Gå til innhold

Eggløsning dagen etter mensen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke begynt å prøve ennå(begynner i april) Men har prøvd å kartlegge syklusene mine etter siste fødsel for 1 år siden. Jeg har det siste året gått mensen i 8 dager og dagen etter jeg slutter å blø kommer det mye slim. Det varer i ca 3 dager og jeg føler at dette er eggløsning. Sexlysten er på topp osv. Før hadde jeg eggløsning ca 1 uker etter mensen men dette har tydeligvis endret seg. Er det vanlig med eggløsning så tett oppi mensen? 

Anonymkode: 3c944...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker en app som heter flo, og der er dagen etter mens markert som en sjanse til å bli gravid hvis du har en 28-dagers syklus i hvert fall. Kan være lurt å teste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, liiamarsen skrev:

Jeg bruker en app som heter flo, og der er dagen etter mens markert som en sjanse til å bli gravid hvis du har en 28-dagers syklus i hvert fall. Kan være lurt å teste :) 

Ok. Jeg har brukt en app som heter ladytimer på de to første barna 👍 nå har den regnet ut at jeg har 25 dagers syklus som gjennomsnitt. 

H.i

Anonymkode: 3c944...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Jeg har brukt en app som heter ladytimer på de to første barna 👍 nå har den regnet ut at jeg har 25 dagers syklus som gjennomsnitt. 

H.i

Anonymkode: 3c944...bda

Jeg har prøvd begge de appene 😊 Ladytimer er mest korrekt 😊 samt en som heter "min kalender" 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke begynt å prøve ennå(begynner i april) Men har prøvd å kartlegge syklusene mine etter siste fødsel for 1 år siden. Jeg har det siste året gått mensen i 8 dager og dagen etter jeg slutter å blø kommer det mye slim. Det varer i ca 3 dager og jeg føler at dette er eggløsning. Sexlysten er på topp osv. Før hadde jeg eggløsning ca 1 uker etter mensen men dette har tydeligvis endret seg. Er det vanlig med eggløsning så tett oppi mensen? 

Anonymkode: 3c944...bda

Jeg har hatt el på dag 8-10 (og mens i 6-7dager) de siste årene. 

På første barnet tok det noen mnd med prøving før jeg fant det ut (bekreftet med ul), da satt han. Med barn to prøvde vi rett på dag 8, og han satt på første forsøk 😅

Anonymkode: d81c1...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt el på dag 8-10 (og mens i 6-7dager) de siste årene. 

På første barnet tok det noen mnd med prøving før jeg fant det ut (bekreftet med ul), da satt han. Med barn to prøvde vi rett på dag 8, og han satt på første forsøk 😅

Anonymkode: d81c1...cfb

Så spennende 👍 vi tenkte å ha sex annenhver dag fra mensslutt til neste mens og satse på at tredjemann sitter like fort som de to andre. Første gikk på første forsøk og andremann satt på andre forsøk så kanskje tredjemann sitter på tredje forsøk 🤣🤣

H.i

Anonymkode: 3c944...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Jeg har prøvd begge de appene 😊 Ladytimer er mest korrekt 😊 samt en som heter "min kalender" 😊

Skal laste ned min kalender også 😊 se om de er samkjørte 👍

H.i

Anonymkode: 3c944...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 11.2.2018 den 22.04, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke begynt å prøve ennå(begynner i april) Men har prøvd å kartlegge syklusene mine etter siste fødsel for 1 år siden. Jeg har det siste året gått mensen i 8 dager og dagen etter jeg slutter å blø kommer det mye slim. Det varer i ca 3 dager og jeg føler at dette er eggløsning. Sexlysten er på topp osv. Før hadde jeg eggløsning ca 1 uker etter mensen men dette har tydeligvis endret seg. Er det vanlig med eggløsning så tett oppi mensen? 

Anonymkode: 3c944...bda

Ikke bruk en app, eller temp deg frem til El. Hvis du skal prøve seriøst og nøyaktig, bruk heller el-test. Den er nøyaktig og du slipper å lure på når eller om du har eggløsning. 

Anonymkode: 6acec...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bruk en app, eller temp deg frem til El. Hvis du skal prøve seriøst og nøyaktig, bruk heller el-test. Den er nøyaktig og du slipper å lure på når eller om du har eggløsning. 

Anonymkode: 6acec...713

Temping er både seriøst og nøyaktig, og kan brukes istedenfor EL-tester (eller i tillegg til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pobie skrev:

Temping er både seriøst og nøyaktig, og kan brukes istedenfor EL-tester (eller i tillegg til).

Ikke nøyaktig, slik som el-tester. Hvis du ønsker å vite akkurat når du har el, som jeg regner med at du ønsker, er el-test det beste og mest nøyaktige. Ingen grunn til å argumentere imot det. 

Anonymkode: 6acec...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2018 den 13.07, Anonym bruker skrev:

Så spennende 👍 vi tenkte å ha sex annenhver dag fra mensslutt til neste mens og satse på at tredjemann sitter like fort som de to andre. Første gikk på første forsøk og andremann satt på andre forsøk så kanskje tredjemann sitter på tredje forsøk 🤣🤣

H.i

Anonymkode: 3c944...bda

Masse lykke til :D 

Før vi prøvde så tok jeg el tester hver dag fra mens til mens for å se at det fortsatt var på dag 8 Og så hadde vi en barnefri helg den mnd, da var det gjort 😂👍🙈 Var vel meningen.

Anonymkode: d81c1...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bruk en app, eller temp deg frem til El. Hvis du skal prøve seriøst og nøyaktig, bruk heller el-test. Den er nøyaktig og du slipper å lure på når eller om du har eggløsning. 

Anonymkode: 6acec...713

Ok appen brukte jeg ved de to andre barna og det gikk på første og andre forsøk så jeg er heldig sånn sett. 

Eller så er det vel bare å ha sex mellom to mensen perioder ☺

H.i

Anonymkode: 3c944...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Masse lykke til :D 

Før vi prøvde så tok jeg el tester hver dag fra mens til mens for å se at det fortsatt var på dag 8 Og så hadde vi en barnefri helg den mnd, da var det gjort 😂👍🙈 Var vel meningen.

Anonymkode: d81c1...cfb

Takk ☺ ja blir bare å ha mye sex i perioden så håper jeg det klaffer. Ser at første mulige periode er fra en man-tors så da blir det mye stillesex under dyna mens ungene sover 😄 

H.i

Anonymkode: 3c944...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nøyaktig, slik som el-tester. Hvis du ønsker å vite akkurat når du har el, som jeg regner med at du ønsker, er el-test det beste og mest nøyaktige. Ingen grunn til å argumentere imot det. 

Anonymkode: 6acec...713

Jeg argumenterer ikke MOT EL-tester, sier bare at man kan velge temping istedenfor EL-tester. EL-tester fungerte aldri for meg, siden LH-toppen var så kort at jeg ville måttet teste 3 ganger om dagen. Da er det enklere å tempe én gang, og min tempkurve viste veldig tydelig når jeg hadde EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...