Gå til innhold

Flere med erfaring med barn med adhd symptomer som ble diagnostisert med angst?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har et barn på 10 år som ble utredet for adhd. Full score på alle tester. Diagnosen ble satt, og det var ingen tvil fikk jeg beskjed om. Da falt alle biter på plass, følte dette var riktig diagnose for mitt barn. Ifbm utprøving av medisiner ble det tatt en ekstra «skrive test». Den testen gjorde barnet det veldig bra på. Med bakgrunn i den ene testen mener de at nå har barnet ikke adhd, men at alle adhd symptomene skyldes angst. Noen med erfaring? Ja, jeg er godt inneforstått med at angst kan gi ulike symptomer. Men kan det gi alle symptomer på adhd? Noen her med barn med angst som kan dele litt erfaringer? 

Anonymkode: 4795b...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble det så dere prøvde medisin?tenker om dere hadde effekt av den så er vel det en indikasjon på at barnet har adhd.Er vel ikke uvanlig med angst som tilleggsdiagnose på adhd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ene testen ble gjort den dagen det skulle bli prøvd Ritalin. Siden hun scoret bra på den fikk hun aldri prøve Ritalin. Så om den villet hatt effekt vet vi ikke. Jeg syns bare det er så rart at den ene testen skal vippe alt, når alle andre tester og observasjoner viser full score på adhd. 

 

HI

Anonymkode: 4795b...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke alle symptomer på adhd, men angst kan gi så mange ulike symptomer at jeg ville tro det skulle være mulig at alt skylles angst.

Anonymkode: f2b58...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke falt til ro med at det er angst kun basert på en test når alle andre tester indikerer adhd. 

Anonymkode: 52600...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke slått meg til ro med. Dere burde få mulighet til å teste medisiner. Har de effekt er det jo ingen tvil. Lærere og andre var i tvil om ADHD diagnosen til mitt barn (add), men merket det først når barnet ble medisinert. Enorm forskjell, selv på laveste dose.

Anonymkode: cfde0...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det hadde jeg ikke slått meg til ro med. Dere burde få mulighet til å teste medisiner. Har de effekt er det jo ingen tvil. Lærere og andre var i tvil om ADHD diagnosen til mitt barn (add), men merket det først når barnet ble medisinert. Enorm forskjell, selv på laveste dose.

Anonymkode: cfde0...d1a

Hvis det egentlig dreier seg om angst vil man kunne få effekt av medisinene. Placeboeffekten kan bety mye for angstpasienter.

Jeg synes heller ikke hi bør slå seg til ro med at det bare er angst (Bare som i angst og ikke noe annet i tillegg), men det er ikke sikkert at det å prøve medisiner vil være den beste fremgangsmåten.

Anonymkode: f2b58...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ritalin vil faktisk gjøre de fleste mer konsentrert, diagnose eller ei. Så det beviser lite om du har effekt av medisin  eller ei. I hvert fall når noen med sterk ADHD ikke får effekt av medisin..

Anonymkode: 6cd74...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...