Gå til innhold

Hvordan komme seg ut av en begynnende depresjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har bare lyst å ligge under dyna og grine. Ingenting gir mening mer og jeg føler meg så ubrukelig og dårlig likt av alle. Forholdet til samboer er på all time low. Unga er eneste lyspunktet men selv dem kjenner jeg meg litt "lei" av. Har aldri egentid, samboer jobber skift. 

Anonymkode: 867c8...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur til legen din er første skritt. Få deg en henvisning til psykolog!

Anonymkode: d5904...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til legen og be om å få en henvisning til avd for psykisk helse i kommunen din. Der får du rasskt en kontaktperson som kan hjelpe deg over kneika, med samtaler, turgrupper eller hva som helst. Fort deg!

Anonymkode: 77469...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært gjennom dette og kan dele erfaringer? I dag følte jeg meg redd også, angst?

Anonymkode: 867c8...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har vært gjennom dette og kan dele erfaringer? I dag følte jeg meg redd også, angst?

Anonymkode: 867c8...b5b

Få en akuttime hos legen din, ta tak før det blir verre. Lykke til!

Anonymkode: 77469...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎01‎.‎2018 den 13.13, Anonym bruker skrev:

Har bare lyst å ligge under dyna og grine. Ingenting gir mening mer og jeg føler meg så ubrukelig og dårlig likt av alle. Forholdet til samboer er på all time low. Unga er eneste lyspunktet men selv dem kjenner jeg meg litt "lei" av. Har aldri egentid, samboer jobber skift. 

Anonymkode: 867c8...b5b

Kjenner på det samme om dagen. Vet av erfaring at det egentlig er to ting som hjelper mot slik vinterdepresjon, dersom den skal gå over før april. Det ene er mye trening kombinert med solarium, og det andre er en tur til sydligere strøk. Sollys og endorfiner er helt essensielt.

Anonymkode: a719b...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjenner på det samme om dagen. Vet av erfaring at det egentlig er to ting som hjelper mot slik vinterdepresjon, dersom den skal gå over før april. Det ene er mye trening kombinert med solarium, og det andre er en tur til sydligere strøk. Sollys og endorfiner er helt essensielt.

Anonymkode: a719b...cb1

Jeg er ikke enig med dem som anbefaler psykolog eller medikamenter i ditt tilfelle, med mindre dette er ting du har tenkt på lenge som kan ha bidratt til en depresjon. 

Anonymkode: a719b...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke enig med dem som anbefaler psykolog eller medikamenter i ditt tilfelle, med mindre dette er ting du har tenkt på lenge som kan ha bidratt til en depresjon. 

Anonymkode: a719b...cb1

Jeg har det forresten bra med egen samboer.

Anonymkode: a719b...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på spa med en venninne, gå på en lang skitur på lørdag, gå til frisøren, snakk med en venninne, send mannen ut noen timer så du får pause osv. Dropp psykologen, du må ta tak selv og endre ting

Anonymkode: 11d60...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det likt bare hos meg eskalerte det ut over flere år før jeg endelig tok tak i det og dro til legen. Jeg dei til psykolog i over ett år tror jeg hun anbefalte meg å trene mindfullness. Det fungerte kjempe bra!! Prøv bare å laste ned appen og følge instruksjonene! Fantastisk! Har to jeg er veldig glad i den ene heter mindfullness den andre heter headspace 

Anonymkode: 92a96...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dra på spa med en venninne, gå på en lang skitur på lørdag, gå til frisøren, snakk med en venninne, send mannen ut noen timer så du får pause osv. Dropp psykologen, du må ta tak selv og endre ting

Anonymkode: 11d60...467

Har ingen venninne jeg kan snakke med om slikt og mannen jobber i helga så ingen egentid. 

Anonymkode: 867c8...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...