Gå til innhold

trenger råd


safiya

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et barn som er veldig snill og er venner med alle i klassen. Han er nesten likt av alle. Det er en gutt i klassen sin som bestemmer mye over og han gutten har en slags diagnose og har tilsyn både i klasserommet og i friminuttene.  Sønnen min er veldig lett påvirket, lærer hans har sagt til meg at han eier nesten sønnen min, jeg har hatt samarbeidet med henne og vi prøvde å holde han unna . Sønnen havner i trøbbel ofte PGA han og det sier folk fra AKS OG SKOLE. Når jeg sier trøbbel , gutten foreslår at for eksempel de skal ikke in i friminuttene og han holder han tilbake , det hendt at de har dusje fra smelte is fra taket med klær på . En voksen fra Aks sa at det er 3 dager på rad at sønnen min ermer etter gutten, han kommer til å få lungebetennelse. Vi har snakket mye med sønnen min at han må bruke hodet sitt og ikke gjøre dumme ting som andre gjør . Det går bra en periode så får vi en turbulente periode at alle sier at vi må holde sønnen vår fra gutten. Jeg er ganske forvirret gutten er total besatt av sønnen min. Problem skjer ofte i aks titen og vi har vurdert at ta han fra aks min vi har ikke mulighet .  Jeg har hatt en alvorlig prat med sønnen min i går og han fortalte at han ble slått  under kjøretur av han mens han satt på familien bil , foreldre sa ingenting til meg. Det hender at vi bytte å kjøre barn når det er bursdagen og  lignende. Vi har meld han i forrige uke i en ny fotballag og de har meld han også. Jeg skal si til dem på Mandag at de må la oss i fred og at de må holde gutten unna sønnen min . Jeg skal snakke med skolen, jeg har masse ting i hodet men jeg tar gjerne imot dere råd også . Tusen takk for at dere tar tid til å svare meg . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånt er vanskelig om ikke de andre foreldrene er med på å holde dem adskilt. Og det virker ikke som de vil gjøre det, så det tyder på deres barn neppe påvirkes  negativt. Kan skje din sønn er en positiv ting i deres barns liv. Eller de bryr seg ikke? Det må du finne ut. Prøv å prate rolig med dem og se om du kan få forståelse for at guttene bør holdes atskilt.  Og også med ansatte på aks, at de prøver der det er mulig å skille dem. Og fortsett å prate med din sønn og gjøre ham sterk og motivert for å  holde avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎01‎.‎2018 den 19.33, safiya skrev:

Hei tusen takk for svar jeg har hatt møte med aks lederen  og læreren hans. De er enige med meg at gutten har dårlig innflytelse på sønnen min . De jobber med saken , og de skille barna . 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...