Gå til innhold

OL i barnehagen..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hører fra andre at ungene deres ser på OL i barnehagen. Nå er snuppa mi så liten at dette ikke angår henne (regner med ingen får min litt for aktive toåring til å sitte å se på OL), men syns virkelig 3-4-5-åringer at det er spennende å se på OL? Selv jeg som er voksen syns jo at det ikke finnes noe mer uinteressant å bruke tiden sin på. Ser deres barn på OL i barnehagen? Syns de virkelig det er gøy? 

Anonymkode: 90b4e...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har OL i barnehagen, men ikke på TV, de lager sitt eget OL.

Fått tak i noen startnummer også leker de OL. På stor avdeling går de på ski, på liten avdeling bare løper de i en måket løype. Skiskyting er å kaste erteposer på blikkbokser, også har de funnet opp noen nye grener. En gren hver dag.

Jubel og glede, til fredag er barnehage-OL ferdig og alle skal få medalje og diplom.

Anonymkode: 0403e...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har OL i barnehagen, men ikke på TV, de lager sitt eget OL.

Fått tak i noen startnummer også leker de OL. På stor avdeling går de på ski, på liten avdeling bare løper de i en måket løype. Skiskyting er å kaste erteposer på blikkbokser, også har de funnet opp noen nye grener. En gren hver dag.

Jubel og glede, til fredag er barnehage-OL ferdig og alle skal få medalje og diplom.

Anonymkode: 0403e...ee2

Dette hørtes ordenlig morro ut! 

Men de jeg har snakket med sitter foran TVen og ser på OL. Har sett bilder, må si jeg syns det ser råkjedelig ut, og håper dette bare er snakk om 5 minutter i siste innspurt. 

hi

Anonymkode: 90b4e...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bra at de lærer barna om OL jeg. Mange foreldre som ikke gidder ! 😉

Det handler om samhold og ikke minst om aktivitet. Mange barn som skal begynne på noe etterhvert. 

Anonymkode: 91484...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hører fra andre at ungene deres ser på OL i barnehagen. Nå er snuppa mi så liten at dette ikke angår henne (regner med ingen får min litt for aktive toåring til å sitte å se på OL), men syns virkelig 3-4-5-åringer at det er spennende å se på OL? Selv jeg som er voksen syns jo at det ikke finnes noe mer uinteressant å bruke tiden sin på. Ser deres barn på OL i barnehagen? Syns de virkelig det er gøy? 

Anonymkode: 90b4e...6b5

Det kan vel hende de setter på litt OL innimellom, de ser jo tv i blandt, og det kan jo være moro å se norge ta gull. Men hos oss har de OL ute, dvs ungene deltar i OL i ulike grener. Aking, flaskebob, kaste snøball på blink osv.

Anonymkode: 3bb4c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, sug lut skrev:

Jeg hadde ikke akseptert TV i bhg i det hele tatt.

Hvorfor ikke? Alle bhg ser vel på tv innimellom? Mye er da en del av det pedagogiske også? De ser på filmer osv om feks land med annen kultur osv. Noen ganger har de diskotek, og av og til ser de bare på litt barne tv? 

Anonymkode: 3bb4c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente elsker kunstløp. Ellers driter hun i OL  

Helt OK om dette går i bakgrunn for min del men om det stjeler oppmerksomheten fra de voksne er det ikke OK. 

Her har de OL i barnehagen, de skal ha akekonkurranse og ski i morgen. De gleder seg veldig. 

Anonymkode: 90899...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? Alle bhg ser vel på tv innimellom? Mye er da en del av det pedagogiske også? De ser på filmer osv om feks land med annen kultur osv. Noen ganger har de diskotek, og av og til ser de bare på litt barne tv? 

Anonymkode: 3bb4c...502

Jeg vil definitivt ikke betale for at ansatte ikke gidder gjøre noe annet enn å plassere ungene foran en skjerm. Det er ingenting pedagogisk å hente ved å bruke barnehagetid på tv, skal ungene mine se tv (og det skal de stort sett ikke) så skal jeg styre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sug lut skrev:

Jeg vil definitivt ikke betale for at ansatte ikke gidder gjøre noe annet enn å plassere ungene foran en skjerm. Det er ingenting pedagogisk å hente ved å bruke barnehagetid på tv, skal ungene mine se tv (og det skal de stort sett ikke) så skal jeg styre det selv.

Du er jo helt på bærtur! Det er jo ikke for de ikke gidder, ungene liker det jo. Fint med variasjon. Og jo, hehe.. mye pedagogisk man kan forsterke med filmer.  Men noen foreldre er jo hysteriske, tydeligvis...

Anonymkode: 3bb4c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss så ser de noe på OL. Men de gjør litt mer ut av det enn å bare sitte å glo. De har etter ønske fra barna en egen medaljeoversikt på avdelingen hvor de fører nøye statistikk. De ser på noen øvelser på storskjerm, med full ansiktsmaling, bjeller og hele pakka. Må legge til at vi bor på et sted hvor ski er den absolutt største fritidsaktiviten. Barnehagen starter med skirenn for alle fra og med de er 2, og jeg tror at alle barna på avdelingen har med seg ski i barnehagen, og bruker de minst en gang om dagen.

Og da syns jeg faktisk det er ok at de får heie litt også 😊

Anonymkode: 19485...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss så ser de noe på OL. Men de gjør litt mer ut av det enn å bare sitte å glo. De har etter ønske fra barna en egen medaljeoversikt på avdelingen hvor de fører nøye statistikk. De ser på noen øvelser på storskjerm, med full ansiktsmaling, bjeller og hele pakka. Må legge til at vi bor på et sted hvor ski er den absolutt største fritidsaktiviten. Barnehagen starter med skirenn for alle fra og med de er 2, og jeg tror at alle barna på avdelingen har med seg ski i barnehagen, og bruker de minst en gang om dagen.

Og da syns jeg faktisk det er ok at de får heie litt også 😊

Anonymkode: 19485...2df

Må også legge til, de har lagd Bob-bane, hoppbakke, sprintløypa og egen stadion for skiskyting ute, så de sitter jo ikke bare inne å glor 😂

Anonymkode: 19485...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo helt på bærtur! Det er jo ikke for de ikke gidder, ungene liker det jo. Fint med variasjon. Og jo, hehe.. mye pedagogisk man kan forsterke med filmer.  Men noen foreldre er jo hysteriske, tydeligvis...

Anonymkode: 3bb4c...502

Ungene dine liker kanskje dop i enhver form, tv inkludert - du er kanskje av dem som har parkert unger foran dumboksen fra de var året, for "de liker det jo" og da får mor fred, mor og far kan sove om morgenen i helgen mens ungene "liker det jo" foran hjernedød morgentv på søplekanaler? Vel, deg og dine barn om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle bhg ser vel på tv innimellom?

Gjør de? Vi har ikke tv i barnehagen engang.

Anonymkode: 20584...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår bhg hender det de lager «kino» på dager med feks dårlig vær, få barn er i bhg osv.( Da tar de den helt ut, med billetter og greier.) Og ser en Disney film. -Jeg har ikke noe imot det. De gjør så utrolig mye annet bra i den bhg, at en og annen film-dag på stor avd må være greit. Men OL, nei det har de ikke satt på :) 

Vi har det på i bakgrunnen her hjemme i helgene, og da er de yngste (og faren) veldig interesert da...lærer seg om reglene. Jeg derimot er ikke så interesert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er bra at de lærer barna om OL jeg. Mange foreldre som ikke gidder ! 😉

Det handler om samhold og ikke minst om aktivitet. Mange barn som skal begynne på noe etterhvert. 

Anonymkode: 91484...204

Det handler også om å dyrke konkurranse og de som er best, enorm bruk av penger, littegranne lemping på menneskerettighetene og ødsling av ressurser. 

Det er ikke det jeg «gidder» å lære mine barn. 

Anonymkode: ef983...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør de? Vi har ikke tv i barnehagen engang.

Anonymkode: 20584...76a

😂😂😂 nei!!!

Anonymkode: ef983...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

😂😂😂 nei!!!

Anonymkode: ef983...55c

Sorry, skulle svare hun gærningen over deg som trodde alle barnehager hadde TV 😆

 

Anonymkode: ef983...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sug lut skrev:

Ungene dine liker kanskje dop i enhver form, tv inkludert - du er kanskje av dem som har parkert unger foran dumboksen fra de var året, for "de liker det jo" og da får mor fred, mor og far kan sove om morgenen i helgen mens ungene "liker det jo" foran hjernedød morgentv på søplekanaler? Vel, deg og dine barn om det.

Som sagt, enkelte er hysteriske og lever i en svart hvitt verden. Man trenger ikke være bare være lat TV slave eller full boikott av TV. Mange trinn mellom der. Trist å ikke greie å se nytteverdien og gleden i ting. Variasjon og glede beriker livet, du burde prøve! 

Anonymkode: 3bb4c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, sug lut skrev:

Jeg hadde ikke akseptert TV i bhg i det hele tatt.

Hva hadde du gjort med det?

Anonymkode: 582a1...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? Alle bhg ser vel på tv innimellom? Mye er da en del av det pedagogiske også? De ser på filmer osv om feks land med annen kultur osv. Noen ganger har de diskotek, og av og til ser de bare på litt barne tv? 

Anonymkode: 3bb4c...502

Barne-tv er ikke læring. 

Anonymkode: 582a1...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva hadde du gjort med det?

Anonymkode: 582a1...21e

Tatt det opp, og om det ikke ble tatt til følge, byttet barnehage. Men jeg har aldri hatt barn i barnehage med tv, det har jeg selvsagt sjekket ut på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg de hører på noen av rennene på radio. 🎿🥇🎎

Det tenker jeg får være innafor hvert fjerde år. Gjør det samme på jobb i innspurten av renn selv 😂 

Men helt enig i at TV-titting ikke hører hjemme i barnehagen. 📺😒

Anonymkode: 12587...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...