Gå til innhold

Fryseskap eller fryseboks?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Boks. Vi har skap og det er en mare å plassere ting inni der. Må omrokkeres stadig for å få plass og finne igjen.

Anonymkode: 2370a...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge deler, de er fine til hver sine ting.

Men skulle jeg hatt bare en av delene ville jeg valgt boks, det er plass til mer i den og den er mer oversiktlig.

Anonymkode: 2b1a7...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes ivertfal fryseskap på 55 cm

Ikke bokser? 🤔🤔

Anonymkode: 08d4a...cd9

Jeg har en liten fryseboks, og den måler jeg til 56 cm

Anonymkode: 33e41...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 cm i bredden? Da ville jeg heller kjøpt et høyt, gjerne 180 eller 200cm høyt, fryseskap, da får du dobbelt så mye plass som en vanlig høyde fryseboks. Fryseboksen åpnes jo på toppen og du må kunne bøye deg og rekke ned i bunn, så den er jo ikke høyere enn hoftehøyde.

Lag deg et godt system for hva du har i hvilken skuff i fryseskapet, og sjekk at noen skuffer er dype og store slik at du også får plass til f. eks. kalkun. 

Trekker tilbake stemmen min om at boks er best i dette tilfellet. 

Anonymkode: 76350...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

55 cm i bredden? Da ville jeg heller kjøpt et høyt, gjerne 180 eller 200cm høyt, fryseskap, da får du dobbelt så mye plass som en vanlig høyde fryseboks. Fryseboksen åpnes jo på toppen og du må kunne bøye deg og rekke ned i bunn, så den er jo ikke høyere enn hoftehøyde.

Lag deg et godt system for hva du har i hvilken skuff i fryseskapet, og sjekk at noen skuffer er dype og store slik at du også får plass til f. eks. kalkun. 

Trekker tilbake stemmen min om at boks er best i dette tilfellet. 

Anonymkode: 76350...8dc

Takk for tips 😊😊

Anonymkode: 08d4a...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvordan en fryseboks kan være bedre enn et fryseskap (med mindre du har en hel elg). Alt forsvinner jo i det store intet i en boks. Du vet aldri hva som er nederst.

Anonymkode: 3cf70...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med så liten plass ville jeg heller gått for skap, en så liten boks blir vanskelig å holde orden i.

Anonymkode: 2b1a7...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fatter ikke hvordan en fryseboks kan være bedre enn et fryseskap (med mindre du har en hel elg). Alt forsvinner jo i det store intet i en boks. Du vet aldri hva som er nederst.

Anonymkode: 3cf70...9af

Du må jo holde orden nedi der, ikke bare slenge oppi.

Jeg har en stor fryseboks og den rommer utrolig mye mer enn et skap. Jeg har stabler med kjøttdeig, stabler med kyllingfilet, frossenpizza i det hjørnet, syltetøy i den ene kurven, kaker i den andre kurven osv.

Anonymkode: 2b1a7...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med så liten plass ville jeg heller gått for skap, en så liten boks blir vanskelig å holde orden i.

Anonymkode: 2b1a7...432

Jeg har en sånn liten boks, synes ikke det er vanskelig å holde orden i den

Anonymkode: 33e41...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt boks to år, en evig røre og gadd bare ikke mer. Nå har jeg høyt fryseskap som er oversiktlig og fint. Fryseboks må være for de med slakt og selvfisket fisk, ikke for oss som fyller fryseren fra frysediskene i butikkene og evnt litt, rester og hjemmebakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boks. Men det ligg meir enn ein hjort i den. Fungerar ikkje med skap når ein treng mykje fryseplass.

Men eg setter pris på skuffene i kombiskapet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, prekæs skrev:

Fryseboks må være for de med slakt og selvfisket fisk, ikke for oss som fyller fryseren fra frysediskene i butikkene og evnt litt, rester og hjemmebakt.

Fryseboks fungerer veldig fint for meg, selv om jeg ikke har selvfisket fisk og slakt i fryseboksen. Jeg skjønner ikke at du kan være så kategorisk som du er her, selv om det ikke fungerer for dere så kan det fungere fint for andre.

Anonymkode: 33e41...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir skap på oss 😊😊

Ønsker å fryse brød, middager og babymat. Og da tror jeg faktisk skap blir best. Sånn at vi kan ukehandle. Mannen er mye borte og det er et slit å handle brød og melk annenhver dag.

Anonymkode: 08d4a...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge deler, et integrert fryseskap på kjøkkenet og en liten boks i matboden. Tanken er å bytte ut boksen med et fryseskap. Liker SÅ mye bedre skapet. Syns det blir mye mer oversiktlig enn en boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du evt må ha en lite fryseboks ville jeg heller valgt skap, uten tvil.  Jeg hadde kjøleskap og fryseskap i samme. Veldig fornøyd, men siden fryseskapet var så smalt kjøpte jeg en liten fryseboks til å ha i kjelleren. Plass til to kalkuner eller flere andre store ting som ikke gikk i skapet. Nå har jeg kun fryseboksen og merker jeg savner fryseskapet. Får plass til mye i den, men mye vanskeligere å organisere når det er mange småting i den. Det blir fort rot og kaos når vi må finne noe nedi der. 

Anonymkode: bef14...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...