Gå til innhold

Hvem skal betale rørleggeren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier en kjellerleilighet å har bodd her nå i ett år ca. Nå er doen helt tett å det er ingenting son hjelper,mudin har vi prøvd tre ganger uten at det hjelper. Faren min var her å så på det å han sa at det er så tett nå at en rørlegger må ta det,å at det haster. Spørsmålet er da hvem som skal betale det?husverten eller meg? Jeg har ikke kastet q tips,tamponger eller bind i do,bare så det er avklart :P

Anonymkode: 61c34...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært jeg som hadde leid hadde jeg betalt selv, men er usikker på hvordan reglene er. En forutsetning er da at det gjelder toalettet eller nærmere rør. En større operasjon hadde jeg ikke betalt.

Anonymkode: c4eed...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må feilen finnes, så må regningen deles. Slikt er umulig å svare på uten å vite hva som tetter. Er det q-tips og snnet dritt blir det ord mot ord da ingen vil innrømme å være den skyldige.

Anonymkode: 20739...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde det vært jeg som hadde leid hadde jeg betalt selv, men er usikker på hvordan reglene er. En forutsetning er da at det gjelder toalettet eller nærmere rør. En større operasjon hadde jeg ikke betalt.

Anonymkode: c4eed...caa

Jeg er student og alenemamma så derfor jeg ønsker å finne ut om dette er noe jeg må betale selv. 

Anonymkode: 61c34...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva sier huseieren?

Anonymkode: 4ca0b...3e2

Har ikke fortalt det enda for vi skulle prøve en siste ting idag,å tømme doen for vann å prøve mudin på nytt. Det hjalp dessverre ikke så skal ta det opp med husverten idag.

Anonymkode: 61c34...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først må feilen finnes, så må regningen deles. Slikt er umulig å svare på uten å vite hva som tetter. Er det q-tips og snnet dritt blir det ord mot ord da ingen vil innrømme å være den skyldige.

Anonymkode: 20739...420

Okey  men å dele regningen er sikkert en grei løsning det. Vet bare ikke hvordan jeg skulle betalt en regning på 3000 eller enda mer. Men halvparten av prisen kan vel ikke bli så dyrt vel

Anonymkode: 61c34...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er student og alenemamma så derfor jeg ønsker å finne ut om dette er noe jeg må betale selv. 

Anonymkode: 61c34...0eb

Din økonomi og hvor mange barn du har er helt uvesentlig for hvem som må betale, men jeg forstår godt at du vil finne det ut raskt for å begynne å spare. 

Desverre er det vanskeig å vite hvem som får regningen før dere finner ut hvor prippen sitter og hva det er. Husk å gi rørleggren beskjed om hva dere har forsøkt av kjemikalier ol.

Anonymkode: 6136d...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er student og alenemamma så derfor jeg ønsker å finne ut om dette er noe jeg må betale selv. 

Anonymkode: 61c34...0eb

Det er huseierens utgift.

Anonymkode: 3d8fa...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være huseiers utgift. Jeg hadde tilsvarende problem for en del år siden, og det falt meg aldri inn at det skulle være noe jeg skulle betale for. Jeg ringte huseier og forklarte problemet, foreslo at jeg kunne organisere det som gjøres skulle og spurte om hun ville at jeg skulle sende regningen til henne, eller om jeg skulle betale den og trekke det fra på husleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er huseierens utgift.

Anonymkode: 3d8fa...382

Ikke hvis det er hi sin skyld eller hvis det står i kontrakten at det er jo sitt ansvar.

Anonymkode: 6136d...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo snakke med huseier.

Siden du leier en kjellerleilighet vil rørene fra din do og hans do møtes et sted og ha felles rør ut til kommunal kloakk. Om proppen sitter et sted etter at rørene har møttes vil det jo være tett hos han også, om du har tettet doen bare i ditt rør har han åpen passasje.

Om han også har tett do er det naturlig at han betaler, men om doen har tettet seg fra din do og før rørene møter hans avløp ville jeg betalt det selv.

Men snakk med han, kanskje han mener det er hans utgift uansett.

Anonymkode: a2423...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med stakefjær før du ringer rørlegger. Der gjorde jeg en gang det var tett her og etter det har det vært åpent i flere år

Anonymkode: 828e7...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Prøv med stakefjær før du ringer rørlegger. Der gjorde jeg en gang det var tett her og etter det har det vært åpent i flere år

Anonymkode: 828e7...061

Det er det rørleggeren gjør når han kommer, staker det opp.

Anonymkode: a2423...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det rørleggeren gjør når han kommer, staker det opp.

Anonymkode: a2423...369

Ja, men billigere å skaffe en stakefjær selv og stake opp enn at en rørlegger skal gjøre det

Anonymkode: 828e7...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Din økonomi og hvor mange barn du har er helt uvesentlig for hvem som må betale, men jeg forstår godt at du vil finne det ut raskt for å begynne å spare. 

Desverre er det vanskeig å vite hvem som får regningen før dere finner ut hvor prippen sitter og hva det er. Husk å gi rørleggren beskjed om hva dere har forsøkt av kjemikalier ol.

Anonymkode: 6136d...c02

Vi har kun brukt produkter fra rørleggerbutikk så har ikke brukt noe som skader rørene.

Anonymkode: 61c34...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis det er hi sin skyld eller hvis det står i kontrakten at det er jo sitt ansvar.

Anonymkode: 6136d...c02

Står bare at jeg er pliktig til å melde fra med en gang noe er ødelagt. Trodde først at dette kun fikses med Mudin men det gikk altså ikke. Da kontakter jeg husverten idag siden det haster.

Anonymkode: 61c34...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøv med stakefjær før du ringer rørlegger. Der gjorde jeg en gang det var tett her og etter det har det vært åpent i flere år

Anonymkode: 828e7...061

Har prøvd det mange ganger å litt løsner men langt ifra alt. Det er så gale nå at det er avføring i do å vi trekker i snoren,så konmer bare avføringen tilbake.

Anonymkode: 61c34...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det rørleggeren gjør når han kommer, staker det opp.

Anonymkode: a2423...369

Både jeg og faren min har prøvd,likevel er den forsatt tett.

Anonymkode: 61c34...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er student og alenemamma så derfor jeg ønsker å finne ut om dette er noe jeg må betale selv. 

Anonymkode: 61c34...0eb

Jeg er også student og alenemor. Ting skjer. Bittert er det og uforutsette kraftige innhogg i den allerde begrensede økonomien er ikke gøy, men sånn er livet. Hadde akkurat rørlegger i leiligheten selv. Tett do. 3000 kr.

Anonymkode: c4eed...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også student og alenemor. Ting skjer. Bittert er det og uforutsette kraftige innhogg i den allerde begrensede økonomien er ikke gøy, men sånn er livet. Hadde akkurat rørlegger i leiligheten selv. Tett do. 3000 kr.

Anonymkode: c4eed...caa

Jeg sa ikke at jeg skulle slippe unna å betale fordi jeg er alenemamma! Forklarer bare hvorfor det er så viktig å finne ut hvem som må betale. Hvis jeg må betale hele så må jeg jo straks prøve å få lånt meg penger til det.

Anonymkode: 61c34...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier ut og betaler sånne regninger. Setter veldig pris på om leietager ordner med rørlegger og avtaler tidspunkt for reparasjon (slik at jeg slipper å trenge meg inn i andres leilighet). Regningen sendes til meg. Har hatt leietagere som engasjerte elektriker for å få satt opp ringeklokke og bytte pære i ventilatorhetten. Det synes jeg blir litt dumt, for det burde man klare selv, eller si ifra om så jeg kan ordne det. Men har likevel betalt alle regninger jeg har fått. 

Anonymkode: 523eb...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har prøvd det mange ganger å litt løsner men langt ifra alt. Det er så gale nå at det er avføring i do å vi trekker i snoren,så konmer bare avføringen tilbake.

Anonymkode: 61c34...0eb

Som du selv vet skal du si fra med en gang dette skjer så jeg lurer veldig på hvorfor du ikke har gjort det?

Høres ut på det du skriver at det har vært slik en god stund og da kan det være at det er du som må betale regningen.

Hadde du sagt fra med en gang blir ofteikke jobben like stor.

Anonymkode: ae8cb...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...