Gå til innhold

Hvordan er du som person?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lett til sinns. Har opplevd mye jævlig, men har greid å reise meg igjen. Det er en enorm gave.

Anonymkode: 3ff5a...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimistisk, glad og lett til sinns! Jeg prøver å ikke kjenne så godt etter hva gjelder sorg og savn. Har mistet utrolig mange de siste 5 år.. 

Anonymkode: 9024f...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lett til sinns, lett for å ha godt humør.
setter veldig pris på alle små ting som kan glede meg i hverdagen.
optimist. og naiv godfjott. det siste er eget valg.  jeg liker å være en naiv godfjott.

Anonymkode: 26bfc...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med tips til hvordan være det,se lyst på tilværelsen når ting er litt vanskelige. Hilsen realistisk pessimist/pessimistisk realist?😅

Anonymkode: 5f5c4...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel optimist. I alle fall i omgang med andre. Kan godt være noe nedfor når jeg er alene.

Anonymkode: 552c4...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kom gjerne med tips til hvordan være det,se lyst på tilværelsen når ting er litt vanskelige. Hilsen realistisk pessimist/pessimistisk realist?😅

Anonymkode: 5f5c4...0b7

Jeg har rett og slett ikke tålmodighet til å deppe. Så om jeg har det kjipt, selvmedisinerer jeg meg med Netflix, venninner, et par glass vin eller et godt kjøp. Sikkert elendige råd, men det funker for meg. Det, pluss å sette ting i perspektiv. Det kunne alltid vært verre.

Anonymkode: 3ff5a...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett til sinns! Nesten alltid i godt humør. Lar meg aldri knekke av motgang, sørger, blir ferdig med det, hever hodet og går videre 

Anonymkode: d611a...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er begge deler. Kan nå uante dybder i tunge stunder, men har også svært kort vei opp. Ler mye, smiler mye, er lett å glede.

Anonymkode: a1266...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett til sinns, glad og optimistisk med korte perioder (pms?) av fullstendig melt down hvor jeg synes livet er urettferdig og tragisk og jeg tillater meg til å synes fryktelig synd på meg selv. Det går heldigvis fort over, tvinger meg selv ut på trening og vipps er energien og humøret oppe igjen. Er nok ikke helt i vater psykisk (fryktelig trøblete barndom). Heldigvis har jeg en ekstremt stødig mann som tåler alle mine sider og står fjellstøtt. Og god økonomi. Jeg føler stort sett at jeg kan klare og gjøre hva som helst og har masse energi og ideer.

Anonymkode: d7589...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kom gjerne med tips til hvordan være det,se lyst på tilværelsen når ting er litt vanskelige. Hilsen realistisk pessimist/pessimistisk realist?😅

Anonymkode: 5f5c4...0b7

For meg så handler det om flere ting: for det første så tillater jeg meg ikke å begrave meg i elendigheten, og det er et bevisst valg. Om jeg synes ting er dritt, tungt og vanskelig, så blir jeg veldig målretta i tankegangen min. Hjelper det å sette seg ned å grine for dette? Nei, så da griner jeg bare en liten stund, og så tar jeg meg selv i nakken og gjør noe annet, fortrinnsvis noe som hjelper på situasjonen jeg er i eller noe som gjør meg i bedre humør. Jeg leter også etter de gode tingene i en situasjon, og det er nesten alltid noen, om ikke annet at dette kan gi meg erfaringer jeg kan bruke siden. Det viktigste tror jeg allikevel er at jeg virkelig gleder meg over veldig små ting i hverdagen, og om det er et valg eller noen jeg er født med, vet jeg ikke, men jeg vet at om jeg er stressa, så har jeg lett for å overse sånne ting som gjør meg glad og som gjør at jeg koser meg og smiler for meg selv, så noe bevisst er det i de sekundene jeg tar meg tid til å nyte lukta av en god kopp te, kjøttmeisen som synger om våren, varmen i sola, en fin blomst som springer ut, mannen min som ser på meg med varme i blikket, sette meg ned om kvelden, å ha trena når jeg ikke hadde lyst, ha et varmt hus når det regner og blåser osv. Jeg lagrer gode opplevelser og trykker delete på de dårlige, så den skjønne dalmatinervalpen jeg møtte på tur for et par uker siden får meg fortsatt til å smile når jeg tenker på den, mens det faktum at det på samme tur var så glatt at jeg var stiv i ryggen og hadde vondt resten av dagen havner i bakgrunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett til sinns og jeg er en regelrett fitte. Trives best alene med barna. Da er jeg som en fryd.

Anonymkode: 9a7b8...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medfødt melankolsk (på ingen måte synonymt med depressiv), men med godt humør og tro på mye.

Endret av Winterlady.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kom gjerne med tips til hvordan være det,se lyst på tilværelsen når ting er litt vanskelige. Hilsen realistisk pessimist/pessimistisk realist?😅

Anonymkode: 5f5c4...0b7

Finne din egen takknemlighetsmuskel, og trene den.

Bruke naturen, evt musikken eller noe annet i kunsten som gir glede.

Sove nok.

Anonymkode: 5c3b1...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Winterlady. skrev:

Medfødt melankolsk (på ingen måte synonymt med depressiv), men med godt humør og tro på mye.

Mitt tips er å akseptere og være glad i deg selv slik du er, det er ikke ubetinget en god ting å være lett til sinns.

Det å fokusere på noe viktigere og større enn deg selv og ditt tror jeg er uansett er en viktig kilde til lykke.

Endret av Winterlady.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted midt på tenker jeg. Jeg har ikke dype daler og høye topper heller. Jeg er ganske jevnt ok fornøyd. Men det er litt irriterende for jeg blir helle aldri skikkelig sjuk, men går å hangler i flere uker. Jeg er aldri helt utslitt, men kan gå lenge å mangle overskudd. Jeg tror det har en sammenheng med hvordan jeg er som person. 

Anonymkode: dbbfc...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...