Gå til innhold

Mannen vil ikke at vi skal jobbe ved samme sted..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen driver et firma sammen. Så vi jobber sammen hver dag. Det er ikke noe problem..

Anonymkode: 4bbaf...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Kliko skrev:

Kanskje dette handler om hans rolle på jobb? Jeg bare tenker på meg selv og min rolle på jobb. Den er ganske så annerledes på jobb enn hjemme. Og  da ville jeg følt at det ble vanskelig å skille rollene hjemme.

Helt enig med deg. Ville ikke jobbet på samme sted som mannen. Folk er jo forskjellige, noen har sikkert ingenting imot det, mens andre virkelig hadde mistrivdes da. Synes du skal respektere hva mannen  din føler omkring det. Ellers kommer jo du til å være den som ødelegger et godt arbeidssted for han. Jeg hadde faktisk sluttet hvis mannen min trengte seg på mitt arbeidssted, hvis jeg hadde funnet noe annet da. 

Anonymkode: 85dc9...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg og mannen driver et firma sammen. Så vi jobber sammen hver dag. Det er ikke noe problem..

Anonymkode: 4bbaf...281

Alle er vi jo forskjellige, det er viktig å respektere mannen i dette tilfellet tenker jeg, selv om du og mannen kan jobbe så tett. Vil også¨si at det er annerledes med et firma dere starter sammen og er sjefer for enn en bedrift der man er i et annet type sosialt fellesskap

Anonymkode: 85dc9...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet når dere ikke skal jobbe sammen. Jeg traff selv mannen min på jobb og jobbet der i korte perioder under utdannelsen. Vi byttet jobb og jobbet sammen i et annet firma også. Fungerte bra for oss, men i lengden ville jeg nok ikke jobbet på samme avdeling. Nå jobber vi innen hvert vårt fagfelt.

Anonymkode: 8d9cf...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle er vi jo forskjellige, det er viktig å respektere mannen i dette tilfellet tenker jeg, selv om du og mannen kan jobbe så tett. Vil også¨si at det er annerledes med et firma dere starter sammen og er sjefer for enn en bedrift der man er i et annet type sosialt fellesskap

Anonymkode: 85dc9...a9b

Men jeg hadde ikke latt mannen bestemme hvor jeg skulle søke jobb. Da fikk han heller velge å slutte hvis det var så fælt for han at jeg skulle jobbe på samme sted.. 

Anonymkode: 4bbaf...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mannen din flørter med sykepleierne, derfor vil han ikke ha deg på samme arbeidssted. Før da kan du høre det i kantina. Så "de ekle tingene dere kunne høre om hverandre" er egentlig at han ikke har rent mel i posen tror jeg. Det var det første min mann tenkte også når jeg leste dette innlegget for han. 

Anonymkode: 4bbaf...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir helt matt av svarene du får «ser ikke problemet». Selv om du har lyst så synes jeg du skal respektere at mannen din ikke synes det er Ok. Handler jo ikke om at han ikke unner deg ny jobb eller liker deg etc...handler om at det kan bli problematisk å jobbe samme sted eller faktisk å ha behovet for å jobbe adskilt. Synes det er flott at mannen din evner å sette ord på det eller si ifra.

jeg er forøvrig enig med mannen din. Jeg har verdens flotteste mann, snill god, verdens flinkeste i sitt yrke - men jeg vil ikke jobbe med han. Jeg vil ha han som privatperson.

Anonymkode: fdeee...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er på forskjellige avdelinger så skjønner jeg ikke problemet. Dere skal jo ikke jobbe sammen. Det ville bekymret meg mer hva slags arbeidsmiljø det er der om det er vanlig at kolleger går rundt og forteller negative ting om hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. Han er på jordet... Har  jobbet mye med min samboer, og alltid likt det. Vi har et helt annet type yrke, men likevel. Altså - "skulle komme til å høre noe negativt om hverandre", er det sånn de har det på jobb? Masse sladder? Jeg tror det er et påskudd fra din manns side. Han vil ikke føle seg overvåket av deg...

Anonymkode: 99664...7a6

Så fordi du alltid har likt det, så er det noe tull??

Anonymkode: e3630...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen jobbet i samme bedrift men i forskjellige avdelinger i nesten 10 år. Det var aldri noe problem, han jobbet jo med noe helt annet og bortsett fra allmøte har vi aldri vært i felles møte. Kantina er også stort nok slik at vi unngik å sitte nært hverandre. Han begynte som regel kl 7 mens jeg var på jobb 0830, vi kjørte altså ikke sammen og det ble kortere dager i barnehage for ungene.

Det var veldig mange på jobb som ikke visste av vi var gift.

Jeg hadde rett og slett ignorert hva han mener dersom du virkelig ønsker deg jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er viktig at du finner ut hvorfor han ser på det som et problem. Noen mennesker har ikke lett ved å skille forskjellige roller og da kan det muligvis bli et problem. Samtidig har det også en betydning for om det er enkelt for deg å få andre jobber andre steder. Om du har mange muligheter så et det kanskje en god ting å ta litt hensyn til din mann, men om det ikke finnes mange arbeidsplasser så får han lære å leve med at du jobber samme sted.

Anonymkode: 10874...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner mannen din veldig godt. Jeg ville ha protestert om mannen min ville søke jobb på min arbeidsplass. I alle fall så lenge det finnes andre muligheter. Hadde vi vært lærere begge to, hadde vi garantert ikke søkt jobb på samme skole så lenge det finnes flere skoler å jobbe på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan skjønne at han ikke ønsker å dele arbeidsplass, men hvis dette gjør at du får en mye bedre stilling, bedre betalt og økt livskvalitet på jobb, bør jo også han unne deg det? 

Bor du på et sted med stort arbeidsmarked og mange muligheter, bør du kanskje finne en annen jobb, men er mulighetene få, skal du faktisk stå i jobb i mange år, og da er det viktig og trives. Du skal ikke lide deg gjennom en jobb du misliker for at han skal være fornøyd, spesielt ikke når det dreier seg om ulike avdelinger. 

 

Anonymkode: 39d9f...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror mannen din flørter med sykepleierne, derfor vil han ikke ha deg på samme arbeidssted. Før da kan du høre det i kantina. Så "de ekle tingene dere kunne høre om hverandre" er egentlig at han ikke har rent mel i posen tror jeg. Det var det første min mann tenkte også når jeg leste dette innlegget for han. 

Anonymkode: 4bbaf...281

Tenker det samme. 

Anonymkode: 3a222...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så jævlig slitsomt det er å jobbe sammen med par uansett. 

Anonymkode: 3d473...481

Enig

Anonymkode: e3630...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir helt matt av svarene du får «ser ikke problemet». Selv om du har lyst så synes jeg du skal respektere at mannen din ikke synes det er Ok. Handler jo ikke om at han ikke unner deg ny jobb eller liker deg etc...handler om at det kan bli problematisk å jobbe samme sted eller faktisk å ha behovet for å jobbe adskilt. Synes det er flott at mannen din evner å sette ord på det eller si ifra.

jeg er forøvrig enig med mannen din. Jeg har verdens flotteste mann, snill god, verdens flinkeste i sitt yrke - men jeg vil ikke jobbe med han. Jeg vil ha han som privatperson.

Anonymkode: fdeee...74f

Enig.

Jeg vil heller ikke jobbe samme sted som mannen min. For han hadde det ikke vært noe problem, men han respekterer selvfølgelig meg og mine følelser rundt det.

 

Anonymkode: 6c657...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det, og hvis du gjør det, vær så snill og skill jobb og privatliv!

Vi hadde to på samme avdeling, I barnehage vel og merke, som brakte kjærlighetslivet deres inn i jobben. Hun satt på fanget hans,  de kysset, de klinte ved matbordet mens barna spiste, det ble så kleint!

Anonymkode: ceb31...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. Han er på jordet... Har  jobbet mye med min samboer, og alltid likt det. Vi har et helt annet type yrke, men likevel. Altså - "skulle komme til å høre noe negativt om hverandre", er det sånn de har det på jobb? Masse sladder? Jeg tror det er et påskudd fra din manns side. Han vil ikke føle seg overvåket av deg...

Anonymkode: 99664...7a6

Mannen er vel ikke på jordet selvom han ikke tenker som deg

Anonymkode: b60ea...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke ønsket å jobbe samme sted som min mann. Det er ikke noe å bli sur for. 

Anonymkode: 05470...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke gjør det, og hvis du gjør det, vær så snill og skill jobb og privatliv!

Vi hadde to på samme avdeling, I barnehage vel og merke, som brakte kjærlighetslivet deres inn i jobben. Hun satt på fanget hans,  de kysset, de klinte ved matbordet mens barna spiste, det ble så kleint!

Anonymkode: ceb31...63e

Wow! Det er jo helt latterlig, men kanskje mest av alt uforsvarlig! :o:o:o 

Anonymkode: d7459...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang diskusjon kom vi frem til at jeg ikke skulle søke på den stillingen, kjenner det er litt surt for ja.. jeg vet at jeg hadde trivdes stort med de arbeidsoppgavene og ansvarsområdene. 

Jeg ønsker heller ikke å jobbe med ham i det daglige, deilig å ha hverandre "bare" som privatpersoner. Men helt ærlig så tror jeg det hele hadde gått helt uproblematisk ettersom, ja, vi hadde sett hverandre knapt.. Jeg tenker også litt at vi jobber innenfor helse, det er uansett hva, en sjanse for at vi må samarbeide om en pasient, men-men.. Dukker vell opp en annen "drømmejobb" - hvis noe sånt finnes da ;)

HI

Anonymkode: d7459...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...