Gå til innhold

Dere med barn som trener MYE....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det i forhold til lekser?

Har en datter som trener veldig mye, og nå skal de begynne å trene enda mer. Selv om hun er strukturert i forhold til lekser, ser jeg at det vil bli en utfordring. 

Skolen er ikke villig til å gi ut ukeplan på fredag, den får de først på mandag. Får derimot lov til å gjøre noen av leksene i helgen og levere de inn på etterskudd. Dette hjelper selvfølgelig, mem løser nok ikke alt..

Anonymkode: 1e831...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva menes med mye trening? Regner med det her er snakk om vesentlig mer enn tre ganger i uka med 1,5 time hver gang?

Tar treningene hele ettermiddagen/kvelden? Skolebarna er jo ofte tidlig hjemme, og må jo da være effektive den tida. 

Og hvor gammelt er barnet det er snakk om? Skjønner jo godt at noen satser, men tenker nok at man ikke bør legge inn så mye trening at barn på barneskolen/ungdomsskolen ikke får gjort leksene. 

Anonymkode: bff45...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har 10-12 treningsøkter i uken med kjørevei på ca 30 min hver vei på halvparten av de (ca15 min på de andre). Treningene er på 1-1,5 time + forberedelser.   Hun er ferdig på skolen kl 15.00 firedager i uken og kl 14.00 en dag. Hun rekker fint leksene og mye annet selv om det er lange dager. Hvor mye skal datteren din trene i uken?

Anonymkode: 8ecf4...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine trener 5 dager i uke + evt konkurranser/stevne/kamp etc. Treningene er fra 1,5-3 timer hver gang.

lekser er ikke noe problem egentlige. De er 10 år og er på leksehjelp 2 dager pr uke. Her går de gjort mye. Ellers gjør de endel fra de kommer hjem (kl 15) til middag (16:30). Sjelden de gjør lekser i helgene. 

Anonymkode: 38922...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min har 10-12 treningsøkter i uken med kjørevei på ca 30 min hver vei på halvparten av de (ca15 min på de andre). Treningene er på 1-1,5 time + forberedelser.   Hun er ferdig på skolen kl 15.00 firedager i uken og kl 14.00 en dag. Hun rekker fint leksene og mye annet selv om det er lange dager. Hvor mye skal datteren din trene i uken?

Anonymkode: 8ecf4...57b

10-12 treningsøkter i uken? Når på dagen er disse?

 

regner med disse ungene som trener så mye går på svømming eller turn?

 

her trener de kun 4 dager i uken:

tirsdag 17-19.30

onsdag: 18-20.30

torsdag: 18-20

fredag: 17-20.30

Anonymkode: 65ceb...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 6 dager i uken, noen dager med to økter. Det er barn som spiller fotball og driver med friidrett. Det kommer nok snart til et tidspunkt hvor vi må velge én idrett og la den andre gå. Jeg har to barn i barneskole og én på ungdomsskolen, én på vgs. Det er de to eldste som trener så mye, de to yngste har fire økter i uken og det er nok. 

I tillegg kommer jo kamp, cup og stevner. Jeg har sagt ddet er ok med to forbehold, lekser og skole først og selvfølgelig må de ha helse til det.

Det betyr at vi og de lever veldig regelmessige liv, det er opp kl 6.15 og skikkelig frokost før vi går om morgenen. Rett hjem etter skolen og spise og gjøre lekser, så trening, spise kvelds og i seng senest 22. De må spise mye (bruker veileder fra Olympiatoppen) og de må hvile/sove. De velger selv og vet de forsaker fest og moro. 

Anonymkode: ede52...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gjør dere det i forhold til lekser?

Har en datter som trener veldig mye, og nå skal de begynne å trene enda mer. Selv om hun er strukturert i forhold til lekser, ser jeg at det vil bli en utfordring. 

Skolen er ikke villig til å gi ut ukeplan på fredag, den får de først på mandag. Får derimot lov til å gjøre noen av leksene i helgen og levere de inn på etterskudd. Dette hjelper selvfølgelig, mem løser nok ikke alt..

Anonymkode: 1e831...2ca

Sært av skolen, hvorfor i alle dager kan de ikke gi ut ukeplanen på fredag? Her får begge ungene ukeplan hver fredag.

Anonymkode: 20575...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare mandager uten trening/aktivitet. Alle lekser gjøres da, hvis ikke må en av treningene/aktivitetene utgå. Men de er 7 og 9 så det er ikke så mye lekser enda.

Anonymkode: ce3cb...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han gjør alltid lekser i helger ( hvis det ikke er cup og slik,men han er ferdig med alle leksene,utenom hvis det er engelsk glose prøver og slik eller andre prøver ) så han har lite lekser i hverdagen. han er 12 og spiller hockey, trener hver dag kl 17 og gjerne kamper eller cuper i helga

Anonymkode: e89a7...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

10-12 treningsøkter i uken? Når på dagen er disse?

 

regner med disse ungene som trener så mye går på svømming eller turn?

 

her trener de kun 4 dager i uken:

tirsdag 17-19.30

onsdag: 18-20.30

torsdag: 18-20

fredag: 17-20.30

Anonymkode: 65ceb...e19

Hun driver med sprangridning 6-7 dager i uken og styrke/kondisjon ved siden av.

Anonymkode: 8ecf4...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet da?

Eldstemann her var oppe i 20 timer trening i uka (inkl kroppsøving og fysisk aktivitet på skolen) + kamper/turneringer i helgene. 

Han jobber effektivt med oppgavene de fikk i timene, og når han var ferdig med de så gjorde han lekser. Dette var på ungdomskolen, kanskje ikke like lett å få det til på barneskolen? Innleveringsoppgaver osv gjorde han etter skolen, eller i helgene. 

 

Anonymkode: f15e7...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenr 20 timer i uken. Drar rett fra skolen til trening og trenger mye søvn, så er i seng klokken 20. Da blir det ikke mye tid til lekser. (Og ja, jeg synes det er for mye trening, men når barnet elsker det hun holder på med og vi ser hun stortrives, har vi bestemt oss for ikke å si nei før hun har fått prøvd denne økningen av treningstimer)

Hun er superstrukturert med lekser, får gjort en del på skolen. Men synes skolen har vært litt sære som ikke vil gi ut lekseplan på forhånd. Nå har jeg snakket med lærer og hun har veldig lyst til å få til en løsning, så da håper jeg det ordner seg. For er ikke så veldig mye å hente på å være mer strukturert. 

Anonymkode: 1e831...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår eldste trener veldig mye på høyt nivå. Vi har tatt henne ut av trening en dag i Ulan og den dagen bruker hun til lekser. Hun får ikke nedprioritere skolen til fordel for trening for selv med fine plasseringer og NM titler i sekken trenger de utdannelse. 

Anonymkode: 69d6c...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vår eldste trener veldig mye på høyt nivå. Vi har tatt henne ut av trening en dag i Ulan og den dagen bruker hun til lekser. Hun får ikke nedprioritere skolen til fordel for trening for selv med fine plasseringer og NM titler i sekken trenger de utdannelse. 

Anonymkode: 69d6c...a84

Veldig enig! 😀

Anonymkode: 1e831...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...