Gå til innhold

Noen her som har peiling på tankefeltterapi? Litt ekkel opplevelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har litt vondt i kroppen i dag, og en mannlig kollega spurte om han kunne få prøve tankefeltterapi på meg. Jeg er skeptisk til sånt, men turde ikke si nei.. ville ikke lage klein stemning. Men jeg syntes det ble litt ekkelt.. han tappet i pannen min, på kinnet mitt, under armen rett der BH’en starter og lager sirkler med fingen rett over puppen min (Dvs han må ha kjent litt pupp). Dette gjorde han fire-fem ganger. Er dette vanlig? Likte det IKKE. Det hører med til i historien at han har kommentert rumpe og pupper på purunge jenter. 

Anonymkode: 6ec9e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlige berøringspunkter i tankefeltsterapi ja. Men har aldri opplevd at det har laget sirkel på brystet  bare samme tappingen midt på brystet ca fem cm over brystene.

Å utføre dette på en kollega er ikke OK. 

Anonymkode: 8e74c...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirkel på brystet stemmer ikke. Resten av det du beskriver har jeg opplevd. Men da med en" profesjonell" behandler. 

Anonymkode: 258df...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankefeltterapi er bare humbug, og "terapeutene" har null krav eller kvalifikasjoner for å kalle seg det.

Å utføre noe slikt på kollega (hvor jobber dere egentlig...) er helt uproft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om det du spurte om, men jeg kan ikke la være å kommentere... Ikke la være å si nei for å slippe klein stemning altså. Du sier bare høflig nei takk, og ferdig med det! Tar de ikke nei for et nei, da sier du nei til de ikke gidder å spørre mer. Da er de de som lager klein stemning, ikke du.

Anonymkode: ab554...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke noe om det du spurte om, men jeg kan ikke la være å kommentere... Ikke la være å si nei for å slippe klein stemning altså. Du sier bare høflig nei takk, og ferdig med det! Tar de ikke nei for et nei, da sier du nei til de ikke gidder å spørre mer. Da er de de som lager klein stemning, ikke du.

Anonymkode: ab554...d98

Ja, det har du rett i.. jeg har en tendens til å ta altfor masse hensyn til andres følelser. 

Anonymkode: 6ec9e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det har du rett i.. jeg har en tendens til å ta altfor masse hensyn til andres følelser. 

Anonymkode: 6ec9e...836

Hva tenker du å gjøre med den infoen du har fått nå da? Melde han for trakassering? Det vil i allefall ikke medføre klein stemning...🙄🤯

Anonymkode: 3d703...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker du å gjøre med den infoen du har fått nå da? Melde han for trakassering? Det vil i allefall ikke medføre klein stemning...🙄🤯

Anonymkode: 3d703...74f

Nei, må vel ta en prat med ham 🙄 Det er vel ikke direkte trakkasering.

Anonymkode: 6ec9e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Hva skulle dette være godt for da?

Tror kanskje han ville hjelpe meg. Evt bare ta på puppene mine ☹️

Anonymkode: 6ec9e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankefelterapi har disse punktene ja. Vil ikke tro det funker på "kroppslige" vondter, men for meg har dette vært nøkkelen på 15 år med angst.

Ikke la kollegaer teste ting på deg..så slipper du slike situasjoner igjen.

Anonymkode: 29c34...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slippe til "behandlere" som du ikke selv har oppsøkt er bare negativt. Og selv om jeg uansett ikke tror på tankefeltterapi: han her høres ut som en useriøs aktør i bransjen! Venninna mi driver med noe kranio-sakral behandling (som jeg heller ikke tror på), men hun lar  da virkelig klientene oppsøke henne! Hun kaster seg ikke over tilfeldige kolleger og "kurerer" dem i arbeidstida hver gang de har vondt et sted.

Anonymkode: 5dae3...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar ❤️ Jeg er overrasket over hvor mye dette faktisk plager meg. Jeg fortalte det på tlf til min mann, og da gråt jeg faktisk litt. Jeg er sint på meg selv, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke sa tydelig nei. Nå veksler jeg mellom å tenke at han bare er en idiot uten sosiale antenner, til å tenke at han er en sleip pervo. Tror egentlig mest det første, men samtidig har jeg merket tidligere at han har dette seksuelle fokuset. Og han er på alder med min far 🤢🤮 Faen at jeg ikke bare sa nei. Og nå overreagerer jeg til tusen. 

Anonymkode: 6ec9e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pervo og manglende antenner? Han spurte og du sa ja. Nå lager du er himla styr rundt det. Gråter i telefonen med mannen din, skal prate med han om dette... Det neste blir vel at du melder han for sexuell trakassering... 

Hva med å bare si nei? Du er redd for klein stemning? Hva er det du er på vei å forårsake nå da? 

Anonymkode: 3d703...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar ❤️ Jeg er overrasket over hvor mye dette faktisk plager meg. Jeg fortalte det på tlf til min mann, og da gråt jeg faktisk litt. Jeg er sint på meg selv, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke sa tydelig nei. Nå veksler jeg mellom å tenke at han bare er en idiot uten sosiale antenner, til å tenke at han er en sleip pervo. Tror egentlig mest det første, men samtidig har jeg merket tidligere at han har dette seksuelle fokuset. Og han er på alder med min far 🤢🤮 Faen at jeg ikke bare sa nei. Og nå overreagerer jeg til tusen. 

Anonymkode: 6ec9e...836

Du er litt dramatisk av deg når du griner til mannen din om dette

Anonymkode: ecdeb...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar ❤️ Jeg er overrasket over hvor mye dette faktisk plager meg. Jeg fortalte det på tlf til min mann, og da gråt jeg faktisk litt. Jeg er sint på meg selv, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke sa tydelig nei. Nå veksler jeg mellom å tenke at han bare er en idiot uten sosiale antenner, til å tenke at han er en sleip pervo. Tror egentlig mest det første, men samtidig har jeg merket tidligere at han har dette seksuelle fokuset. Og han er på alder med min far 🤢🤮 Faen at jeg ikke bare sa nei. Og nå overreagerer jeg til tusen. 

Anonymkode: 6ec9e...836

Syns ikke du overreagerer. Det er jo vanskelig - for på den ene siden tillot du det, men på den annen side: vi er så "oppdratt" til ikke å sette grenser for oss selv! Det er nesten nifst. Kjenner meg litt igjen, jeg har også gått med på en masse jeg ikke likte, og det bare fordi det ville bære kleint å si nei. Eller fordi jeg trodde at å bremse den andre ville såre eller fornærme. 

Hele #metoo bygger jo på dette, at kvinner tror de må være så høflige og medgjørlige at de rett og slett tolererer overtramp for å slippe å si nei.

Anonymkode: 5dae3...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er litt dramatisk av deg når du griner til mannen din om dette

Anonymkode: ecdeb...631

Sorry, men jeg snakker selvfølgelig med mannen min om alt. Og dette var en veldig ubehagelig opplevelse. Da er jeg typen som gråter.

Anonymkode: 6ec9e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns ikke du overreagerer. Det er jo vanskelig - for på den ene siden tillot du det, men på den annen side: vi er så "oppdratt" til ikke å sette grenser for oss selv! Det er nesten nifst. Kjenner meg litt igjen, jeg har også gått med på en masse jeg ikke likte, og det bare fordi det ville bære kleint å si nei. Eller fordi jeg trodde at å bremse den andre ville såre eller fornærme. 

Hele #metoo bygger jo på dette, at kvinner tror de må være så høflige og medgjørlige at de rett og slett tolererer overtramp for å slippe å si nei.

Anonymkode: 5dae3...214

Takk!

Anonymkode: 6ec9e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pervo og manglende antenner? Han spurte og du sa ja. Nå lager du er himla styr rundt det. Gråter i telefonen med mannen din, skal prate med han om dette... Det neste blir vel at du melder han for sexuell trakassering... 

Hva med å bare si nei? Du er redd for klein stemning? Hva er det du er på vei å forårsake nå da? 

Anonymkode: 3d703...74f

Jeg har jo ikke laget noe styr. Jeg har snakket med mannen min, og ble veldig overrasket selv når det kom noen tårer. Skal man ikke få snakke med sin nærmeste når man  har det kjipt? 

Jeg har jo skrevet over at det ikke er seksuell trakassering. Men jeg synes fyren burde få vite at han opplevdes pushy. Jeg svarte at jeg var skeptisk, men han gav seg ikke. Tenker at han ikke bør gå rundt sånn, tenker på de yngre kollegene mine. Som sagt; man merker at han er veldig seksuelt fokusert. Han bemerker pupper og rumper på 18-åringer. Han komplimenterer utseendet til kolleger i 20-årene. Han forstår jo ikke normale grenser. Det burde jeg sikkert ta opp med han, men merker at jeg trolig ikke orker.

Anonymkode: 6ec9e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi. Kjære deg, jeg forstår at dette var en vanskelig situasjon for deg.

Kun et vennskapelig råd fra meg: lær deg å gi faen. Bare gi faen. Snu ryggen til, bokstavelig talt, og gå videre i livet. 

Anonymkode: 3432b...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...