Gå til innhold

Hvor nøye er dere på at alle soverom må være i samme etasje?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Med 3 barn synes jeg det er veldig vanskelig å finne hus med alle soverom på ett plan... Det er ikke så stort utvalg her vi bor fra før av! 

Anonymkode: 4d6c6...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare for de minste barna. For dem som er over 5-6 år er det ikke så nøye. Faktisk er det en stor fordel å ha noen i en annen etasje når de blir større. 

Hilsen Tenåringsmamma. 

Anonymkode: 7ca6c...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 3 barn mellom 0-5 år. 

Hi 

Anonymkode: 4d6c6...623

Kondolerer 😂

Anonymkode: 7ca6c...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på alderen.

Vi har soverom fordelt over tre etasjer.

To tenåringer i underetasjen (kjeller på skråtomt, så store vinduer på forsiden), to skolebarn i 1.etg og bare oss to voksne i 2.etg

I deres tilfelle kan vel barna sove på samme rom til de blir litt større og flytte ned etterhvert? Vi hadde yngste på vårt rom til hun var nesten 3 år og nest yngste på naborommet i 2.etg og de to eldste i 1.etg før vi laget istand soverom i kjelleren når de to eldste ble tenåringer.

Vi har to soverom i 2.etg (nå brukes det ene som garderobe), to soverom i 1.etg, og to soverom i underetasjen.

Anonymkode: 66920...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bygget vi hus med 3 soverom, og stor loftstue i 3 etasje, så da kunne vi plutselig ha 5 soverom på toppen og alle sover i samme etasje. Jeg kjenner det er viktig for meg å samle alle når de er små, og at de får et rom hver. 

Bygde og hytte som dette, og alle 6 sover oppe og barna har eget rom 😀

Anonymkode: 86808...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har våre to barn under skolealder i samme etasje som oss, men det går bare fordi de sover på samme rom. Når de blir eldre, tenker jeg vi kan ta i bruk rommet andre etasje til soverom også, slik at de kan få hvert sitt.

Kan to av deres barn sove sammen noen år? Eventuelt minste inne hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på barnas alder. Da vi flyttet dit vi bor nå, var det to soverom i hver etasje. Barna var da 3 og 6 år. Syntes da at treåringen måtte være i samme etasje som oss, og ville heller ikke plassere 6-åringen alene i en etasje, så barna delte rom i samme etasje som oss i noen år før de fenge flyttet ihvertfall sitt rom i første etasje.

Men det kommer jo og an på huset. Er det kort avstand? Lett å høre hverandre? Kort vei å gå for barn om natta om de av en eller annen grunn vil til foreldrene? 

Anonymkode: 061a0...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sovet i samme etasje som barna. Synes det er veldig greit at det er litt avstand mellom.

Anonymkode: e8ee6...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med 3 barn synes jeg det er veldig vanskelig å finne hus med alle soverom på ett plan... Det er ikke så stort utvalg her vi bor fra før av! 

Anonymkode: 4d6c6...623

Har ikke prioritert det. Det viktigste er at alle soverommene er i samme hus.

Anonymkode: 7952b...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 åringen i samme etg som oss og 4 og 8åringen i 2etg over. Funker fint. Har babycall på rommet til 4åringen. 

Anonymkode: 74fcb...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt ett rom i 1.etg og 3 i 2.etg. Nå har vi 3 i 2. Etg og 1 i kjellern, der bor tenåringen. I huset vi flyttet fra var det 2 i første etasje og 1 i andre...

Anonymkode: 31374...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til de er 7-8 år er det viktig for meg at vi er i samme etasje. Jeg har en på to år og en på fire, og våre tre soverom ligger vegg i vegg med hverandre. Jeg synes det er en trygghet at de er såpass i nærheten, og også enklere hvis de feks våkner om natta. Da kan de bare rusle inn til oss. 

Anonymkode: e0b2f...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så viktig at vi ikke har kjøpt hus som ikke har soverom nok til alle i samme etasje. Har 5 barn, så det betyr at det ikke har vært enkelt å finne passende hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KineMor ♥C&M&O♥ skrev:

Vi har 4 soverom i 2.etg😊Veldig fornøyd👍

Ikke sikkert barna er like fornøyd med det når de blir tenåringer ;)

Mine på 14 og 17 er veldig glad de ikke sover vegg i vegg med mamma og pappa, og 17-åringens veldig sjenerte kjæreste er veldig glad de har soverom og bad i en annen etasje enn oss :)

Jeg er veldig glad for det i helgene når det ofte er både 2, 3 og 4 kompiser på besøk som spiller TV-spill, hører på musikk, skravler og ler til langt på natt.

Anonymkode: 66920...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt uaktuelt at barna sover i en annen etasje enn oss før de klarer å komme seg ut rømningsveiene alene. 

Anonymkode: 94d07...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sikkert barna er like fornøyd med det når de blir tenåringer ;)

Mine på 14 og 17 er veldig glad de ikke sover vegg i vegg med mamma og pappa, og 17-åringens veldig sjenerte kjæreste er veldig glad de har soverom og bad i en annen etasje enn oss :)

Jeg er veldig glad for det i helgene når det ofte er både 2, 3 og 4 kompiser på besøk som spiller TV-spill, hører på musikk, skravler og ler til langt på natt.

Anonymkode: 66920...178

Du måtte liksom bare...😌Ungene har ikke soverom vegg i vegg med oss og vi har muligheter for å lage soverom nede. Huset vårt har tre etasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke veldig nøye, uten om babyen som har rom nede med oss, hun er 9mnd og har egent rom,mens guttene på 5,11,16 og 19 har det i 2egt og 3 egt

Anonymkode: 92549...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uaktuelt å ha barna i en annen etg enn oss mens de ennå er små. Vi måtte derfor bygge om en etg noe, men har nå 4 soverom på samme plan. Når de blir større og jeg vet de vet rutiner mtp brann flytter vi oss til en annen etg. 

Anonymkode: 32d08...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har «bare» 3 soverom på samme plan. Det har aldri vært noe problem.

Første leveåret har de sovet på vårt rom, deretter delte de to yngste rom mens alle tre var små. Nå sover den eldste, som er i 1. etasje, og koser seg der i sin egen lille «avdeling» med soverom, bad og et gjesterom som brukes som TV-stue med PlayStation for barna. 

Vi sover i 2. etasje med de yngste, som nå har hvert sitt rom. 

Jeg regner med det blir krangel om «ungdomsavdelingen» når barna blir eldre.😊

Anonymkode: c8377...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...