Gå til innhold

I ekte tlc ånd. Hvor krise hadde vært om du oppdaget at du skulle føde nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sånn uten at du viste du var gravid? Jeg har nydt livet det siste året. Drukket vin til stadighet, jeg har festrøyka, spiser spekemat og brie flere ganger i mnd. Er student, vi har ikke plass, ikke råd og ikke lyst. Jeg tror jeg hadde brutt helt sammen om jeg plutselig hadde gått i fødsel uten forvarsel. 

Anonymkode: a1cab...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå fødte jeg for tre mnd siden, så hadde vært mirakuløst. Men jeg syntes fødsel er gøy 💪🏼 så null stress. Har plass og økonomi til enda en til, om så var.

Anonymkode: e14f8...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hverken røyker eller drikker alkohol, men spiser litt salami o.l

Sånn økonomisk og plassmessig skulle det vel gått greit, men i og med at jeg er 43 år og ikke har eggstokker ville det vært litt av en sensasjon ;)

 

Anonymkode: 398de...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt himmelstormende lykkelig - og litt bekymret. 

Jeg har drukket litt vin. Ikke mye, men selvsagt mer enn om jeg hadde visst jeg var gravid. Jeg har spist myye ost og spekemat i julen. Men dette er jo ting som som det som regel går bra med, selv om man holder seg unna for sikkerhets skyld i svangerskap. 

Jeg har veldig lyst på ett barn til, men pga alder og historie har vi satt strek nå. Men om det hadde kommet en luring hadde den vært mer enn velkommen. 

Anonymkode: 77e30...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå er minste endelig 4 år. Vi har frihet og bedre tid til å være kjærester. Vi hadde klart det både plassmessig og økonomisk, men jeg er virkelig virkelig ferdig med å få egne babyer. Låner gjerne nieser eller nevøer.

Anonymkode: 0806f...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder alkohol, tobakk og medisiner ville jeg ikke vært bekymret, men jeg er over 50, er sterilisert og har ikke hatt sex på sikkert et år. Det hadde vært en stor overrskelse.

Anonymkode: 4b0bb...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå venter jeg allerede barn nr 3 så da hadde ikke vært noen krise. Drikke alkohol gjør jeg aldri uansett og vi er klar for baby så :)

Anonymkode: b41ab...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom cellegiftbehandling så hadde blitt stresset for evt skader.. 

Anonymkode: c461a...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært krise. For det første jeg er singel, og hadde nok hatt litt problemer med å finne ut hvem som da var faren ;)

Anonymkode: aba99...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er midlertidig ansatt som omsider har mulighet til fast etter et stort høll i cven. 

Drukket litt spist rått kjøtt osv, men har jeg kommet til fødsel har nok ikke fosteret tatt skade av toko eller listeria.  Så odsen er gode for et friskt foster, men ville fryktet at jeg aldri kom til å komme meg inn i arbeidslivet hvis jeg måtte ut i fødselsperm.  6 beste av 10 siste måneder ville også vært ille økonomisk også.

 

Har heller ikke energi til et barn til.

 

På den lyse siden jeg har et dødfødt barn så å få en frisk levende baby uten 9 måneder med angst ville vært fantastisk sånn hvis man ikke var opptatt av praktiske greier.

 

Anonymkode: f4b6e...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært krise, men det hadde helt klart vært en gigantisk overraskelse, og så hadde jeg nok lurt litt på hvem jeg skulle gitt den babyen til :D. Jeg har voksne barn og tenker i grunnen at den neste babyen som skal inn i dette huset skal kalle meg for bestemor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at jeg ikke har  hatt sex på fire år ville det vært et mirakel hvis jeg gikk i fødsel idag 😁

Utover det så har jeg et hus på over 300 kvadratmeter til kun meg og min datter så plass hadde vært uproblematisk og økonomi hadde heller ikke vært et problem så med tanke på det praktiske ville det gått helt greit.

Anonymkode: 7e211...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært kjempekrise. Noen praktiske problemer som økonomi og plass. Men sønnen vår har stort rom, så vi kunne satt opp en vegg og delt det i to etter hvert...

Men det hadde vært så moro å plutselig få en liten en at det nok hadde overskygget bekymringene. ;)

Anonymkode: 2c1ed...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gått helt fint. Hun eller han hadde vært velkommen :) har god plass, god økonomi, har ammet hele perioden man kunne gått gravid og har derfor ikke spist eller drukket noe galt med unntak av bittelitt spekeskinke. Eldstemann her ønsker seg en lillebror

Anonymkode: 5b25b...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel druklet 3 ganger det siste året, liker ikke spekemat, brie et par ganger i halvåret. Vi har økonomi og plass. Har mer enn nok med de barna vi har (2 og 5 år), men ville ikke vært heeeelt krise 😌

Anonymkode: 1a5b6...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått helt fint. Drikker ikke, mens snuser litt da og det er jo ikke bra. Har ikke så stor plass eller veldig god økonomi, men det tar jo noen år før ungen begynner å koste penger. Har tjent opp rett til foreldrepenger og kunne uten problemer fått permisjon fra jobben fra i morgen. Hadde egentlig vært litt koselig med ett sånt sjokk. 

Anonymkode: 2f223...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde gått fint. Hadde vært kult å komme til fødsel som normalt menneske, ikke bekkenløs krøpling. M

Plass og penger og tid hadde gått fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde grått av fortvilelse! Er alene med 3 halvstore barn (ungdomsskole og slutten av barneskolen). Hadde virkelig ikke hatt ork til et barn til nå. Og tanken på det å bli bundet i 18 nye år er til kaste opp av 🙈 jeg er nok litt der at jeg teller ned til de begynner å bli voksne 🙈 elsker de over alt på jord, men de suger all energi ut av meg om dagen... :P

Anonymkode: b3d28...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig overrasket. Han er sterilisert og jeg har hormonspiral, så da skal det virkelig litt til... 

Har vært syk det siste året, så hadde strevd litt med ork og motivasjon. Har tre fra før og yngste er 10 år, så å begynne på nytt er lite fristende... 

Anonymkode: 580bc...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig sjokkert og hadde nok trodd at jeg hadde blitt utvalgt som en ny Jomfru Maria, med alt det stresset det ville medføre! I can not give birth to a Messia!  Ok, ikke jomfru, men har ikke hatt sex på to år. Jepp, jeg er singel.

Anonymkode: 41418...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde elsket det. Prøvd nå 1 års tid å bli gravid. Ikke rørt alkohol på årevis, røyker og snuser ikke. 
Hadde passet perfekt.

Men om jeg hadde gått i fødsel akkurat nå hadde det vært en sensasjon siden jeg hadde sa både i februar og i september.

Anonymkode: 0223d...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde gått helt fint. Drikker ikke, mens snuser litt da og det er jo ikke bra. Har ikke så stor plass eller veldig god økonomi, men det tar jo noen år før ungen begynner å koste penger. Har tjent opp rett til foreldrepenger og kunne uten problemer fått permisjon fra jobben fra i morgen. Hadde egentlig vært litt koselig med ett sånt sjokk. 

Anonymkode: 2f223...c26

...synes de begynner å koste ganske mye ganske raskt jeg gitt..

Anonymkode: 1a5b6...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært null stress.  Vi har fem barn, så en til utgjør ikke så mye.  😀

Det hadde egentlig bare vært topp, for jeg ønsker meg veldig en til , men alderen og fornuften taler imot. 

Anonymkode: 2061e...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha mistet i MA, SA/kjemiske graviditeter og exu tilsammen ni ganger i løpet av de siste årene, hadde det vært helt mirakuløst! Hadde nok bekymret meg en del for alle medisinene jeg hadde brukt i IVF-forsøket for noen måneder siden og lurt på hvorfor testene ble positive og så negative igjen, men det hadde vært helt fantastisk uansett. Har selvsagt ingenting klart, men alt kan fikses. Hadde vært en drøm!

Anonymkode: 623ba...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...