Gå til innhold

Tidligere risikosvangerskap og oppfølging...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I mitt første svangerskap var jeg sykemeldt hele svangerskapet nesten, og gikk under risikosvangerskap med tett oppfølging og veldig mange ultralyder. 

Denne gangen kom graviditeten noe overraskende på, og da jeg skulle til legen i uke 12 ble hun litt bekymret grunnet min tilstand som gjorde at jeg i forrige svangerskap hadde svært tett oppfølging og en del plager som kom av dette. Så hun sendte videre beskjed til fosterdiagnostikk avdelingen på sykehuset om at jeg nå var gravid og diverse angående svangerskapet mitt frem til nå og ulike prøvesvar. Jeg fikk innkalelse til sykehuset allerede dagen etterpå, så det virket som dette var litt hast ut i fra hva min lege sa på kontrollen og at inkallelse kom så kjapt. 

Men nå var jeg på UL på sykehuset, og ble undersøkt av en lege som ikke kunne så godt norsk og undersøkte i evigheter uten å si noe, kun mumling for seg selv uten ord. Virket som hun var urolig for noe, og når jeg forsøkte å spørre fikk jeg ikke noe særlig svar. Jeg var usikker på om hun i det hele tatt visste hvorfor jeg hadde blitt innkalt til tidlig UL. Til slutt sa hun seg ferdig og noe mer enn det var det ikke. Sist svangerskap var det eget skjema som ble fylt ut for hver ultralyd jeg hadde med diverse målinger, hvordan uke jeg var i og hva som ble undersøkt/funnet. Et tosiders detaljert skjema kun om ultralydene på meg.. Denne gangen var det ingen notater eller noe som helst om at jeg har vært der eller hva som er blitt undersøkt. 

Jeg ble egentlig bare bekymret av hele timen og lurer på om noen har vært innom noe av det samme? Hvordan var første svangerskap VS neste hvis du hadde ekstra kontroller første gang? Burde jeg kontakte legen min for å høre om det kanskje ble skrevet noe i jorunalen min? 

Anonymkode: 4e6a6...7de

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...