høy). Vaskemaskina er venstrehengslet, mens tørketrommelen er høyrehengslet. Dette er ikke noe problem selv om de står inntil en vegg på høyre side. Jeg bryr meg fint lite om det estetiske. Som du ser på bildet, er det ulike merker og ulike hvitfarger i tillegg 😉

4C842948-EE82-4673-86F5-9AB8677BF6F3.jpeg

Anonymkode: 5e761...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...