Gå til innhold

Blitt frastjålet to kjelker, forsikring krever kvittering


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

men det har jeg ikke. Det ene er helt nytt, ungen fikk det til jul. Jeg betalte kontant når jeg kjøpte det i november 17, det andre er litt over ett år gammelt. Men finner verken kvittering eller transaksjon i nettbanken. Har anmeldt det til politiet også, men regner jo med den saken blir henlagt. Verdien er litt over 1000kr for begge akebrettene når man kjøpe de ny. Kan forsikringen nekte å betale siden jeg ikke har kvittering?

Anonymkode: 0c00d...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja de kan nekte. Du har jo ingen bevis på at du eide to kjelker. Du kan gå tilbake til butikken og be om kvittering der dersom du husker dato og ca klokkeslett for kjøpene.

Transaksjonene i nettbanken skal være enkelt å finne dersom du betalte med kort selv om det er 1 år siden. 

Anonymkode: 23fc7...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja de kan nekte. Du har jo ingen bevis på at du eide to kjelker. Du kan gå tilbake til butikken og be om kvittering der dersom du husker dato og ca klokkeslett for kjøpene.

Transaksjonene i nettbanken skal være enkelt å finne dersom du betalte med kort selv om det er 1 år siden. 

Anonymkode: 23fc7...23d

Jeg vet jeg kjøpte den julegaven i november, men ikke hvilken dag. Det var en lørdag husker jeg. Tror du butikken klarer å finne kvittering kun utifra det? Den andre aner jeg ikke når jeg kjøpte, var i høsten 2016 en gang. 

Hi

Anonymkode: 0c00d...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje bilde av at barna bruker kjelkene, eller bilde fra gaven ble åpnet på julaften? 

Hør om forsikringsselskapet godtar det som «bevis», i mangel av kvittering?

Anonymkode: 21163...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butikkene er pliktige til å oppbevare kvitteringer i 10 år. Hvis du husker hvilken dag de ble kjøpt, er det en god mulighet for at butikkene kan hjelpe deg.

Anonymkode: 5a382...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...