Gå til innhold

Bør jeg ta 1 1/2 åring til legen imorgen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Natt til tirsdag hadde hun høy feber. Var helt fin igjen på tirsdagen, begynte å bli tett i nesa. Var fremdeles i fin form onsdagmorgen, dro i barnehagen. Måtte hente henne i 12-tiden, hadde fått feber. 

Hadde over 39 i feber i dagtidlig og hatt feber i hele dag, men den har blitt lavere. MEN, hun har fått en veldig stygg og ekkel hoste. Sover veldig urolig. 

Så jeg tenkte; hvis hun har feber i morgen tidlig, bør jeg ringe legekontoret? Med tanke på helga?

Anonymkode: dd601...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Natt til tirsdag hadde hun høy feber. Var helt fin igjen på tirsdagen, begynte å bli tett i nesa. Var fremdeles i fin form onsdagmorgen, dro i barnehagen. Måtte hente henne i 12-tiden, hadde fått feber. 

Hadde over 39 i feber i dagtidlig og hatt feber i hele dag, men den har blitt lavere. MEN, hun har fått en veldig stygg og ekkel hoste. Sover veldig urolig. 

Så jeg tenkte; hvis hun har feber i morgen tidlig, bør jeg ringe legekontoret? Med tanke på helga?

Anonymkode: dd601...d2b

Du kommer uansett til på legevakten når det gjelder ett lite barn. 

Anonymkode: 49ae5...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer uansett til på legevakten når det gjelder ett lite barn. 

Anonymkode: 49ae5...140

Jo. Men det har seg sånn at vi er uten bil og legevakta er en halvtime kjøretur fra oss..🤔

Men hvis hun har feber imorgen tidlig, så skader det ikke å ringe til legekontoret å høre hva dem mener 🤒😊

Anonymkode: dd601...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo. Men det har seg sånn at vi er uten bil og legevakta er en halvtime kjøretur fra oss..🤔

Men hvis hun har feber imorgen tidlig, så skader det ikke å ringe til legekontoret å høre hva dem mener 🤒😊

Anonymkode: dd601...d2b

Med så høy feber over flere dager så kan det jo være halsbetennelse. Det har alltid sønnen min med så høy feber over flere dager.

Anonymkode: 49ae5...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til fastlegen i morgen, ja, for en sjekk for sikkerhets skyld. Ingen grunn til å vente til helgen for å gå på legevakten.

Anonymkode: 70b12...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringer alltid lege om barna er syke med feber i mer enn 4 dager, så jeg ville ringt.

Som regel går feberen over på 2-3 dager om det bare er en uskyldig forkjølelse, når den varer i 4 dager + har det ofte vært ørebetennelse, halsbetennelse, bronkitt e.l.

Anonymkode: a9e11...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ø-hjelp time hos fastlegen, en å dra et sykt barn til Lgv og sitte på venterommet der med all mulig sykdom og bråk rundt seg. 

 

Anonymkode: 0f857...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...