Gå til innhold

Er han far til mitt ufødte barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal prøve å holde innlegge kort.

jeg er gravid i uke 29. Siste mens 30 juni 2017. 

Jeg hadde vært på byen 3 juli og hadde fått noe i drikken min.. på et punkt forsvant 1-2 timer som jeg ikke hugser noe av. Jeg husker jeg gråt veldig mye og var ikke meg selv i det hele tatt. Om det skjedde noe med meg har jeg ikke noe anelse om, kan ikke hugse jeg merket noe dagen derpå. Uken etter på 13 juli hadde jeg å sambo samleie ubeskyttet.. 31 aug fant jeg ut at jeg er gravid. 

Saken er kan det være noe sjanse (om noen misbrukte meg den kvelden) kan være far til mitt ufødte barn?  Fant ut at eggløsningen var 13-14 juli. 

Jeg er helt paranoid å livredd.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. jeg har aldri fortalt noen om dette... jeg elsker samboeren over alt på denne jord å kommer til å bli fullstendig knust om det viser seg at noen har utnyttet meg.. jeg er redd min kjære kommer til å forlate meg .. hva tror dere selv? :(

Anonymkode: 99568...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg 💙 Har du fortalt noen om det du går og tenker på? Helsesøster eller andre? Jeg synes du skal snakke med noen, barnet i magen er med på dine svingninger. Sender deg en god klem💙

Anonymkode: f858c...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke klart å fortelle noe til jordmor eller lege.. jeg sliter med nattesøvn å får ikke ro.. er 1 mnd til neste time med jordmor skal prøve å fortelle henne da.. føler meg så utrolig dum og slem om jeg bærer på et barn som ikke er min kjære sitt:( han elsker babyen vår å har gjort de siden den dagen jeg fortalte jeg er gravid.. er et nervevrak :(

Anonymkode: 99568...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være samboer som er faren. Det er veldig liten sjanse for at du hadde eggløsning 3 dager ut i menstruasjonen hvis du har noenlunde normal syklus. 

Og hvis du vet at du hadde eggløsning omtrent da du hadde sex med samboer så er det jo veldig sannsynlig at det er da du ble gravid. 

Syns egentlig ikke du har grunn til bekymring ut fra det du skriver..... og det er også en stor sannsynlighet for at du ikke ble misbrukt engang. Blødde du ikke fortsatt den tredje dagen ut i menstruasjonen? Det ville kanskje vært litt blodsøl på beina eller buksen din hvis noen hadde hatt samleie med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Dette er ikke godt å gå og tenke på. Men - sannsynligheten for at det er samboeren din som er faren er stor. Dersom du vet at du hadde eggløsning 13.7, og dere hadde sex 13.7, er det egentlig ingen annen mulighet. 

Prøv å legge dette bak deg, Ta en prat med jordmor, hun kommer sannsynligvis til å fortelle deg det samme. EL og sex som sammenfall den 13.7 = 99% sjans for at det er samboeren din som er faren til barnet deres. 

Masse lykke til, og prøv å nyte svangerskapet. 💕

Anonymkode: d4cd2...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med de to siste her, det kan nesten ikke være andre muligheter enn at samboer er faren. 

Jeg forstår frustrasjonen, jeg har opplevd lignende - at noen putta noe i drinken. Mener noen kyssa meg (ikke mistanke om misbruk ellers), og det var en forferdelig følelse etterpå. Når du da har blitt gravid like etterpå i tillegg er det forståelig at all usikkerheten og frustrasjonen holder på å gjøre deg tullete. Men ut fra regnestykket ditt er oddsen som sagt bortimot null for at far til barnet er noen andre.

Oppfordrer deg likevel til å snakke med jordmor eller eventuelt ringe en anonym hjelpetjeneste du kan ta det opp med, slik at du slipper å gå med disse tankene alene helt til du skal til jordmor.

Sebder deg en stor klem :hjerte:

Anonymkode: fcc11...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mulig at det er en evt overbryter som er far til ditt barn, det kan du slå deg helt til ro med. Din samboer er far til ditt barn, 100%! 

Nå er hormonene på tur. Jeg er gravid selv, og har selv tenkt, hva om det ikke er mannen min som er faren, og jeg har med 100% sikkerhet ikke vært med andre.

Ta det med ro. Her er det garantert din samboer som er faren.

Anonymkode: 1d25f...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig at den andre personen er faren. Det er samboeren din som er faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde sex med samboeren din på rett tid av syklus, det er han som er faren! Hadde ikke vært i tvil i det hele tatt og ikke brukt noe energi på å bekymre meg for noe annet 

Og om du hadde blitt voldtatt ville du merket det neste dag, jeg ville ikke tenkt noe mer på det heller. Kjipt å få nor i drinken og miste kontroll, men jeg hadde ikke bekymret meg noe mer for misbruk 

Anonymkode: a3c33...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyst sannsynlig er samboer far til barnet, ved tanke på eggløsning. Når det kommer til om det skjedde noe med deg de timene du ikke har minner fra, er da umulig å si. Våknet du i noen annens seng avkledd? Hvem mennesker var du med den kvelden? Var du med venninner som ville tatt vare på deg om du plutselig sovnet eller ble så beruset at de ville ha fulgt deg hjem?

Dersom du mot all formodning ble voldtatt, så er det ikke din skyld. Uansett.

Snakk med samboeren din,... Barnet er nok hans uansett :)

Lykke til.

Anonymkode: 14fff...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar❤️ Føler meg litt bedre.. jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle han det. Er redd han blir sint for at jeg ikke passet bedre på meg selv, selv om det ikke er min feil. Har blitt misbrukt tidligere tok noen år før jeg klarte å si noe om det. Men jeg skal snakke med jordmor for å lette litt på hjerte.. har ikke klart å glede meg over svangerskapet enda.. jeg har tvunget meg til å vise glede over det ovenfor familie, venner og samboer. Prøvde å si noe til min kjære i starten men jeg feiget ut..  men takk for fine svar. Dere har vel rett er bare jeg som er helt paranoid å redd

Anonymkode: 99568...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for at du ble misbrukt er jo minimal, det er mange som opplever blackout, men de blir ikke nødvendigvis misbrukt for det altså.

Om jeg var deg ville jeg bare bestemt meg for at sjansen for det er så mikroskopisk at den er helt usannsynlig, og lagt det bak meg.

Selvfølgelig er samboeren din faren.

Anonymkode: a3c33...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal mye til at det er noen andre enn din samboer som er barnets far men det høres uansett ut som om du bør snakke med noen. Ikke sunt å bære sånne hendelser alene. Lykke til

Anonymkode: 2482f...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det siste du husker før du fikk blackout og hva er det første du husker etter blackouten? Våknet du opp i en fremmeds seng? Er det noen grunn til å mistenke at du har blitt voldtatt?

Var første dag i den siste menstruasjonen 30.juni? Altså du begynte å blø den 30.juni? Sjansen for at du skal ha eggløsning da 3.juli er veldig liten så lenge du har normal syklus. Jeg vil si jeg er ganske sikker på at mannen din er faren til  babyen. Her tror det er hormonene som løper løpsk. Prøv å slapp av, du skal få barn med mannen du elsker og ja, det er han som er faren.

Anonymkode: 06346...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...