Gå til innhold

Noen som har bygd hus gjennom jm her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vurderer et prosjekt som starter i byen her, men ble så overrasket over at vi ikke kan gjøre noe selv. Alt virket så låst. 

Tenker huset blir veldig standard. Hvordan er det å selge slike hus etter 10 år? 

Anonymkode: 29d13...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bygd endel for jm opp igjennom et par år nå. Og det er fullt mulig å gjøre endringer innvendig i forhold til kjøkken, bad, maling og sånne ting. Det har det hvertfall vært mulig når vi har hatt med den å gjøre. Utvendig er nok satt. Hvis de skal tegne om innvendig må du nok tidlig på banen og regne med arkitekt utgifter. 

Anonymkode: 3e73b...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2018 den 22.45, Anonym bruker skrev:

Vi har bygd endel for jm opp igjennom et par år nå. Og det er fullt mulig å gjøre endringer innvendig i forhold til kjøkken, bad, maling og sånne ting. Det har det hvertfall vært mulig når vi har hatt med den å gjøre. Utvendig er nok satt. Hvis de skal tegne om innvendig må du nok tidlig på banen og regne med arkitekt utgifter. 

Anonymkode: 3e73b...bd7

Takk for svar. Vi spurte på møtet, de har ikke startet opp prosjektet ennå, allikevel virket det nesten helt uaktuelt. Gikk over innredningskatalogen, de vet å ta seg betalt for endringer i hvert fall🙈 usikker på om det er verdt det. Vet jo ikke hvordan stilen er om 10 år, når det blir aktuelt å selge. Synes også det er veldig vanskelig å vite om alt klaffer når det bare plukkes ut av en brosjyre. 

Vurderer jo å bare kjøre standard. Blir jo dritkjipt, men målet er jo kun å bo der til ungene er voksne. Det bygges rett ved en stor, ny barneskole og et kjøpesenter på andre siden. Kanskje beliggenheten betyr mer enn interiøret. 

Anonymkode: 29d13...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt over hus bygget av JM for huseieren før oss (de bodde der 1år og tvangssalg pga gjeld), og fy f... så mye problemer vi fikk. 
Servicen var helt tragisk.
De hadde bygget flere hus i vårt nabolag, og i samtlige fant man ut at husene var for "tette" så ventilasjonen var dårlig og luftfuktigheten høy. dette førte bl.a til fuktskader på badet, som vi begynte å se tendensene til etter ca et år og ba de undersøke. 
...først tar det en evighet før de kommer for å undersøke. Og imens blir skadene større. Vi må mase og mase. Så, når de kommer og gjør en utredning så er det masse frem og tilbake og vi må virkelig følge med på de fordi de gjør alt for å forsøke ansvarfraskrivelse. Ting begynner egentlig ikke å skje i vårt favør før vi snakker med ALLE i gaten med de samme husene, og de samme skadene, og går sammen mot JM. 

Så finner de endelig ut av de skal bytte noen ventilasjonsvifter på baderommene, og etterhvert også bytte panel og sjekke gulvene (som har rukket og bli verre mens vi har ventet i nesten 2år)
Tiden har kommet til at også vi skal selge. Vi trengte større plass nå som vi hadde fått barn. Derfor purret vi på JM om å få sluttdato for utredningene, samt erklæring om garanti videre (mtp salget). ...så mye masing, og jeg kaller det masing, måtte til. Og til slutt endte det med at jeg regelrett skjelte ut representanten. Da var det dagen før visning, og ingenting var klart. 

Alt ble landet tilslutt, og vi fikk solgt med god profitt. Men JM sine representanter og håndtering av ting når feil ble gjort er jeg (og 20 andre huseiere i dette boligfeltet) ikke imponert over.

Anonymkode: 3880c...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har tatt over hus bygget av JM for huseieren før oss (de bodde der 1år og tvangssalg pga gjeld), og fy f... så mye problemer vi fikk. 
Servicen var helt tragisk.
De hadde bygget flere hus i vårt nabolag, og i samtlige fant man ut at husene var for "tette" så ventilasjonen var dårlig og luftfuktigheten høy. dette førte bl.a til fuktskader på badet, som vi begynte å se tendensene til etter ca et år og ba de undersøke. 
...først tar det en evighet før de kommer for å undersøke. Og imens blir skadene større. Vi må mase og mase. Så, når de kommer og gjør en utredning så er det masse frem og tilbake og vi må virkelig følge med på de fordi de gjør alt for å forsøke ansvarfraskrivelse. Ting begynner egentlig ikke å skje i vårt favør før vi snakker med ALLE i gaten med de samme husene, og de samme skadene, og går sammen mot JM. 

Så finner de endelig ut av de skal bytte noen ventilasjonsvifter på baderommene, og etterhvert også bytte panel og sjekke gulvene (som har rukket og bli verre mens vi har ventet i nesten 2år)
Tiden har kommet til at også vi skal selge. Vi trengte større plass nå som vi hadde fått barn. Derfor purret vi på JM om å få sluttdato for utredningene, samt erklæring om garanti videre (mtp salget). ...så mye masing, og jeg kaller det masing, måtte til. Og til slutt endte det med at jeg regelrett skjelte ut representanten. Da var det dagen før visning, og ingenting var klart. 

Alt ble landet tilslutt, og vi fikk solgt med god profitt. Men JM sine representanter og håndtering av ting når feil ble gjort er jeg (og 20 andre huseiere i dette boligfeltet) ikke imponert over.

Anonymkode: 3880c...ec5

Så utrolig kjipt. Det var synd å høre, bra dere fikk solgt. Skjønner ikke hvordan de kommer så godt ut på kundetilfredshet når slike ting skjer. 

Jeg reagerer faktisk på manglende kunnskap hos personen vi tok møte med. Responstiden er ganske lang, jeg meldte interesse for en uke siden. Ikke mottatt noe ennå. 

Kjenner jeg blir skeptisk. 

Anonymkode: 29d13...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Problemer med ventilasjon på badet hos oss også, så vi fikk store fuktskader i taket og i kryploftet. Tok mange omganger før de utbedret på en måte som faktisk fikset problemet, ikke bare utsatte det. Styr unna JM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...