Gå til innhold

OL i barnehagen..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

de ser litt på OL her vet jeg , men er møkkavær og kjempe glatt,så er jo farlig og være ute.. synes mange er hysterisk når det gjelder litt tv i bhg

Anonymkode: f92bd...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barne-tv er ikke læring. 

Anonymkode: 582a1...21e

Du har ikke sett så mye Barne-TV skjønner jeg... det er mer enn tegnefilmer da, og selv tegnefilmer er kultur. De lærer samme figurer å kjenne, som styrker tilknytning i gruppa osv. 

Anonymkode: 3bb4c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, skulle svare hun gærningen over deg som trodde alle barnehager hadde TV 😆

 

Anonymkode: ef983...55c

De har vanligvis ikke TV, men prisjektor, smart board og iPad/PC bør da finnes? Det inngår da å lære om IT i rammeplanen...

Anonymkode: 3bb4c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Englenemine skrev:

Seriøst da dere. Ikke lat som at de ansatte setter på OL for barna ,dere som forsvarer OL i bhg.

Det kommer jo an på hva de gjør ut av det. Hvorfor tror du det verste om alle?

Anonymkode: 3bb4c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Tatt det opp, og om det ikke ble tatt til følge, byttet barnehage. Men jeg har aldri hatt barn i barnehage med tv, det har jeg selvsagt sjekket ut på forhånd.

Og de har ikke prosjektor/smart board/nettbrett eller PC heller da? Det er jo det de bruker til å se "TV". Eller er du så gammeldags at du tror de må ha en fysisk firkanta TV? 😂

Anonymkode: 3bb4c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og de har ikke prosjektor/smart board/nettbrett eller PC heller da? Det er jo det de bruker til å se "TV". Eller er du så gammeldags at du tror de må ha en fysisk firkanta TV? 😂

Anonymkode: 3bb4c...502

Nå gjør du deg dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har barnehagebarnet her vært syk denne uka, så aner ikke om de har sett noe OL hos oss. 

Det brukes derimot smart board og ipad i bhg. Til ting som å google spørsmål ungene måtte ha. Hva spiser en giraff? Da googler de og finner ut av det, ser en snutt med en giraff og lærer litt mer om dyret. 

De tegner på smartboardet. De spiller digitale (pedagogiske) spill. De har en og annen kinodag. 

De forsterker tema med å bla bruke video. I lang tid har de hatt bukkene bruse som tema. De har hørt eventyret opplest, hørt sanger på cdspiller, de har laget dukker, de har sett film, de har laget egen film med dukkene de har laget. De har tegnet, malt, klippet. Laget kostymer. Hatt karnval med bukkene bruse tema. Ja, strengt tatt fordypet seg skikkelig ☺

Dessuten er det ett eget krav til it i opplæringsplanen, så noe 'kommer de ikke utenom'.

Anonymkode: 56812...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sug lut skrev:

Tatt det opp, og om det ikke ble tatt til følge, byttet barnehage. Men jeg har aldri hatt barn i barnehage med tv, det har jeg selvsagt sjekket ut på forhånd.

Her skaffet de seg tv nylig. Og barna ser på den hele tiden. Det plager meg, men er allerede "den sure mora til Kine", for tok endel ganger et problem med en unge som mobber mitt barn. Så vil ikke helle bensin på bålet.

Anonymkode: 582a1...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her skaffet de seg tv nylig. Og barna ser på den hele tiden. Det plager meg, men er allerede "den sure mora til Kine", for tok endel ganger et problem med en unge som mobber mitt barn. Så vil ikke helle bensin på bålet.

Anonymkode: 582a1...21e

Om jeg allerede var "den sure mora til Kine" tror jeg at jeg hadde benyttet muligheten til å forfremmes til "den jævla heksa av ei mor" som kritiserte TV-tittingen i barnehagen. Alt med måte, tenker jeg, men det skal ikke veldig mye TV-titting til i barnehagen før jeg hadde sagt i fra, altså.

Anonymkode: 90b4e...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her skaffet de seg tv nylig. Og barna ser på den hele tiden. Det plager meg, men er allerede "den sure mora til Kine", for tok endel ganger et problem med en unge som mobber mitt barn. Så vil ikke helle bensin på bålet.

Anonymkode: 582a1...21e

Ikke gi deg. Allier deg med andre oppegående foreldre. Får du ikke gjennomslag direkte i barnehagen går du videre opp i systemet, eller ut i lokalpressen, det er effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har barnehagebarnet her vært syk denne uka, så aner ikke om de har sett noe OL hos oss. 

Det brukes derimot smart board og ipad i bhg. Til ting som å google spørsmål ungene måtte ha. Hva spiser en giraff? Da googler de og finner ut av det, ser en snutt med en giraff og lærer litt mer om dyret. 

De tegner på smartboardet. De spiller digitale (pedagogiske) spill. De har en og annen kinodag. 

De forsterker tema med å bla bruke video. I lang tid har de hatt bukkene bruse som tema. De har hørt eventyret opplest, hørt sanger på cdspiller, de har laget dukker, de har sett film, de har laget egen film med dukkene de har laget. De har tegnet, malt, klippet. Laget kostymer. Hatt karnval med bukkene bruse tema. Ja, strengt tatt fordypet seg skikkelig ☺

Dessuten er det ett eget krav til it i opplæringsplanen, så noe 'kommer de ikke utenom'.

Anonymkode: 56812...0da

Joda, her kommer vi heldigvis utenom. Pedagogene i bhg til ungene mine er heldigvis vettuge nok til å stå på barrikadene for det vi vet er barnas beste, så i bhg vår er det ingen Pader eller smartboards eller digitale dingser (bortsett fra tlf og babycall).

Anonymkode: ef983...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke sett så mye Barne-TV skjønner jeg... det er mer enn tegnefilmer da, og selv tegnefilmer er kultur. De lærer samme figurer å kjenne, som styrker tilknytning i gruppa osv. 

Anonymkode: 3bb4c...502

For all del. Det er mange fine programmer og vi har en statskanal som er helt enormt flinke til å lage gode programmer for barn, men man kommer likevel ikke utenom at barn i dag har flere livsstilssykdommer enn noen gang før. De har dårligere motorikk, mindre evne til konsentrasjon enn for 20 år siden, og de får dårligere og dårligere syn. Dette henger helt klart sammen med en stillesittende livsstil der vi tilbringer alt for mye tid foran TVer og pader, bøker og andre stillesittende skoleaktiviteter. 

Anonymkode: ef983...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Joda, her kommer vi heldigvis utenom. Pedagogene i bhg til ungene mine er heldigvis vettuge nok til å stå på barrikadene for det vi vet er barnas beste, så i bhg vår er det ingen Pader eller smartboards eller digitale dingser (bortsett fra tlf og babycall).

Anonymkode: ef983...55c

Jeg visste ikke hva smartboards var engang, måtte google det. Sånt har ikke vi heller i barnehagen, heller ikke pader. Pedlederene har jobbpc som brukes av og til hvis det er noe spesielt

Anonymkode: 20584...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke vært særlig glad for TV i barnehagen, OL eller ei. 

Og til deg over som synes foreldre som ikke lærer barna sine om OL forsømmer seg: jeg synes konkurransesport er dørgende kjedelig og jeg driter en lang marsj i om det er Norge, Tyskland eller Uruguay som vinner. Men jeg synes det er gøy og viktig å være aktiv. Ungene driver med idrett i lange baner, og jeg står på siden og heier på både dem og andre unger. For det synes jeg er morsomt og meningsfullt. 

 

Anonymkode: ef9c8...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 13.24, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er bra at de lærer barna om OL jeg. Mange foreldre som ikke gidder ! 😉

Det handler om samhold og ikke minst om aktivitet. Mange barn som skal begynne på noe etterhvert. 

Anonymkode: 91484...204

Hvorfor er det viktig at småbarn lærer om ol?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, her kommer vi heldigvis utenom. Pedagogene i bhg til ungene mine er heldigvis vettuge nok til å stå på barrikadene for det vi vet er barnas beste, så i bhg vår er det ingen Pader eller smartboards eller digitale dingser (bortsett fra tlf og babycall).

Anonymkode: ef983...55c

Det er jo galskap å ta dette fra ungene, de havner jo etter. Og det er nedlagt i rammeplan, så tyder jo på at det er en dårlig bhg som driter i den. Pedagogikk hva skal vi med det liksom?

Anonymkode: 3bb4c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

For all del. Det er mange fine programmer og vi har en statskanal som er helt enormt flinke til å lage gode programmer for barn, men man kommer likevel ikke utenom at barn i dag har flere livsstilssykdommer enn noen gang før. De har dårligere motorikk, mindre evne til konsentrasjon enn for 20 år siden, og de får dårligere og dårligere syn. Dette henger helt klart sammen med en stillesittende livsstil der vi tilbringer alt for mye tid foran TVer og pader, bøker og andre stillesittende skoleaktiviteter. 

Anonymkode: ef983...55c

Så enten sitter barn kun på ræva og ser TV eller så ser de aldri på TV? Litt TV er ikke skadelig hverken i bhg eller hjemme. 

Anonymkode: 3bb4c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...