Gå til innhold

Trening i ventetid


liiamarsen

Anbefalte innlegg

Venting gjør meg litt smågal, kjenner jeg. Tar litt ekstra vitaminer og folat for å være sikker, trener som vanlig og planlegger et magisk babyrom så fort jeg glemmer å ikke drømme meg vekk :nigo:

Jeg løper gjerne 60 minutter ++ flere dager i uken, i tillegg til spinning, styrke, yoga og langrenn. Er det flere aktive her som trener minst 5 dager i uka? Reduserer dere treningsmengden mens dere prøver? 

Tiden går litt fortere når man har planlagte aktiviteter etter jobb og ikke får så mye tid til å surre rundt med tankene sine, føler jeg. 

:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske. Sliter allerede med å gå i første trimester pga svimmelhet og enorm tørste. Legene finner ikke noe feil. Men slik har alle mine svangerskap vært til langt utti andre trimester... Flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 3Diamanter skrev:

Skulle ønske. Sliter allerede med å gå i første trimester pga svimmelhet og enorm tørste. Legene finner ikke noe feil. Men slik har alle mine svangerskap vært til langt utti andre trimester... Flink du er :)

Huff, det høres veldig tungt ut! Flaks at babyer er så søte at de er verdt alt slit! 😂 😍 masse god bedring til deg! 

jeg er ikke så flink, jeg elsker å trene rett og slett! 😁 nå må jeg bare fylle opp de neste 14 dagene med artig trening før jeg kan teste 💜🧡💛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever som normalt jeg, trener styrke 4-5 dager i uken. Fikk eendelig positiv test på søndag. Men kom hjem nå og det kom litt blod.. :-(

Men burde man ro ned trening etter positiv test? Er det noen som vet? Er redd jeg trena for hardt, at det var det som gjorde at jeg sannsnligvis har en SA nå.. man får jo alltid skyldfølelse, men kan man trene som gravid, som normalt, så lenge det ikke er noe ubehag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Dorthea1 skrev:

Jeg lever som normalt jeg, trener styrke 4-5 dager i uken. Fikk eendelig positiv test på søndag. Men kom hjem nå og det kom litt blod.. :-(

Men burde man ro ned trening etter positiv test? Er det noen som vet? Er redd jeg trena for hardt, at det var det som gjorde at jeg sannsnligvis har en SA nå.. man får jo alltid skyldfølelse, men kan man trene som gravid, som normalt, så lenge det ikke er noe ubehag?

Trist hvis du har en SA, men det er neppe på grunn av hard trening. Man kan trene som normalt når en er gravid, men en trenger ikke å presse seg op mot maks puls eller maks styrke. Selv trente jeg 5 ganger i uken i begge svangerskapene (inkludert løping 1-2 ganger i uken fram til jeg fødte). Mange tror helt feilaktig at en ikke bør trene mye når en er gravid, men det er ingen forskning som tyder på at det er skadelig, tvert imot fører det veldig mye positivt med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Dorthea1 skrev:

Jeg lever som normalt jeg, trener styrke 4-5 dager i uken. Fikk eendelig positiv test på søndag. Men kom hjem nå og det kom litt blod.. :-(

Men burde man ro ned trening etter positiv test? Er det noen som vet? Er redd jeg trena for hardt, at det var det som gjorde at jeg sannsnligvis har en SA nå.. man får jo alltid skyldfølelse, men kan man trene som gravid, som normalt, så lenge det ikke er noe ubehag?

Så utrolig trist å høre! :(

Man skal jo kunne trene helt som normalt i svangerskapet, og en sunn og sterk kropp er jo et godt hjem for en liten spire :hjerte: 

SA er som regel fordi det er avvik på embryo/foster. Tidlig i svangerskapet kan det være at det er unormal celledeling, for eksempel. Masse lykke til i din neste PP! 

Jeg har i hvert fall tenkt å trene som normalt når jeg blir gravid, med unntak av de tøffeste treningsøktene, og de som er litt mer risikosport-relaterte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎16‎.‎02‎.‎2018 den 14.04, liiamarsen skrev:

Jeg har i hvert fall tenkt å trene som normalt når jeg blir gravid, med unntak av de tøffeste treningsøktene, og de som er litt mer risikosport-relaterte :) 

Det er supert! Husk dette når du evt. føler deg litt trøtt og kvalm når du blir gravid, for trene kan man fint gjøre uansett. Jeg gjennomførte alltid treningsøktene jeg hadde planlagt, og følte meg mye bedre etterpå. Var aldri sykmeldt i svangerskapene mine og startet raske gåturer noen dager etter fødsel og ordentlig trening 2 uker etter. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Amatørmamma skrev:

Det er supert! Husk dette når du evt. føler deg litt trøtt og kvalm når du blir gravid, for trene kan man fint gjøre uansett. Jeg gjennomførte alltid treningsøktene jeg hadde planlagt, og følte meg mye bedre etterpå. Var aldri sykmeldt i svangerskapene mine og startet raske gåturer noen dager etter fødsel og ordentlig trening 2 uker etter. Lykke til! :)

Så godt å høre!! 🙌🏻😁 håper jeg kommer meg raskt tilbake i trening etter fødsel (når jeg har blitt gravid😂). Du er en inspirasjon! 😁😍💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, liiamarsen skrev:

Så godt å høre!! 🙌🏻😁 håper jeg kommer meg raskt tilbake i trening etter fødsel (når jeg har blitt gravid😂). Du er en inspirasjon! 😁😍💪🏻

:strix: så hyggelig! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...