Gå til innhold

Er det "alderen"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å gå ned etter 3.mann. Han er 2år og jeg har faktisk gått litt opp. Har ikke vært like vanskelig med de 2 andre. Har tatt stoffskifteprøver, men de er fine. Jeg er bare 29, men kan det være derfor kiloene sitter hardere nå? 

Anonymkode: 28cd6...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må forbrenne mere enn du spiser. Kanskje du uten at du har tenkt så mye over det selv, spiser og drikker mere usunt ? Beveger deg mindre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alderen 😂😂

Last ned lifesum og logg alt du spiser og drikker. Da ser du hvor problemet er

Anonymkode: 0284d...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fakta at man trenger mindre kalorier med alderen, og at man må trene mer for å opprette samme muskelmasse som da man var yngre.

Men da snakker man eldre enn deg, gjerne nærmere overgangsalder. Gjennomsnittskvinnen legger på seg 4,5 kg i overgangsalderen.

Men for deg er det nok endrede vaner. Du tenker kanskje ikke over det selv, men du spiser nok litt mer, kanskje flere mellommåltider, kanskje mer til hvert måltid? Samtidig som du kanskje sitter mer rolig enn da du var yngre. Små endringer i spisevanene kan komme snikende nesten helt umerkelig, men likevel kan de gjøre utslag på vekten.

Som 20-åring er det lett å bare ta noe raskt i farta, plutselig hopper man over noen måltider og spiser bare en sen frokost og middag den dagen osv. Men som voksen småbarnsmor står man opp tidlig uansett, man spiser fire-fem måltider om dagen sammen med barna, man tar noe snacks mellom måltidene fordi man føler seg sliten og trøtt og trenger en liten boost osv. Vips har kaloriinntaket nesten umerkelig økt hver dag, og totalen på uka blir en såpass stor økning av det blir noen kilo av det på et år.

Anonymkode: ee7fa...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det likt. Suste ned til langt under førgravid vekt med nr 1, gikk lett ned etter nr 2, og slet etter tredjemann. Jeg må logge mat og aktivitet, og jeg bruker vekten flittig. Ser jeg at jeg nærmer meg den vektgrensen jeg har satt for meg selv, tar jeg meg selv i nakkeskinnet :) 

Anonymkode: 4a445...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk lett ned etter nr en og nr to, men slet i flere år etter nr tre. Veide like mye da nr tre var to år som da jeg var høygravid med de to andre. Men plutselig raste jeg ned da nr tre var 6 år

Anonymkode: 68de1...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er fakta at man trenger mindre kalorier med alderen, og at man må trene mer for å opprette samme muskelmasse som da man var yngre.

Men da snakker man eldre enn deg, gjerne nærmere overgangsalder. Gjennomsnittskvinnen legger på seg 4,5 kg i overgangsalderen.

Men for deg er det nok endrede vaner. Du tenker kanskje ikke over det selv, men du spiser nok litt mer, kanskje flere mellommåltider, kanskje mer til hvert måltid? Samtidig som du kanskje sitter mer rolig enn da du var yngre. Små endringer i spisevanene kan komme snikende nesten helt umerkelig, men likevel kan de gjøre utslag på vekten.

Som 20-åring er det lett å bare ta noe raskt i farta, plutselig hopper man over noen måltider og spiser bare en sen frokost og middag den dagen osv. Men som voksen småbarnsmor står man opp tidlig uansett, man spiser fire-fem måltider om dagen sammen med barna, man tar noe snacks mellom måltidene fordi man føler seg sliten og trøtt og trenger en liten boost osv. Vips har kaloriinntaket nesten umerkelig økt hver dag, og totalen på uka blir en såpass stor økning av det blir noen kilo av det på et år.

Anonymkode: ee7fa...edb

Dette var i grunn ganske fornuftig. Jeg spiser ikke mer usunt. Jeg spiser nok sunnere nå enn tidligere, men at det antagelig er mer og oftere er nok ikke helt borte vekk. Takk! 

Hi

Anonymkode: 28cd6...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...