Gå til innhold

Gleder meg til våren!


Lessismore

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Lessismore skrev:

Genialt! Torvbriketter - de var smarte.

Du får trøste deg med at du får massevis av nydelige planter utpå sommeren, da. 🍀

 

Jepp, det kan bli fint - om avtalt vanning mens jeg er på påskeferie og sånt fungerer... det er et sjansespill, jeg sår vanligvis ikke før etter påske for de må jo ha oppfølging, småttingene, med jevnlig vanning, men nå sådde jeg tidlig nok til at de har fått litt mer fotfeste og har leid en tenåring til å vanne to ganger for meg i ferien. Alternativt kan man så akkurat når man drar, de skal jo dekkes med plast (med luftehull) til de har spiret uansett, og da rekker man nok påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, sug lut skrev:

Kan physalis vokse ute, altså? Ettårig eller staude? Og hvordan vokser granateple, er det trær?

Ute er vel kanskje litt optimistisk, men noen typer skal visst klare seg på friland. De fleste må nok i drivhus. Tror de kan overvintres, men ingen staude.

Granateple er tre/busk, som jeg tror må overvintre frostfritt. Har sådd fra et jeg hadde på benken, og har kjøpt frø fra gardenliving ;)

Jeg hater yr for tia, eneste trøsten er at det begynner å bli snøfrie flekker i sørvendte skråninger... Og at ene julerosa mi har en fin og lysegrønn knopp! 

Anonymkode: 1d44d...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lessismore skrev:

Noen som har erfaring med å dyrke mais?

Nei, men det kan ikke være allverdens vanskelig, har vært på sjølplukk mais mange steder på Østlandet som ikke har spes gode værforhold, så normal sommer bør gi god avkastning. Oppdater gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2018 den 9.26, Anonym bruker skrev:

...som forsvant, for nå snør det igjen.... 

Anonymkode: 1d44d...973

...og nå er det -21 ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sug lut skrev:

...og nå er det -21 ute.

Fy det er kaldt! Klart her også så det er kaldt om natten,  men 21??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bestemt meg for å ikke så noenting i år og har klart å holde det løftet til meg selv så langt....men etter å ha lest i denne tråden så MÅ jeg avgårde i dag og kjøpe torvbriketter og tagetesfrø. :):) 

*damn it* ;) 

På en annen side..det hadde jo vært bortkastede penger om plantelyset jeg kjøpte i fjor ikke ble brukt i år. ;)

Endret av *Nøtta*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Nøtta* skrev:

Jeg hadde bestemt meg for å ikke så noenting i år og har klart å holde det løftet til meg selv så langt....men etter å ha lest i denne tråden så MÅ jeg avgårde i dag og kjøpe torvbriketter og tagetesfrø. :):) 

*damn it* ;) 

På en annen side..det hadde jo vært bortkastede penger om plantelyset jeg kjøpte i fjor ikke ble brukt i år. ;)

Jeg er mer nysgjerrig på hvordan man kommer til en sånn beslutning? Ikke så?🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spirer! Å, for en fantastisk overraskelse å våkne til! Kanskje det blir selvplukk mais hjemme i egen hage til høsten. 🌽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ruteliljer som spirer! I ren glede sådde jeg ei sommereng og deretter en haug ringblomster og sorte valmuer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Hva gjør jeg med småplantene mine som vokser altfor fort? Holder det å senke temperaturen i rommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lessismore skrev:

Hmm. Hva gjør jeg med småplantene mine som vokser altfor fort? Holder det å senke temperaturen i rommet?

Mer lys og max 20 grader, gjerne 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Mer lys og max 20 grader, gjerne 18.

Oki, da prøver jeg det. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...