Gå til innhold

Årets influensa😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det flere som har fått årets influensavirus i kroppen? Hvordan arter det seg for dere?

Jeg har vært dårlig siden starten av januar. Skikkelig dårlig. Er fremdeles helt tappet for krefter, melkesyre i lårene av å gå en kort trapp, får puls av å ta på meg skoene, sover hele dagen, halsondt som kommer og går, hodepine - ja, rett og slett dårlig allmenntilstand😔 Jeg stresser så fælt med at jeg skulle/burde vært tilbake på jobb, men det greier jeg jo ikke sånn som formen er nå.... 

Burde være på jobb fra mandag, men vet ikke om jeg greier - og det kjennes virkelig ikke greit.

😷😔

Anonymkode: a78e1...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt, og den satt i lenge.

Ble syk en torsdags kveld. Var hjemme til onsdag i uka etter. Gikk på jobb den uka, da jeg verken hadde feber eller følte meg veldig dårlig, men var ikke helt bra før uka etter, altså nesten 2 uker. Hostet enda 1 uke etter det igjen, så 3 uker.

Anonymkode: a0963...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har hatt, og den satt i lenge.

Ble syk en torsdags kveld. Var hjemme til onsdag i uka etter. Gikk på jobb den uka, da jeg verken hadde feber eller følte meg veldig dårlig, men var ikke helt bra før uka etter, altså nesten 2 uker. Hostet enda 1 uke etter det igjen, så 3 uker.

Anonymkode: a0963...efd

Guttungen på 17 var mer eller mindre sengeliggende med feber i 2 uker.

Anonymkode: a0963...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets er tøff og varer lenge! Det er ihvertfall min erfaring. Jeg var mer eller mindre sengeliggende i over en uke, og hanglet og hostet et par uker til. Eldste ungen holdt på i nesten to uker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk i en måned nå. Vurderer å gå til lege neste uke om det ikke gir seg.

Hoste, tett i nese og hode, vondt i bihuler, surklete pust, feber av og til, hodeverk og trøtt. Trodde det bare var forkjølelse men kanskje det er influensa. 

Anonymkode: c4cf5...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk alle det, til tross for vaksine. Vi var i snitt syk tre uker ca, både store og små 😷😷😷 utrolig seigt- og årets sykt barn dager/egenmeldinger har fått bein å gå på. Vi fikk typiske influ symptomer først; sår hals, hoste, feber, muskel- og hodeverk..... så gikk det over til kvalme og øre/ bihulebetennelse før vi trodde at vi var friske, men Neida- da var det noen dager med intens hodepine igjen- SÅ var vi friske👍🏻 Forløpet var påfallende likt for alle seks😷😷😷

Anonymkode: 9d316...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir feil å si "årets", da det er flere vaksinevirus i omløp. Leste hos FHI nettopp, og det er for tiden 3 forskjellige influensavirus i omløp, blant annet svineinfluensa. Hvordan nettopp du reagerer er veldig individuelt. Det som er spesielt dette året er at et av virusene som er i omløp ikke blir dekket av influensavaksinen, men de som er vaksinert er likevel delvis beskyttet pga. kryssbeskyttelse. Jeg fikk selv influensa, selv om jeg er vaksinert, men det varte "bare" i 3-4 dager. Legen mente at jeg slapp billigere unna fordi jeg hadde tatt vaksinen, selv om jeg følte jeg holdt på å dø i den perioden. En ting er sikkert, jeg kommer til å ta vaksinen hvert år fremover. Kostet en 100 lapp, ikke vondt å ta, og ingen bivirkninger. 

Anonymkode: 224e0...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn influensa er hver år da?

Tenåringen min fikk influensa i fjor, var dødssyk i en uke, følte seg ikke særlig bra andre uke og hanglet til og med tredje uke før han endelig følte seg som seg selv igjen.

Anonymkode: 9daa7...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min fikk den og var kjempedårlig i en uke, med hodepine, høy feber, muskelsmerter og vondt i magen. Jeg ble smittet, men hadde kun vondt i hodet en dag og vondt i magen  to dager.. Og jeg har ikke et supert immunforsvar, men lurer på om influensaen ligner på en som har gått tidligere, siden jeg fikk den så lett?

Anonymkode: a8174...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sjekka d vitamin nivået og.. ihvertfall det du nevner med melkesyre osv. Dette kan også ha noe noe med at du hangler så lenge...

jeg hadde veldig lavt d vitamin nivå, var slapp/hanglet og fikk melkesyre og kramper i beina og ble syk hele tiden.

d vitamin er det son hjelper immunforsvaret, då kan jo være greit å sjekke det og ;)

Anonymkode: 38985...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...