Gå til innhold

Jentenavn: Enga, Blomst, Vind, Vinter ??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår datter Vårrull som ble født i 2012 har fått en søster og nå lurer vi på hva vi skal kalle henne. Vi er interessert i naturnavn som står seg til "vår"-temaet. Fra drodlingen vår har vi disse forslagene:

  • Enga
  • Blomst
  • Vind
  • Vinter

Anonymkode: 6ff99...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vurderte ikke Sol fordi vi vil ha noe helt originalt, gjerne noe som ingen andre heter.

Anonymkode: 6ff99...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det var en skrivefeil? Dere kan da ikke ha kalt babyen deres for Vårrull. I så fall syns jeg baby nr 2 skal hete Sushi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, vi har en datter som heter Vårrull. Var lange diskusjoner om navnet her på forumet i 2012, bare søk opp gamle tråder. Uansett er det snakk om søsterens navn nå. Vårrull har det bare bra! :strix:

Anonymkode: 6ff99...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter å tro at noen vil barnet sitt så vondt at de kaller det Vårrull! Dette må jo være tull. Fant den gamle tråden da, har du femårsjubileum nå HI, og tenkte du måtte lage et søsken til liksom-barnet? 😄

Anonymkode: d6560...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Tuberkel 

Grenadine

Karneol

Perle

Poke

Papaya

Oliven

Anjofink

Stearin

 

Anonymkode: 930a8...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2018 den 20.42, Anonym bruker skrev:

Winther 

Anonymkode: b8758...99c

Det er et etternavn (og da ikke lov å bruke som fornavn)...Naboen her heter det, faktisk. :) 

Trodde ikke navn som Vårull ble godkjent, men gikk under «kan føre til vesentlig belastning for barnet...». Om det stemmer så må hun jo bli kokk eller åpne et asiatisk spisested.

Anonymkode: d296a...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er et etternavn (og da ikke lov å bruke som fornavn)...Naboen her heter det, faktisk. :) 

Trodde ikke navn som Vårull ble godkjent, men gikk under «kan føre til vesentlig belastning for barnet...». Om det stemmer så må hun jo bli kokk eller åpne et asiatisk spisested.

Anonymkode: d296a...b97

Ser jeg skrev feil, mente å skrive Winter 🙂

Aner ikke om det er lov å hete Winther, men Winter er ihvertfall lov. Vet om ei jente som heter det. 

Anonymkode: b8758...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2018 den 11.00, Anonym bruker skrev:

Stålull

Dorull

Askepott

Tåkelur

Paella

Maki

Vannlilje

Anonymkode: 9a9e4...265

Dorull hahaha ler meg ihjel! 

Anonymkode: a9dd4...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2018 den 15.05, Anonym bruker skrev:

Jo, vi har en datter som heter Vårrull. Var lange diskusjoner om navnet her på forumet i 2012, bare søk opp gamle tråder. Uansett er det snakk om søsterens navn nå. Vårrull har det bare bra! :strix:

Anonymkode: 6ff99...924

Særlig. Man er bare slem hvis man kaller barnet sitt for det . Tror jeg 0 på. Men godt forsøk da 😊

Anonymkode: 14fab...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...