Gå til innhold

Urimelig utvisning?


Mais@n

Anbefalte innlegg

Min sønn ble i dag utvist fra ungdomsskolen, sammen med flere, for å hatt åpen flamme på deodorant spray på et klasserom. Dette er gutter som aldri har vært i trøbbel før, og de fikk ingen advarsel. 

Er det grunn for å klage på dette, da jeg føler utvisning er for streng straff for dette? Eller er det rettferdig?

Endret av Mais@n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger ingen advarsel? Hva tenkte du de skulle få beskjed om? Søte småtroll, hvis dere har tenkt å fyre ned skolen og hverandre så kan det hende at vi blir bitte litt lei oss?

Eller tenker man at på ungdomsskolen er de store nok til å skjønne at dette ikke var greit? Den eneste som har rett til å klage er din sønn. Han kan klage på at han har en mor som har sydd store puter under armene hans. Og så kan han ta straffen sin.

Anonymkode: 9fbf1...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mais@n skrev:

Mener ikke at dette er uskyldig, men at straffen var for streng. Ingen og ingenting ble skadet.

Nei, og guttene ble heller ikke skadet av utvisningen.  Men de har kanskje skjønt at de skal oppføre seg. Med mindre dette får følger for vgs- løpet deres skal du bare være glad til at de ikke bare får kos og klapp.

Anonymkode: 9fbf1...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mais@n skrev:

Mener ikke at dette er uskyldig, men at straffen var for streng. Ingen og ingenting ble skadet.

Det var bare til pass for de. Slutt å unnskyld ungene.

Hva mener du hadde vært passende straff?

Anonymkode: e9d5b...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var samme straff når gutta i klassen min gjorde nøyaktig det samme i gym garderoben, for 20år siden. -Ingen foreldre klagde på straffen dengangen.😏 

Helt på sin plass. Den boksen kunne eksplodert, noen eller noe kunne tatt fyr. Det er alvorlig. Slutt å unskylde de -Alt har "en første gang". Håper sønnen din ikke har hørt deg si dette...da har jo straffen null effekt.

Anonymkode: e422a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er på sin plass. Egentlig burde de vel sitte på et rom i hele utvisnings perioden og skrive: Jeg skal aldri leke med ild igjen! 

Anonymkode: d0ba7...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bagatellisere dette - det er enda mer opprørende enn det de faktisk gjorde. Du gjør ungen en bjørnetjeneste om du målbærer denne holdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 19.05, Mais@n skrev:

Mener ikke at dette er uskyldig, men at straffen var for streng. Ingen og ingenting ble skadet.

Så, hvis jeg setter meg i en bil med promille så trenger jeg ikke å straffes så lenge jeg ikke skader noen?

Greit nok at tenåringer har grøt i hodet og derfor ikke klarer å tenke konsekvenser. Men de er gamle nok til å skjønne at ild er farlig, og at man ikke tenner på noe innendørs. De trenger ikke å teste det for å forstå det.

Ikke sy puter under armene på sønnen din, da lærer han bare at han slipper unna ved å smile pent til deg, uansett hva han gjør.

 

Anonymkode: b7c66...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mine unger hadde gjort noe sånn hadde jeg blitt så opprørt og opptatt av å ta for meg den idiotiske oppførselen at jeg hadde ikke tenkt et halvt sekund en gang på om de hadde fått en utvisning, Eller jeg hadde fortalt englebarna mine at de skulle takke høyere makter for at det bare var en utvisning som var konsekvensen denne gangen.

Jo, det er guttestreker, ja, unger i den alderen tenker ikke konsekvenser, og ja, det er helt mulig at dette er ganske normale ellers snille og greie gutter som bare gjorde noe dumt. Men gjør man noe dumt, må man stå for det og ta straffen som kommer. 

Jeg lurer forresten på hva slags advarsel du mener at de skulle få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 18.55, Mais@n skrev:

Min sønn ble i dag utvist fra ungdomsskolen, sammen med flere, for å hatt åpen flamme på deodorant spray på et klasserom. Dette er gutter som aldri har vært i trøbbel før, og de fikk ingen advarsel. 

Er det grunn for å klage på dette, da jeg føler utvisning er for streng straff for dette? Eller er det rettferdig?

Har du klaget?

Anonymkode: e9d5b...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er du klar over hvos farlig det er??? Innen advarsler? Tror du 13-åringer er dumme? St de ikke skjønner at dette er noe de kan komme i trøbbel for? Hvis du mener ditt barn ikke skjønte at dette var en dum ide og at det kom til å få konsekvenser bør du kanskje oppdra ham litt annerledes enn du har gjort tkl nå.

Beklager mitt kvasse svar her altså, men blir matt av at foreldre bagatelliserer og nesten unnskylder slik oppførsel! «Fikk ikke advarsel...»🙄

Anonymkode: f3822...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...