Gå til innhold

noen som har tatt anti d vaksine?(rhd negativ)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt denne anti d vaksinen fordi fosteret er rhd positiv og du selv er rhd negativ? Tenker da på dere som har tatt den i svangerskapet,reagerte dere på vaksinen?

Anonymkode: e0683...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, MilleMarmelade skrev:

Ingen reaksjon, null stress. 

Bra :) finner liksom ikke mye info når jeg googler så kjente jeg begynte å bli litt nervøs..hater vaksiner men må jo ta den

Anonymkode: e0683...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke den rett etter fødsel? Er noen år siden det var snakk om at jeg skulle ta den, men heldigvis er mannen også rhd- så da slapp jeg.

Dette er ikke en vanlig vaksine, den virker helt annerledes så jeg ville ikke ofret det en tanke. Hvis du ikke tar den så vil det få fatale konsekvenser for det eventuelle barnet som skulle komme i ettertid.

Anonymkode: 8b4f2...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får man ikke den rett etter fødsel? Er noen år siden det var snakk om at jeg skulle ta den, men heldigvis er mannen også rhd- så da slapp jeg.

Dette er ikke en vanlig vaksine, den virker helt annerledes så jeg ville ikke ofret det en tanke. Hvis du ikke tar den så vil det få fatale konsekvenser for det eventuelle barnet som skulle komme i ettertid.

Anonymkode: 8b4f2...b76

Joda skal få den etter fødsel også. Men fikk beskjed av lege at jeg må ta den nå også i svangerskapsuke 28. Jeg skal helt klart ta den men kjenner jeg blir skikkelig stressa av tanken på vaksine 😯 har ikke tatt noe form for vaksiner siden barneskolen og det er en god del år siden 😯

Anonymkode: e0683...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Får man ikke den rett etter fødsel? Er noen år siden det var snakk om at jeg skulle ta den, men heldigvis er mannen også rhd- så da slapp jeg.

Dette er ikke en vanlig vaksine, den virker helt annerledes så jeg ville ikke ofret det en tanke. Hvis du ikke tar den så vil det få fatale konsekvenser for det eventuelle barnet som skulle komme i ettertid.

Anonymkode: 8b4f2...b76

Det kom nye retningslinjer for et års tid siden, slik at de nå sjekker fosterets rh-type og gir profylakse (vaksine) ved behov.

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda skal få den etter fødsel også. Men fikk beskjed av lege at jeg må ta den nå også i svangerskapsuke 28. Jeg skal helt klart ta den men kjenner jeg blir skikkelig stressa av tanken på vaksine 😯 har ikke tatt noe form for vaksiner siden barneskolen og det er en god del år siden 😯

Anonymkode: e0683...25d

Dette er ikke en vaksine i den forstand, den inneholder ikke virus/bakterier.

Men hvis du ikke har tatt noen vaksiner siden barneskolen, burde du friske opp stivkrampe og sikkert et par til. Snakk med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke en vaksine, se heller på det som en medisin som skal hindre deg i å danne antistoffer i siste del av svangerskapet.

I gamle dager døde babyer pga denne problemstillingen, vær glad for den gode oppfølgingen vi med rhesus minus får i dag :)

Men uansett, en vaksine inneholder døde virus/bakterier, denne sprøyten inneholder ikke noe sånt.

Anonymkode: 47a2f...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør se å oppdatere vaksinene dine også. Spesielt kikhoste. Slik at du ikke risikerer å smitte baby. Utrolig at ikke voksne mennesker klarer å følge litt med.

Anonymkode: d4a1b...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør se å oppdatere vaksinene dine også. Spesielt kikhoste. Slik at du ikke risikerer å smitte baby. Utrolig at ikke voksne mennesker klarer å følge litt med.

Anonymkode: d4a1b...cdf

Tar ikke vaksiner! Er i mot vaksiner.....

Anonymkode: e0683...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tar ikke vaksiner! Er i mot vaksiner.....

Anonymkode: e0683...25d

Jeg forstår at noen syns det er skummelt å sprøyte noe inn i kroppen, men vaksinen mot kikhoste, stivkrampe, polio og difteri, er en veldig trygg vaksine, og har vist sin enorme nytte. Nå som du venter barn, så må du forberede deg på og måtte svelge noen kameler. Trur dette er en lur kamel å svelge ;)

Anonymkode: d4a1b...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den for noen uker siden i uke 28, gikk veldig greit, merket knapt stikket. Veldig glad for den oppfølgingen man får som rh negativ.

Anonymkode: c68b8...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Måtte dere betale for vaksinen?

Anonymkode: e0683...25d

Nei.

Anonymkode: c68b8...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tar ikke vaksiner! Er i mot vaksiner.....

Anonymkode: e0683...25d

Nei det er jaggu meg bedre at utrydda sjukdommer kjem tilbake enn att du skal ta vaksiner. 

Anonymkode: 7fa10...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Anonymkode: c68b8...d98

Vel har nå tatt den og måtte betale 510 kr for den. Ikke hviste dem hvordan den skulle settes og sendte den med meg inn til legen som sendte vaksinen ut på laboratoriet igjenn..fordi han heller ikke kunne sette. Etter tvang fra legen så satt dem den! Vetryggende dette her...

Anonymkode: e0683...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er jaggu meg bedre at utrydda sjukdommer kjem tilbake enn att du skal ta vaksiner. 

Anonymkode: 7fa10...0fc

Har du tatt anti d vaksine selv?

Anonymkode: e0683...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel har nå tatt den og måtte betale 510 kr for den. Ikke hviste dem hvordan den skulle settes og sendte den med meg inn til legen som sendte vaksinen ut på laboratoriet igjenn..fordi han heller ikke kunne sette. Etter tvang fra legen så satt dem den! Vetryggende dette her...

Anonymkode: e0683...25d

Høres merkelig ut. Hvilket sykehus var dette? Jeg tok i 2016 og betalte ingenting og en flink sykepleier på poliklinikken satte den.

Anonymkode: 2c06e...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres merkelig ut. Hvilket sykehus var dette? Jeg tok i 2016 og betalte ingenting og en flink sykepleier på poliklinikken satte den.

Anonymkode: 2c06e...d1f

Dette var hos fastlegen 😯kan ikke forstå at han skriver ut vaksine som jeg må hente på apoteket og ber meg gi den til de på laboratoriet slik at de skal sette den..så får jeg beskjed om at det har de aldri gjort så det tør de ikke..sender meg inn til legen med vaksinen og ber meg so at han skal sette den så sender legen meg ut igjenn fordi han har ikke gjort dette før og sier at dette kan dem som jobber på labben 😦fikk stukket den i rumpemuskelem av dama som sa at hun ikke turte å sette den. Fikk beskjed at jeg måtte betale selv siden jeg ikke var innlagt

Anonymkode: e0683...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette var hos fastlegen 😯kan ikke forstå at han skriver ut vaksine som jeg må hente på apoteket og ber meg gi den til de på laboratoriet slik at de skal sette den..så får jeg beskjed om at det har de aldri gjort så det tør de ikke..sender meg inn til legen med vaksinen og ber meg so at han skal sette den så sender legen meg ut igjenn fordi han har ikke gjort dette før og sier at dette kan dem som jobber på labben 😦fikk stukket den i rumpemuskelem av dama som sa at hun ikke turte å sette den. Fikk beskjed at jeg måtte betale selv siden jeg ikke var innlagt

Anonymkode: e0683...25d

Det er helt vanlig å få resept på medisiner som skal settes med sprøyte, hente dem også gå tilbake til legen og få de satt. Jeg måtte det da jeg trengte sprøyter med B12-vitamin også.

Men høres rart ut å ha folk på labben som ikke tør sette en sprøyte da, det er jo jobben deres.

Anonymkode: 47a2f...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette var hos fastlegen 😯kan ikke forstå at han skriver ut vaksine som jeg må hente på apoteket og ber meg gi den til de på laboratoriet slik at de skal sette den..så får jeg beskjed om at det har de aldri gjort så det tør de ikke..sender meg inn til legen med vaksinen og ber meg so at han skal sette den så sender legen meg ut igjenn fordi han har ikke gjort dette før og sier at dette kan dem som jobber på labben 😦fikk stukket den i rumpemuskelem av dama som sa at hun ikke turte å sette den. Fikk beskjed at jeg måtte betale selv siden jeg ikke var innlagt

Anonymkode: e0683...25d

Det er nok ytterst sjeldent at de setter intramuskulære injeksjoner hos fastlegen. Jeg fikk brev i posten av føde poliklinikken på sykehuset og det var der de satte den. 

Var det en helsesekretær som satte den på deg? 

Anonymkode: 2c06e...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok ytterst sjeldent at de setter intramuskulære injeksjoner hos fastlegen. Jeg fikk brev i posten av føde poliklinikken på sykehuset og det var der de satte den. 

Var det en helsesekretær som satte den på deg? 

Anonymkode: 2c06e...d1f

Jeg aner ikke hva Tittelen var på hun som satt sprøyten men dem drev og tok blodprøver av folk der inne iallefall

Anonymkode: e0683...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en oldemor som fikk ett barn. Deretter hadde hun bare spontanaborter. Jeg vet ikke hvor mange, men minst 7. Mange av dem svært sene.  Dette antar de skyldes rhesus-komplikasjoner. 

Du får nå en sprøyte til 500kr som gjør at din kropp ikke frastøter seg alle dine fremtidige barn, som den ville gjort uten denne  sprøyta.  

 

Jeg må si at jeg synes du syter urimelig mye. Dette er en vaksine du får slik at du skal kunne få barn i fremtiden. Den hjelper ingen andre enn deg, og dine fremtidige barn. Slutt å syt over 500kr og litt surring ved stikket. Vær takknemlig heller. 

 

Anonymkode: c2728...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...