Gå til innhold

5 klassingen min får sms både kl 21.30 og myye senere...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heldigvis må mobilen ligge i stua på natta, han har sovet siden kl 20.45.

Er ikke det sent at 10 åringer sender sms så sent? Forrige uke fikk han nærmere kl 22.30

Anonymkode: 90941...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her tas sånnt opp på foreldremøter og på Facebookgrupper for trinnet også blir det bedre en stund..  bare å ha telefonen i stua, vel!? 

Anonymkode: 0a49b...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ungene mine la seg sent, men iforhold til hvor sent det tikket inn ting på deres mobiler så la de seg ikke så sent. Mine unger har lagt seg kl 22 og de har hatt mobilen på rommet. De sovner raskt og har bare hørt på musikk når de har lagt seg, så mobilen på rommet har ikke vært ett problem, helt til nå. Jeg blir oppringt om ikke de svarer på noe vennene har sendt de, så har merket at ting har endret seg veldig. For å si det slik så har ikke jeg vært veldig blid når jeg har blitt ringt etter, og helt fantastisk at de ungene ikke forstår når jeg snakker til de og ungene mine har gjort det. Så jeg skjønnerr skolen sliter med trøtte unger om unegne holder på slikt hele natta. Jeg sov på rommet til minste i sommer, hun har alltid mobilen på lydløs men jeg hørte det vibrerte i den telefonen hele natta. Det senest jeg så hun fikk en skypesamtale var kl 4 en skoledag. Det morsomme med dette var at de fleste av de ungene som sendte eller prøvde å ringe hun er de strenge foreldrene på foreldremøtene. De som sier de har så strenge regler, mobil får ikke være på soverommet, tidlig leggetid osv. 

Jeg er ikke så streng på slikt for jeg føler ikke jeg må, jeg er vistnok litt teit mamma som våkner om de er våkene på natta. Unormale lyder våkner jeg av, selv hvor stille de er. Vanlige lyder våkner jeg ikke av, så at eldste prater i søvne hele natta og kan synge av full hals våkner jeg ikke av, men sover jeg i etasjen under og hun får en mld på natta så våkner jeg. Så det er vist vanskelig å lure meg så det gidder de ikke. Sliter de med å sove så kommer de enda inn i senga mi, stjeler lobilen min og spiller mine spill litt før de sovner. Mine spill er vist så kjedelige, så de er søvndyssende mener de. 

Jeg tror det er veldig mange foreldre som blir lurt trill rundt av ungene sine. Min tidligere samboer ble også det, vi hadde så mange diskusjoner om dette. Jeg sleit virkelig med søvnen de siste åra vi bodde sammen, for hun satte på alarm rundt ett for da var hun helt sikker på at faren sov og da var hun våken til sola sto opp. Faren skjønte ikke hvorfor hun var så trøtt og så ofte kvalm når hun sto opp. Hun sovnet jo sååååå tidlig. 

Anonymkode: 91571...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange naive foreldre der ute 

Her må alle legge telefonen i stua når de legger seg. 

På telefonen til 14-åringen kan det tikke inn snaps hekt til klokka to på natten, selv om det er hverdag og skole neste dag 

Anonymkode: a9e16...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt å fikse. Du svarer med å ringe fra barnets telefon og si at dette vil du ha slutt på. Så melder du det samme til foreldrene om det ikke gir seg. Problem løst.

Anonymkode: 1c268...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...