Gå til innhold

IKM uke 9


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet  ikke helt når ikm er men det blir vel i uke 8/9 .. mer 9 kanskje, det kommer helt Ann på når el kommer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var i uke 8, men ser ut til at det blir 9. Vært hos gyn og fått pergo for første gang. Begynner neste pp. Håper den sitter snart 💗

Pp 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte EL testing i går .. 

Jeg bestilte tester for 1000kr da jeg fikk mensen 29.01🙈 

men jeg vil se når og om jeg har eggløsning .. så da var det verdt penga , håper jeg.. 

tror jeg skal ha EL 14/15 februar, blir spennende å se om det stemmer. Når har dere el sånn ca? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Løvinna30 skrev:

Jeg begynte EL testing i går .. 

Jeg bestilte tester for 1000kr da jeg fikk mensen 29.01🙈 

men jeg vil se når og om jeg har eggløsning .. så da var det verdt penga , håper jeg.. 

tror jeg skal ha EL 14/15 februar, blir spennende å se om det stemmer. Når har dere el sånn ca? 

Jeg pleier å få positiv EL test på dag 13. i syklsen. Da blir vel EL på dag 14 :-) EL muligens den 13.feb 😊 

Vi har allerede startet å legge inn aksjer 😂🤞 Er på reise, da blir det ekstra mye kos 😂😂

Testene ligger igjen hjemme 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man teste et par ganger om dagen for å teste etter EL? Tok en test idag, og den var myyyye sterkere enn igår ettermiddag, til tross for at man har lite LH nivå på morgenen. Farge på teststreken øker kraftig på kort tid, SÅ da tror jeg EL er idag eller imorgen. Tester en gang til i ettermiddag siden det er da man skal ta de 😂 🤞Kjente lite svake menssmerter idag ☺

Endret av Snart_mammatil2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Må man teste et par ganger om dagen for å teste etter EL? Tok en test idag, og den var myyyye sterkere enn igår ettermiddag, til tross for at man har lite LH nivå på morgenen. SÅ da tror jeg EL er idag eller imorgen. Kjente lite svake menssmerter idag ☺

Jeg har testet en gang per dag, ca samme tid på døgnet siden dag 1 etter mens. Min ble tydelig positiv dag 13 i syklusen, det var ikke rom for tolkning. Den skal være like sterk, eller sterkere enn kontroll-streken :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, liiamarsen skrev:

Jeg har testet en gang per dag, ca samme tid på døgnet siden dag 1 etter mens. Min ble tydelig positiv dag 13 i syklusen, det var ikke rom for tolkning. Den skal være like sterk, eller sterkere enn kontroll-streken :) Lykke til!

Jeg vet hvordan den er når der er positiv :-) Men kan man ikke gå glipp av den om man bare tester 1 gang om dagen? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snart_mammatil2 skrev:

Jeg vet hvordan den er når der er positiv :-) Men kan man ikke gå glipp av den om man bare tester 1 gang om dagen? 🙈

Det tror jeg helt sikkert du vet, det var ikke meningen å høres ut som en drittsekk! 
Man kan helt sikkert gå glipp av det, men ifølge vedlegget på mine tester holder det med en gang per dag ettersom testen viser at EL kommer 24-48 timer etter positiv test :). Eventuelt får du tempe, men det har ikke jeg noen erfaring med :) jeg har blitt tipset av en bekjent som er jordmor om å uansett ha samleie annenhver dag fra og med dag 12 i syklusen, da bør det blir riktig med timing hvis man ikke har en spesiell form for syklus og EL. Masse lykke til! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, liiamarsen skrev:

Det tror jeg helt sikkert du vet, det var ikke meningen å høres ut som en drittsekk! 
Man kan helt sikkert gå glipp av det, men ifølge vedlegget på mine tester holder det med en gang per dag ettersom testen viser at EL kommer 24-48 timer etter positiv test :). Eventuelt får du tempe, men det har ikke jeg noen erfaring med :) jeg har blitt tipset av en bekjent som er jordmor om å uansett ha samleie annenhver dag fra og med dag 12 i syklusen, da bør det blir riktig med timing hvis man ikke har en spesiell form for syklus og EL. Masse lykke til! :D 

Du hørtes ikke ur som en drittsekk 😊😊 har pleid å få positiv test på dag 12 og 13 i syklusen, så vi har starta å "legge inn aksjer" for flere dager siden 😂🤞 er oå dag 13 i syklusen idag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Du hørtes ikke ur som en drittsekk 😊😊 har pleid å få positiv test på dag 12 og 13 i syklusen, så vi har starta å "legge inn aksjer" for flere dager siden 😂🤞 er oå dag 13 i syklusen idag 😁

Jeg har min første bekreftede positive EL-test siden vi sluttet med p-sprøyta i juni, så vi har også gjort alt vi kan ;) Jeg er på dag 14 og testet positiv i dag også, så da er vel EL i løpet av dagen i dag eller i morgen tenker jeg :D Spennende!

Endret av liiamarsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Denne er vel positiv? 🖒🤞

20180212_204508.jpg

Oh yes 😉

 

Har ikke flere tester nå og vet ca når el er.. så får bare peise på annenhver dag 😂 da er d jo samme hvilken av dagene el er på. Første dag med el slim idag, så tipper el er om to dager.

Skal sjekke med blodprøve denne syklusen om el har vært. Man kan ha poitive el tester og likevel ikke el sier gyn.. må sjekkes m blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Knerten <3 skrev:

Oh yes 😉

 

Har ikke flere tester nå og vet ca når el er.. så får bare peise på annenhver dag 😂 da er d jo samme hvilken av dagene el er på. Første dag med el slim idag, så tipper el er om to dager.

Skal sjekke med blodprøve denne syklusen om el har vært. Man kan ha poitive el tester og likevel ikke el sier gyn.. må sjekkes m blodprøve.

Hmmm... jeg har tatt 3 EL tester idag, firdi jeg har så mange 😂😂 Streken har blitt ganske så sterk idag. Hatt svaaaake menssmerter også.. så noe skjer jo 🙈 men med en eggleder, så er det ikke sikkert egget blir fanget opp :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Hmmm... jeg har tatt 3 EL tester idag, firdi jeg har så mange 😂😂 Streken har blitt ganske så sterk idag. Hatt svaaaake menssmerter også.. så noe skjer jo 🙈 men med en eggleder, så er det ikke sikkert egget blir fanget opp :-/

Ekstra spennende for deg 😉

Jeg har el smerter og positive tester hver pp jeg også, men d var visst ikke sikkert at el hadde vært uansett sa hun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Ekstra spennende for deg 😉

Jeg har el smerter og positive tester hver pp jeg også, men d var visst ikke sikkert at el hadde vært uansett sa hun..

Går det ann også? 

Var hos legen idag og tok en blodprøve.. har vært ganske sliten og slapp siden operasjonen pga svangerskapet utenfor livmoren i desember. Må få sjekket at jeg har alt på stell 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Går det ann også? 

Var hos legen idag og tok en blodprøve.. har vært ganske sliten og slapp siden operasjonen pga svangerskapet utenfor livmoren i desember. Må få sjekket at jeg har alt på stell 😊

Ja jeg trodde at man hadde el når el testene var positive, men d var visst ikke sikkert.

Godt å få sjekket alt da. Forstår godt at d tar på kroppen ja. Og så skal jo kroppen være klar for et nytt svangerskap 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Ja jeg trodde at man hadde el når el testene var positive, men d var visst ikke sikkert.

Godt å få sjekket alt da. Forstår godt at d tar på kroppen ja. Og så skal jo kroppen være klar for et nytt svangerskap 💗

Lite vits for meg å sjekke etter EL idag når mannen ikke gidder å hygge seg når testen er positiv 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snart_mammatil2 skrev:

Lite vits for meg å sjekke etter EL idag når mannen ikke gidder å hygge seg når testen er positiv 😡

Uff da... har det blitt for mye i det siste 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Uff da... har det blitt for mye i det siste 😣

😂 Han skjønner bare ikke det med når man faktisk kam bli gravid tror jeg 🙈🙈 Men da får vi bare håpe at gårsdagen var nok da 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

😂 Han skjønner bare ikke det med når man faktisk kam bli gravid tror jeg 🙈🙈 Men da får vi bare håpe at gårsdagen var nok da 🤞🤞🤞

Nei jeg tror ikke de skjønner det 🙈 nevnte at han burde sjekke spermkvalitet, men d var bare tull 😅 for de svømte bra nok😅🐟🐟🐟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn til dere 😊 positiv test nå i kveld så da regner jeg med at el kommer i morgen eller onsdag. Ikm blir 28. eller 1. hvis syklusen min endelig kan komme til seg selv 🤔 ikke så mange aksjer vi får lagt inn siden vi er på ferie hos svigers hele uka, men noe må vi jo klare 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...