Gå til innhold

Etter keisersnitt-blir baby sløv av mors smertestillende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var ei som kommenterte at babyen min var så rolig og sov, og var sikkert dopa ned pga smertestillende mine...

 Jeg måtte ta keisersnitt og fikk smertestillende som var Ibux og Paracet (noe som et helt latterlig etter et såpass alvorlig inngrep). 

Jeg ble ganske lei meg av kommentaren for man har nok skyldfølelse om ikke noen skal komme med en slik kommentar i tillegg...

Anonymkode: 9ecc5...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baby kan bli påvirket om du får morfin o.l. selvfølgelig, og en av grunnene til at de henter barnet ut på så kort tid er jo at bedøvelsen de bruker på deg skal gå i minst mulig grad over i barnet.

Men etter snittet påvirkes ikke barnet av at du tar en paracet, det går helt fint.

Anonymkode: 2eb81...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to ks barn og et vaginalt.

KS barna var livlige, glade, spiste umiddelbart og gjorde meg gal de første nettene.

Den som kom vaginalt var sliten, rolig og super enkel å ha med å gjøre.

Anonymkode: e3bd1...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første dagene sover babyer som oftest svært svært mye. Den ene min tror jeg sov 23 timer i døgnet første uka.  Den våknet for mat, var våken i maks 1 min og spiste videre i søvne. Da den ble mett, sov den videre før den våknet igjen for mat 2 timer senere. 

Jeg var innlagt på sykehus pga komplikasjoner hos meg, og jeg fikk lest 14 bøker den uka jeg lå der. 😂 (var da trebarnsmor, så den uka med nyfødt var roligste uka jeg hadde hatt på 5 år 😊)

Anonymkode: 92523...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ikke noe under ks som påvirker babyen. Etterpå får man her jeg jobber både oxycontin og oxynorm. Og det går helt fint. 

Anonymkode: d32f6...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opiatmedisiner (paralgin forte, oxynorm, oxycontin, morfin osv osv) går over i morsmelken (Evt morkaken om man får under fødsel feks), men Ibux og Paracet har ikke den virkningen.

-Min andre sønn er nå 3mnd, født uten smertestillende (hjemmefødsel), og sov 23t i døgnet første måneden. Og nå sover han fortsatt 20-t i døgnet. Og det er helt normalt :) (min første sov "aldri" før han ble 4år, og han ble født på sykehus med epidural, paralgin forte etter fødsel pga rift osv.)

Anonymkode: 2e714...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei alle babyer sover når dem er små

Anonymkode: 1c85c...816

Det der er vel en sannhet med modifikasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både keisersnitt og vanlig fødsel, og det var faktisk babyen som ble født vanlig som var mest slapp og sov mest. Etter keisersnittet fikk jeg iallefall 2 sprøyter med morfin de første dagene og videre paracet/ibux som jeg gikk på en ukes tid. Babyen ble ikke påvirket av det fikk jeg beskjed om.

Slapp av og ikke ha dårlig samvittighet. Det er vanlig at baby sover mesteparten av tiden når den er nyfødt. Nyt at babyen er rolig og ta smertestillende med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...