Gå til innhold

Når begynte dere å betale veiavgiften gjennom forsikringsselskapet?en?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ny bil, første veiavgift?

Anonymkode: 5dec7...701

Nei betaler forsikring en gang iåret og det var i august 2017 og dermed kom veiavgiften for 2018 sammen med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Nei betaler forsikring en gang iåret og det var i august 2017 og dermed kom veiavgiften for 2018 sammen med den.

Men er ikke veiavgiften betalt ut 2017, når du betalte hele avgiften i mars 17? Det er dette jeg ikke skjønner helt, varer ikke veiavgiften for 2017 ut 2017?

Anonymkode: 5dec7...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hovedforfall i oktober, betaler forsikring for hele året da. I okt-17 betalte jeg trafikkforsikringsavgift (tidl. årsavgift) fram til neste hovedforfall, okt-18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men er ikke veiavgiften betalt ut 2017, når du betalte hele avgiften i mars 17? Det er dette jeg ikke skjønner helt, varer ikke veiavgiften for 2017 ut 2017?

Anonymkode: 5dec7...701

Jo men jeg betalte for 2018 i august 2017. Og i august 2018 skal jeg betale for 2019 osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mamma_til_2 skrev:

Jo men jeg betalte for 2018 i august 2017. Og i august 2018 skal jeg betale for 2019 osv osv.

Hææ, har ikke alle betalt veiavgiften i mars hvert år da?

Anonymkode: 5dec7...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hææ, har ikke alle betalt veiavgiften i mars hvert år da?

Anonymkode: 5dec7...701

Jo den til mars 2017 gjorde alle det men det var og den siste gangen det ble gjort slik, nå skal forsikringen ta seg av det og dermed betalte jeg for 2018 i august 2017. Det er ikke vanskelig og forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mamma_til_2 skrev:

Jo den til mars 2017 gjorde alle det men det var og den siste gangen det ble gjort slik, nå skal forsikringen ta seg av det og dermed betalte jeg for 2018 i august 2017. Det er ikke vanskelig og forstå.

Hadde ikke spurt om jeg synes det var enkelt å forstå

Anonymkode: 5dec7...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg tro de som betalte i fjor kun har gjort fordi de har hovedforfall 1 gang i året. Den gjelder fra 1.1.18 selvom den ble betalt inn før det. 

Anonymkode: d9791...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da vil jeg tro de som betalte i fjor kun har gjort fordi de har hovedforfall 1 gang i året. Den gjelder fra 1.1.18 selvom den ble betalt inn før det. 

Anonymkode: d9791...055

Jeg betaler forsikringen min hver måned og betalte første avdrag på veiavgiften i desember, alle andre jeg snakker med, betalte  første avdrag nå i januar. Derfor jeg stusser litt

hi

Anonymkode: 5dec7...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg betaler forsikringen min hver måned og betalte første avdrag på veiavgiften i desember, alle andre jeg snakker med, betalte  første avdrag nå i januar. Derfor jeg stusser litt

hi

Anonymkode: 5dec7...701

Hvilken periode er bilen forsikret for? Noen selskaper tar forskuddabetalt, altså betalte du kanskje i desember 2017 for perioden januar 2018? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, skjotta skrev:

Hvilken periode er bilen forsikret for? Noen selskaper tar forskuddabetalt, altså betalte du kanskje i desember 2017 for perioden januar 2018? 

Det er helt riktig. 

Når ditt forsikringsselskap sender ut faktura / hvilke avtaler du har med dem om å betale i forkant eller ikke kan sikkert variere. Ordningen gjelder fra 01.01.2018. Les mer på sidene til Trafikkforsikringsforeningen som har løsningen alle forsikringsselskap bruker for å kreve inn avgift/ finne ut hvem som skal få dagbøter for manglende forsikring. 

Det koster 150,- pr. dag å ikke ha forsikring på bilen, så 4500 i måneden om man har ting på stell. 

https://www.tff.no/informasjon/trafikkforsikringsavgift/

Anonymkode: 1b7b2...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...