Gå til innhold

Er det noen her som har hatt livmorkreft/livmorhalskreft?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får jo håpe ingen her har hatt det :) skal selv ta biopsi pga gjentagende hpv virus ( med lette celleforandringer ) blir jo gal av alt leser på nett om hpv og celleforandringer :/ men ser at det er kun ca 300 kvinner i året i Norge som utvikler livmorhalskreft 

Anonymkode: 4d20c...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jo også det egentlig ;) Har hatt grove celleforandringer, og ble konisert for det for endel år siden, men har så mange ekle symptomer nå at jeg er redd det har utviklet seg likevel. Venter på svar på celleprøve nå - min første på mange år. Og enig i at det står mye fælt på nett, så burde vel ikke google mens jeg venter. Håpet heller å få noen positive svar her ;)

 

HI 

Anonymkode: 00f1b...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper jo også det egentlig ;) Har hatt grove celleforandringer, og ble konisert for det for endel år siden, men har så mange ekle symptomer nå at jeg er redd det har utviklet seg likevel. Venter på svar på celleprøve nå - min første på mange år. Og enig i at det står mye fælt på nett, så burde vel ikke google mens jeg venter. Håpet heller å få noen positive svar her ;)

 

HI 

Anonymkode: 00f1b...973

Jeg også har googlet meg syk :/ har på to prøver hatt hpv 16 og lette celleforandringer derfor henvist videre. Aldri hatt antydning til noe ubehag før etter i sommer hvor jeg først fikk påvist hpv. Siden da har jeg googlet meg dårlig . Slitsomt :/

Anonymkode: 4d20c...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ja, jeg vet. Man kan jo faktisk risikere å google seg syk - går ut over mental helse å lese alt det fæle som kommer opp der! Men samtidig er det så vanskelig å vente... Symptomene jeg har er blødninger etter fysisk aktivitet, ganske uutholdelige smerter (alltid ved/etter samleie, og sporadisk ellers) og generelt ekstremt trøtt og sliten. Det var symptomene som fikk meg til å bestille time for celleprøve. Håper resultatet kommer kjapt!! 😣

 

HI

Anonymkode: 00f1b...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, ja, jeg vet. Man kan jo faktisk risikere å google seg syk - går ut over mental helse å lese alt det fæle som kommer opp der! Men samtidig er det så vanskelig å vente... Symptomene jeg har er blødninger etter fysisk aktivitet, ganske uutholdelige smerter (alltid ved/etter samleie, og sporadisk ellers) og generelt ekstremt trøtt og sliten. Det var symptomene som fikk meg til å bestille time for celleprøve. Håper resultatet kommer kjapt!! 😣

 

HI

Anonymkode: 00f1b...973

Har det jeg også , trøster meg med at jeg ikke har vekttap :) selvom det er det symptomet jeg helst skulle hatt ;) men man blir gal . Helt ærlig er det ikke mange år siden jeg hørte om hpv og celleforandringer . Hatt usikre celleforandringer og lette på prøver , samt hpv 16. Etter disse svarene tar jeg alle signaler fra kroppen på sykdom:/ veldig glad man tester og forebygger , men mener jeg leste en dansk artikkel ( tror jeg ) som skrev det også kunne skremme en god del 

Anonymkode: 4d20c...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 22.1.2018 den 21.50, Anonym bruker skrev:

Hvordan ble det oppdaget? Hvilke symptomer hadde dere? 

Anonymkode: 00f1b...973

Jeg har hatt kreft i livmor. Symptomer var plutselig  store mens blødninger og uregelmessig mens.

Ble oppdaget da jeg ble henvist videre til gynekolog som tok pipelleprøve fra livmoren. 

Behandling var å fjerne livmor, eggstokker og eggledere. Blir det oppdaget tidlig er det sjelden spredning så jeg er frisk nå.

Anonymkode: 7ecf7...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt kreft i livmor. Symptomer var plutselig  store mens blødninger og uregelmessig mens.

Ble oppdaget da jeg ble henvist videre til gynekolog som tok pipelleprøve fra livmoren. 

Behandling var å fjerne livmor, eggstokker og eggledere. Blir det oppdaget tidlig er det sjelden spredning så jeg er frisk nå.

Anonymkode: 7ecf7...582

Sånn til info er livmorkreft og livmorhalskreft ganske forskjellig.  Livmorkreft er vanligere blant eldre og har en bedre prognose enn livmorhalskreft. 

Anonymkode: be683...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...