Gå til innhold

Kan man gå ned i vekt med Yoga som eneste trening?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en kropp som tåler veldig lite. Har fibromyalgi. Yoga ser jo ganske rolig ut

Anonymkode: 908ce...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yoga er god trening og kan være veldig slitsomt hvis du gjør det riktig. 

Du kan gå ned i vekt med yoga og du kan også gå ned i vekt uten å trene. Forskjellen er hvor mye du kan spise. 

Anonymkode: 5625d...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kostholdet som er det avgjørende når du skal ned i vekt, treningen har lite å si.

Anonymkode: 85290...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis duber forsiktig med kosthold, så kan man gå ned uten trening. Jeg har Me og klarer ikke gå tur, mdn har gått ned på diett nå. 

Anonymkode: 0932b...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvis målet ditt er å bli lettere i kroppen, så kan yoga være en fin treningsform. De fleste øvelsene er såkalt lavintensitetsøvelser, og er fettforbrennende. Men. Det er alltid et stort men ;). Du kan ikke regne med å ha vektnedgang uten å endre kostholdsvaner, samt redusere mengder noe. Har du problemer med ledd og smerter er yoga forøvrig kjent for å være med på å styrke leddene på en skånsom måte. Jeg trener yoga 2-3 økter per uke, men jeg kombinerer den treningsformen med lange løpeturer 60 minutter ++, langrenn, styrketrening og spinning (vinter) sykkel (sommer). Andre gode grunner til å velge å trene mer sammen med et sunt kosthold er et sterkere hjerte og gladere sinn :D 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...