Gå til innhold

Helt forandret etter skolestart :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt har alltid vært blid og glad, godtatt nei osv. Etter skolestart i høst har det blitt mer og mer sinneutbrudd, sutring, spille på samvittighet, hyling, frekk m. M. Rett og slett drittungeoppførsel! Hva skal vi gjøre? Jeg er så vanvittig sliten av dette og det er ikke hyggelig hjemme lenger! Jeg har gjort så godt jeg kan med å prate, ikke kjefte osv., men nå er jeg sliten. Tilogmed besteforeldrene har kommentert det. Hun har mange venner, gjør det bra skolen og lærer bra, trives godt. Hun er visstnok godt humør på skolen, men hjemme er det mareritt. Uansett hverdager, helger og ferier

Anonymkode: 6732b...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er vanlig, masse hormoner kombinert med forandringer, usikkerhet og det at en sånn ny situasjon krever mer av en mentalt og sosialt. Håper det snart går over :) 

Anonymkode: 92a82...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier hun selv da når dere prater om det? Har hun det egentlig greit på skolen?

Trenger hun ekstra skjerming kanskje? Hvis hun går på SFO kan det bli rimelig tøffe dager.

Anonymkode: cf971...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig at de har et utviklingshopp i den alderen også, og å teste grenser er en del av det.

Anonymkode: 7330f...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har runder med min 1. klassing også, ble liksom tenåring iløpet av høsten. Oppgitt over mora si og kan svare frekt. Hun får kjapt beskjed om at det kan hun bare gi seg med. Merker også mer humørsvingninger, blir knust når noe går henne imot og merker hun tar til seg det eldre barn sier om klærne hennes mm. 

Men for det aller meste er hun blid og fornøyd og hører etter (om det må noen forsøk til! 🙈) Tror det er viktig å markere at man ikke tillater dårlig oppførsel men også gi de oppbakking og støtte. Merker hun ønsker å sitte på fanget og i armkroken. Liker når jeg stryker henne over hodet etc. 

Anonymkode: df8d7...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å starte på skolen er en stor overgang.. Hun er sikkert veldig sliten, og lar det gå ut over de nærmeste. 

Anonymkode: 89d69...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet mitt har alltid vært blid og glad, godtatt nei osv. Etter skolestart i høst har det blitt mer og mer sinneutbrudd, sutring, spille på samvittighet, hyling, frekk m. M. Rett og slett drittungeoppførsel! Hva skal vi gjøre? Jeg er så vanvittig sliten av dette og det er ikke hyggelig hjemme lenger! Jeg har gjort så godt jeg kan med å prate, ikke kjefte osv., men nå er jeg sliten. Tilogmed besteforeldrene har kommentert det. Hun har mange venner, gjør det bra skolen og lærer bra, trives godt. Hun er visstnok godt humør på skolen, men hjemme er det mareritt. Uansett hverdager, helger og ferier

Anonymkode: 6732b...1d1

Nok søvn?

Anonymkode: 636e6...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 25.1.2018 den 20.09, Anonym bruker skrev:

Barnet mitt har alltid vært blid og glad, godtatt nei osv. Etter skolestart i høst har det blitt mer og mer sinneutbrudd, sutring, spille på samvittighet, hyling, frekk m. M. Rett og slett drittungeoppførsel! Hva skal vi gjøre? Jeg er så vanvittig sliten av dette og det er ikke hyggelig hjemme lenger! Jeg har gjort så godt jeg kan med å prate, ikke kjefte osv., men nå er jeg sliten. Tilogmed besteforeldrene har kommentert det. Hun har mange venner, gjør det bra skolen og lærer bra, trives godt. Hun er visstnok godt humør på skolen, men hjemme er det mareritt. Uansett hverdager, helger og ferier

Anonymkode: 6732b...1d1

Alle mine tre barn har gått gjennom en sånn periode på den alderen! De har kommet ut på andre siden som noen herlige litt større barn😄

Så bare hold ut! Det går forhåpentligvis snart over! (Hvis ikke er det hjelp å få:))

Anonymkode: aa635...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...