Gå til innhold

Sjansene for å bli gravid igjen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noe galt med meg når jeg mister to ganger på rad eller er det bare fryktelig uflaks? 

Og hvordan er sjansene mine for å bli gravid igjen etter 2 aborter på kort tid? Dette tærer på kropp å hode kjenner jeg. 

Skjønner ikke hvorfor kroppen min støter fra seg en graviditet. Har tatt celleprøver, sjekket eggstokker osv å finner ingenting galt.

Anonymkode: 18c4e...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha 3 SA på rad før de mistenker at noe er galt og utreder. Mest sannsynlig er det bare uflaks. Opptil 50% av graviditeter ender i SA.

Jeg hadde to SA før jeg ble gravid med sønnen min. Var ikke noe galt med meg, var bare uflaks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet også 2 ganger på rad. (Gjekk 5 pp mellom graviditetane). Prøvde på nytt og etter 3 pp vart eg gravid på nytt og eg har no blitt mamma 💖 nokon er berre uheldige tydeligvis ☺ lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet også to på rad. MA i uke 12 og SA i uke 6. Det samme skjedde med en av mine nærmeste venner. Sikkert ikke noe galt med deg, det er mye vanligere enn man tror (dessverre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg visste ikke at det var så vanlig som dette. Var heldigvis ikke så mye smerter og blod som sist jeg mistet (uke 11), denne gikk over på 6 dager. Tror jeg var bare i uke 5 ca.

Tror heller ikke at vi klarer å vente med og prøve igjen.

Anonymkode: 18c4e...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mistet tre ganger på rad og fikk derfor utredning. Da jeg var på utredningen da legen att de som regel aldri fant en grunn, og fikk det til å føles som at det heller var alderen min (var 34 år). Men hos meg viste svaret seg i blodprøvene. 

Anonymkode: 9a24b...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mistet tre ganger på rad og fikk derfor utredning. Da jeg var på utredningen da legen att de som regel aldri fant en grunn, og fikk det til å føles som at det heller var alderen min (var 34 år). Men hos meg viste svaret seg i blodprøvene. 

Anonymkode: 9a24b...0a9

34 år er jo ikke gammelt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...