Gå til innhold

Musa som guttenavn i Norge


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min vil kalle sønnen vår Musa. Han er fra et land i Midtøsten og skjønner ikke at navnet er teit på norsk (det er et vanlig navn i hans hjemland). Han foreslo så «Musa Bjarne» som et «kompromiss» (jeg vil kalle sønnen Bjarne etter min far).

Anonymkode: 3a7aa...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enhver sin lyst, men Musa her vil potensielt bli musa som i kvinnelig kjønnsorgan eller musa som i liten og svak ("lille" Bjarne).

Anonymkode: 730c2...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musa Bjarne høres ut som en barnebok. "Musa Bjarne på nye eventyr".

Men mister han ikke lysten på navnet når du forteller ham at det er et ord for det kvinnelige kjønnsorgan? 

I tillegg indikerer a-endelsen jentenavn på norsk. 

Kanskje dere i stedet for et veldig karakteristisk navn fra hans land(Musa) eller ditt land (Bjarne) skal finne et greit internasjonalt navn som kan fungere på begge språk. Det er kanskje ikke et slikt navn som betyr mest for noen av dere men det vil sansynligvis være adskillig enklere for gutten å leve med.

Anonymkode: b02ab...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke engang sikkert at dere hadde fått lov til å kalle babyen for Musa.

Han kommer til å bli ertet for det og folk kommer til å assosiere det med en vagina dessverre...

Men på samme måte som Musa ikke funker i Norge er jo Bjarne et vanskelig navn i hans land igjen, ikke sant, så ingen av de navnene blir vel helt passende?

Jeg foreslår at dere gjør som Anonym over her skriver, finner et mer internasjonalt navn som funker i begge land. Rett og slett bare leve uten drømmenavnene deres, for det kommer nok til å skape nokså mange problemer for barnet i fremtiden at det ikke egentlig blir verdt det, eller hva? 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min vil kalle sønnen vår Musa. Han er fra et land i Midtøsten og skjønner ikke at navnet er teit på norsk (det er et vanlig navn i hans hjemland). Han foreslo så «Musa Bjarne» som et «kompromiss» (jeg vil kalle sønnen Bjarne etter min far).

Anonymkode: 3a7aa...a9f

Be ham finne et annet navn fra Midtøsten! Bedre kompromiss det...

 

Anonymkode: b8394...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner far,men som du sier blir veldig merkelig i norge, Musa er flott i midtøsten :)

hva med :

Aryan

Ardin

Adem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.2.2018 den 12.53, Mamma A skrev:

Det er ikke engang sikkert at dere hadde fått lov til å kalle babyen for Musa.

Han kommer til å bli ertet for det og folk kommer til å assosiere det med en vagina dessverre...

Men på samme måte som Musa ikke funker i Norge er jo Bjarne et vanskelig navn i hans land igjen, ikke sant, så ingen av de navnene blir vel helt passende?

Jeg foreslår at dere gjør som Anonym over her skriver, finner et mer internasjonalt navn som funker i begge land. Rett og slett bare leve uten drømmenavnene deres, for det kommer nok til å skape nokså mange problemer for barnet i fremtiden at det ikke egentlig blir verdt det, eller hva? 

Lykke til da!

Bør være lov. Er et arabisk navn. Kjenner flere muslimer som heter Musa. Kommer kanskje fra Mustafa? Ville ikke anbefalt det i Norge. Fortell ham at det betyr «fitte» og at han kan bli mobbet for navnet. 

Anonymkode: f4dd6...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...