Gå til innhold

Får det ikke rent nok i huset, oppgitt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har to husdyr. Før vi fikk barn så var dette kjempekoselig, men nå begynner jeg å bli lei. Det er så masse hår overalt og blir fort støvete og skittent. Kan ikke ha uanmeldt besøk, det er flaut. Har vi avtalt besøk så vasker vi gulvet, støvsuger sofaen osv. Men likevel føler jeg at det blir aldri rent nok. Er dette bra for barnet våres? Å vokse opp med dyrehår på klærne hele tiden? Jeg er tom for ideer for hvordan jeg skal holde huset rent til enhver tid. 

Anonymkode: 050d1...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det garantert kattehår overalt, det hører med og jeg stresser ikke pga det. Støvsuger og vasker flere ganger i uken, men til og med min vaskegale svigermor skjønner at det innebærer hår og rusk når man har dyr. 

Anonymkode: 78fbc...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr inne er og blir ekkelt ! Sånn er det bare. Man må nok bare godta det. Jeg trives ikke i dyrehjem. Vi har ikke dyr selv, men syns det til og med da er vanskelig å ha det rent nok.  Kjenner 1 som klarer å ha det rent med hund, men det er sånn røytefri 

Anonymkode: 6ba31...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børste dyret,

ikke ha det i sofaen, sengen, godstolen, barnerom etc

ha dyret ute nest mulig, evt i avgrensede deler av huset

La dyret sove i bur om natten

Anonymkode: 7bb4e...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å gjøre det til en vane å støvsuge kjapt en gang om dagen. Vi hadde kanin, katter og unger som gikk inn og ut hele dagen, så her var nok synderene mer ungene enn dyra. Begynte å støvsuge minst en gang om dagen, ikke nøye men en rask støvsuging over de viktigste stedene. Jeg kunne ha brukt tørrmopp også, men siden støvsugeren han så tilgjengelig var det enklest. Sentralstøvsuger som hang i gangen. En gang i uka tok jeg en skikkelig vask og støvsuging, med dtte så var huset slltid greit. 

Vil anbefale deg å lære hundene til å ikke ligge i sofa og stoler, evt at de bare har en plass som er lov. Også bør du børste de ute flere ganger i uka. Børster du de inne virvles det mye hår rundt omkring. Om du har mulighet vil jeg anbefale deg å kjøpe en robotstøvsuger. Da kan du sette på støvsugeren når du skal ut for å lufte hundene. Da gjør den jobben for deg mens du gjør andre  ting. 

Anonymkode: b6e84...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis er det sunt for barn med hjem som har litt bakterier og hår fra dyr.

Det er mye bedre (og hyggeligere) enn helt sterile hjem. 

Anonymkode: e71fc...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke gjort det rent nok fordi overskuddet mitt ikke holder i forhold til mine egne hygieniske krav. Mannen gjør husarbeid av seg selv, men har en annen standard enn meg og dermed føler jeg at det aldri er rent nok her.

Men jeg har bestemt meg for at det ikke skal være grunn nok til å ikke tåle uanmeldte besøk. Eller hvorvidt vi er spontane nå barnet vil ha med seg noen hjem en ettermiddag. 

For til syvende og sist er den menneskelig relasjonen og samværet det viktigste. Det er det vi tar med oss videre i livet, ikke rotet vårt😊

Anonymkode: 4c992...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hva med å investere i en robotstøvsuger? De har både støvsugere og vaskeroboter. Så slipper man å vaske seg ihjel, men samtidig få tatt over gulvet hver dag! ;)

Anonymkode: f3714...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dere lever jo der. Det er ikke et laboratorium. Senk skuldrene, uanmeldt besøk skal ikke slikke gulvene.

Anonymkode: c95c3...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...