Gå til innhold

Omgangssyke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fredag fikk mannen det. Kvalme og diare. Han var egentlig bra igjen etter 1 døgn. I natt fikk eg og guttungen det. Han, kvalme og oppkast, eg begge deler og litt til. Vi er dårlig enda. Eg ammer 1 litt enda morgen og kveld, men har planer om å slutte. I dag ble det bråstopp på det. Men det eg lurer på. 1 åringen har enda ikke fått det. Om hun fremdeles er bra gjennom natten og i morgen, skal vi da sende henne i bhg? Eller bør hun også holdes hjemme i tilfelle smitteopplegg? 

Anonymkode: 57cfd...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fredag fikk mannen det. Kvalme og diare. Han var egentlig bra igjen etter 1 døgn. I natt fikk eg og guttungen det. Han, kvalme og oppkast, eg begge deler og litt til. Vi er dårlig enda. Eg ammer 1 litt enda morgen og kveld, men har planer om å slutte. I dag ble det bråstopp på det. Men det eg lurer på. 1 åringen har enda ikke fått det. Om hun fremdeles er bra gjennom natten og i morgen, skal vi da sende henne i bhg? Eller bør hun også holdes hjemme i tilfelle smitteopplegg? 

Anonymkode: 57cfd...5e7

En av dere skal vel hjemme i morra, da synes jeg hun og kan være hjemme.

Anonymkode: d25b9...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal holde dere hjemme i 48 timer etter siste symptom på omgangssyke. 

Jeg blir så oppgitt over folk som ikke holder seg til den regelen og smitter alle rundt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Grønn Sommerfugl skrev:

Dere skal holde dere hjemme i 48 timer etter siste symptom på omgangssyke. 

Jeg blir så oppgitt over folk som ikke holder seg til den regelen og smitter alle rundt seg. 

Enig . Verste jeg hører er, barnet har ikke kasta opp siden igår kveld ...:

Anonymkode: 15b0a...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig . Verste jeg hører er, barnet har ikke kasta opp siden igår kveld ...:

Anonymkode: 15b0a...56f

Men barnet hun spør ang har jo ikke kastet opp i det hele tatt, såvidt jeg forstår?

 

Anonymkode: 8f5d4...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun er frisk kan hun dra i bhg, men jeg hadde heller hatt 1 åringen hjemme når jeg uansett var hjemme selv.

Anonymkode: 0d37b...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om barnet ikke viser tegn til sykdom så ville jeg sent i bhg så du og det andre barnet ditt får slappe av og bli friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Grønn Sommerfugl skrev:

Dere skal holde dere hjemme i 48 timer etter siste symptom på omgangssyke. 

Jeg blir så oppgitt over folk som ikke holder seg til den regelen og smitter alle rundt seg. 

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig . Verste jeg hører er, barnet har ikke kasta opp siden igår kveld ...:

Anonymkode: 15b0a...56f

Ro dere ned og les innlegget skikkelig før dere svarer så surt. Dere har rett i svarene deres, men akkurat her angår det ingenting av det HI spør om.

HI, minste trenger ikke bli syk, så la henne dra i barnehagen. Så lenge du ammer gir du jo barnet dine antistoffer.

Anonymkode: 3b6e6...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man holder ikke friske barn hjemme i tilfelle de skal bli syke.

Men om du og eldstebarnet egentlig føler dere friske, men bare er hjemme i smittekarantene kan det kanskje være koselig å ha minste også på en kosedag hjemme.

Ellers må friske barn gå på skolen/barnehagen. Jeg har fire barn og det er sjelden alle blir syke. Sist vi hadde omgangsyke i hus ble to av seks syke, vi kunne jo ikke være hjemme fra jobb og skole alle seks i tilfelle vi var smittet....

Anonymkode: b2955...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mamma_til_2 skrev:

Om barnet ikke viser tegn til sykdom så ville jeg sent i bhg så du og det andre barnet ditt får slappe av og bli friske.

Dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...