Gå til innhold

7mnd og ekstremt mammadalt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har verdens nydeligste sønn som er 7mnd. Han er veldig mammadalt. Jeg går hjemme i mamma permisjon enda så det har ikke vært noe utfordringer , enda. Pappan skal i permisjon om 1mnd.

Vår sønn ammes av meg enda. Pappan gir andre måltider som grøt og middag. Pappan er ivrig med å leke og kose med vår sønn. Jeg lar han komme til og gir rom for at han skal få prøve å roe og få lillegull til å sove. 

Vi har nok lagt på lillegutt noe uheldige vaner som å bli ammet, bysset eller ligger vedsiden av når han skal sove. Det har fungert fint men nå er jeg super stresset for hvordan dette skal gå om 1mnd pga lillegutt hyler og gråter tårer om pappa'n prøver å legge han til kvelden og ikke tåler han at pappa'n kommer inn når han våkner etter å ha blitt lagt for natten heller. 

Noen som har gode råd ? Skrikekur blir ikke aktuelt ☺ 

Anonymkode: 7635c...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har ikke gitt sønnen deres uheldige vaner! Dere har gitt ham nærhet og omsorg.  😊

Det er mye som skjer på én måned, så ikke ta sorgene på forskudd! 😊

Jeg antar at du skal jobbe kveld, siden faren må legge? Vår erfaring der er at det har gått strålende, så lenge jeg ikke har vært der. Akkurat som med puppen, når jeg er hjemme ønsker min å kosepuppe 8 timer i strekk.  Når jeg er borte, er hun strålende fornøyd og spiser mat og koser seg.

Og prøv å hør etter på gråten hvis faren går inn. Hvilken type gråt er det. Er barnet bare sint kanskje?, i så fall kan du kanskje la faren prøve å trøste litt lenger før du stormer inn som en "reddende engel" (vet ikke om du gjør det. Men jeg gjør det 🙈). Mitt barn våknet akkurat, og faren gikk inn. Og jeg hører barnet gråte når det ser det er faren og ikke meg, men jeg hører også at det kun er sinne-gråt, og i løpet av mindre enn ett minutt (med stadig minkende gråt) sover barnet igjen. 

Ikke stress for permisjonsslutt enda. Nyt de siste ukene heller. Ting endrer seg så fort, tenk hvor mye mindre barnet ditt var i starten av desember. Da kunne det kanskje knapt rulle, og nå kan det kanskje åle?. Tenk hvor mye som skjer i løpet av neste måned. 😊 ting som er problematiske nå er kanskje bagateller om en måned.  

Anonymkode: 57c46...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord. Det gjorde utrolig godt å lese innlegget ditt. 

Jeg tror du kan ha veldig rett , at når lillegutt først blir vant med at rollene snur så godtar han kanskje at pappa'n får legge han om kvelden også. 

Heldigvis jobber jeg dag og dupper på dagtid går stort sett greit. 👍

HI

Anonymkode: 7635c...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis jobber jeg dag og dupper på dagtid går stort sett greit. 👍

HI

Anonymkode: 7635c...ea1

Da ville jeg ihvertfall ikke stresset over legginga! 

Faren og barnet  finner en måte for dagsoving. Om det er vogn eller bil eller bæring eller senga, så spiller jo det ingen rolle. 😊

 

Vær forresten litt forberedt på at barnet nok i en periode blir mye mer klengete og urolig på nettene når du begynner på jobb. Veldig mange barn blir det rundt 8mnd. De antar det skyldes  noen utviklingssprang, og ikke så mye det faktum at mor begynner i jobb. Det er slitsomt mens det står på, men det går over. 

Anonymkode: 57c46...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss hjalp det at pappaen var tilstede og hjemme i en måned sammenhengende før pappapermen. Han tok også en lang innkjøring i barnehagen og var den som begynte å mate med geøt og brød. Alt går seg til skal du se :)

Anonymkode: 2f2c3...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har gitt han uvaner dessverre, min var aldri slik heldigvis, selvom han var ganske mammadalt godnok han pappa også

Anonymkode: 0507d...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har ikke gjort noe feil, ikke noe problem å amme og bysse en baby i søvn. Skjønner godt at du gruer deg og stresser med tanken, men det kommer til å gå fint. Gutten kommer til å slå seg til ro med pappaen og dagene kommer til å fly når du er på jobb, og så får du verdens deiligste kosestunder på ettermiddagen når du kommer hjem! Bare ta det som det kommer, det er ikke nødvendig å øve  på noe eller legge om rutiner osv nå, bare nyt dagene og så sklir dere over i nye rutiner etterhvert. Barn er tilpasningsdyktige. 

Anonymkode: 6c772...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere har ikke gjort noe feil, ikke noe problem å amme og bysse en baby i søvn. Skjønner godt at du gruer deg og stresser med tanken, men det kommer til å gå fint. Gutten kommer til å slå seg til ro med pappaen og dagene kommer til å fly når du er på jobb, og så får du verdens deiligste kosestunder på ettermiddagen når du kommer hjem! Bare ta det som det kommer, det er ikke nødvendig å øve  på noe eller legge om rutiner osv nå, bare nyt dagene og så sklir dere over i nye rutiner etterhvert. Barn er tilpasningsdyktige. 

Anonymkode: 6c772...170

Støtter dette. Det går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...