Gå til innhold

Når man er 38 år, skal man ikke ha sex med noen som er 20 år yngre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke dobbeltmoral. Jeg er enig med hun over, tiden var anderledes, det var vanskeligere å bli trodd som kvinne - og enda verre som ung jente - om man var voldtatt eller påstod å være utsatt for andre seksuelle overgrep. Det er en helt annen bevissthet rundt dette i dag, og også et helt annet aksept.

Dessuten - jenta og Søviknes var medlemmer av samme parti, han var dermed i en maktposisjon overfor henne. Og, han skjenket henne med alkohol, noe som er straffbart og kan medføre bøter eller fengsel inntil et halvt år. Mtp. at hans grooming på forhånd så ville det trolig bli sett på som alvorligere, fordi han skjenket henne for å oppnå noe selv, og dermed kunne det medført fengselsstraff for ham. TSG har ikke gjort noe av dette, og i tillegg så har han hun hadde sex med hele tiden hevdet at sexen var frivillig også fra hans side. Ergo, sakene kan egentlig ikke sammenlignes og det er derfor ikke snakk om noen dobbeltmoral.

Anonymkode: 43895...0f0

Dette. Helt tullete å snakke om dobbeltmoral. Det ligger to ulovlige ting i Søviknes sin sak, pluss maktposisjon som gjør saken enda verre. 

Tsg har ikke gjort noe ulovlig, men noe mindre smart ja. Likevel lovlig og i og med at mannen ikke hadde tilknytning til hennes parti/jobb er det også av privat karakter. Smart valg? Absolutt ikke. Men det kan virkelig ikke sammenlignes mener jeg  

Anonymkode: cd86f...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.1.2018 den 23.25, Anonym bruker skrev:

Nei, metoo handler om seksuell trakassering og overgrep, ikke bare voldtekt.

Og igjen, spesielt når det er ubalanse i maktbalansen mellom mannen som utfører det og kvinnen som blir utsatt for det.

Anonymkode: 43895...0f0

Når det er ubalanse mellom menneskene det gjelder, ikke bare menn.

Anonymkode: ea5e2...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giske kan ikke stikke tungen sin i noen som er yngre enn seg selv. Han må da ut av regjering. Men Grande kan ha sex med noen som 20 år yngre og samme uke, blir hun statsråd. Likestiling?

Anonymkode: 4cb58...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Giske kan ikke stikke tungen sin i noen som er yngre enn seg selv. Han må da ut av regjering. Men Grande kan ha sex med noen som 20 år yngre og samme uke, blir hun statsråd. Likestiling?

Anonymkode: 4cb58...bc5

Samme uke??

Anonymkode: f6264...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Giske kan ikke stikke tungen sin i noen som er yngre enn seg selv. Han må da ut av regjering. Men Grande kan ha sex med noen som 20 år yngre og samme uke, blir hun statsråd. Likestiling?

Anonymkode: 4cb58...bc5

Giske har trakassert og forsøkt seg på uvillige jenter og kvinner i partiet, dvs. kvinner han står i en maktposisjon ovenfor.

Det Grande gjorde var frivillig sex med en som hun ikke stod i noen overordnet stilling til.

Kan på ingen måte sammenlignes.

Anonymkode: 43895...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Giske har trakassert og forsøkt seg på uvillige jenter og kvinner i partiet, dvs. kvinner han står i en maktposisjon ovenfor.

Det Grande gjorde var frivillig sex med en som hun ikke stod i noen overordnet stilling til.

Kan på ingen måte sammenlignes.

Anonymkode: 43895...0f0

Eh, jo. Hun har vært aktiv politisk siden 2001 med ulike roller. 

Anonymkode: 4cb58...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo. Hun har vært aktiv politisk siden 2001 med ulike roller. 

Anonymkode: 4cb58...bc5

Eh, men denne gutten var ikke det. Hun hadde ingen maktposisjon ovenfor han.

Anonymkode: 3205f...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo. Hun har vært aktiv politisk siden 2001 med ulike roller. 

Anonymkode: 4cb58...bc5

Les en gang til, du...

Han hun hadde sex med var ikke i partiet. Vesentlig forskjell. I tillegg til at det var frivillig fra begges side.

Og om du først snakker om "likestilling" - hva med det at lovbryterne Søviknes og Sandberg har fått bli ministre tross sin fortid?

Anonymkode: 43895...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Les en gang til, du...

Han hun hadde sex med var ikke i partiet. Vesentlig forskjell. I tillegg til at det var frivillig fra begges side.

Og om du først snakker om "likestilling" - hva med det at lovbryterne Søviknes og Sandberg har fått bli ministre tross sin fortid?

Anonymkode: 43895...0f0

Ja, helt uforståelig for meg. 

Anonymkode: 4cb58...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøyemeg. 

Anonymkode: 972bb...e15

Jøye meg, må du sitere?

Anonymkode: fed1d...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke ha kome i media. To voksne personer som er lyst på sex etter å ha drukket litt.

For endel år siden bodde jeg i en hybel utleiet av en dame på 39. Jeg var 17. Hun så ved en tilfeldighet jeg kjøpte cocktail. Selvsagt viste hun da jeg hadde lyst på damer og sex, og at alle gutter i den alderen onanerer jevnlig. Dette gjaldt i alle fall meg. En kveld hun spanderte vin på meg jekk det litt langt. Tror begge var like kåte, tror jeg mest. Men jeg var forferdelig beskjeden. Men da hun kledde seg naken for meg var det gjort for mitt vedkomende. Måtte bare ha henne. Det ville nok ha blitt kalla voldtekt i dag. Var so kåt! Det var hun som spanderte vin og tok initativet. Men gudene skal vite jeg ikke hadde noe imot det. Hadde så stort behov. Vi var sammen hver dag det neste året og nøt hverande seint og tidlig. Vi likte begge alderskilnaden. Kan ikke forstå hva som er galt med å like potente yngre menn. Og selv likte jeg godt voksne damer. La dama være i fred!

 

Anonymkode: 9607d...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 21.02, Anonym bruker skrev:

Det er moralsk og etisk feil på alle måter.

Enten man er politiker eller hjelpepleier så er der snakk om for stor aldersforskjell når den yngste er tenåring. 

Spesielt når den yngste deltakeren i tillegg er umyndig og beruset. 

Dette var svært skuffende av vår nye kulturminister. Skal man ikke kunne vente mer av de som skal styre landet vårt?

 

Anonymkode: 972bb...e15

Det er så bra at samfunnet har slike som deg som kan bestemme for alle oss andre hva som er riktig og galt! Man takker gudene for at du er her og rettleder verden med din unike dømmekraft - hva skulle man vel gjort uten deg?

Anonymkode: 3c14c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen kvinne bør ha forstand nok til å ikke ligge med en full tenåring som ikke engang har lov til å drikke, for så å lyve om saken etterpå.

Anonymkode: ea5e2...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sexuell lavalder i Norge er 16 år. og dersom en på 18 skulle ha lyst til å ha sex med en på 38, så er det neppe noe som andre har noe med å bry nesa si oppi overhodet - bedre da at disse bruker tiden og energien sin på å passe på seg selv. Drikker en 18-åring seg så full at hun/han gjør ting hun/han ellers ikke ville gjort - så mener jeg personlig at godt voksne bør avstå fra å ha sex med vedkommende. Men ulovlig er det ikke..

Anonymkode: 3c14c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En voksen kvinne bør ha forstand nok til å ikke ligge med en full tenåring som ikke engang har lov til å drikke, for så å lyve om saken etterpå.

Anonymkode: ea5e2...228

Enig med deg i dette, men så er man jo bare et menneske. Alle og enhver kan gjøre dumme ting en eller flere ganger i livet, og kanskje spesielt under påvirkning av alkohol - uten at det gjør oss til et dårligere menneske for det - eller til en dårligere politiker. En dum handling en person har gjort for 10 år siden, minner ikke mye om en som har for vane å ha sex med fulle tenåringer?

Men DU har antagelig aldri gjort en feil selv, du? (den var til alle som fordømmer andre) :)

Anonymkode: 3c14c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/27/2018 den 16.38, Anonym bruker skrev:

Enig med deg i dette, men så er man jo bare et menneske. Alle og enhver kan gjøre dumme ting en eller flere ganger i livet, og kanskje spesielt under påvirkning av alkohol - uten at det gjør oss til et dårligere menneske for det - eller til en dårligere politiker. En dum handling en person har gjort for 10 år siden, minner ikke mye om en som har for vane å ha sex med fulle tenåringer?

Men DU har antagelig aldri gjort en feil selv, du? (den var til alle som fordømmer andre) :)

Anonymkode: 3c14c...c8e

Nå løy om dette i ettertid, så føler vel ikke egentlig at hun er en egnet politiker heller ;)

Anonymkode: ea5e2...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns overhodet ikke det Grande har gjort er bra, det var særdeles dårlig stil og dømmekraft. Men ikke noe mer enn det. Motivene til Resett som slapp ut saken er vel mer tvilsomme. De brukte denne saken for å få fram et poeng. I og med at dette ikke går under Metoo, falt det på sin egen urimelighet.

Derimot har de et poeng i et denne saken nok ville kommet verre ut hvis kjønnsrollene hadde blitt byttet om. Det avslører bare at det ER forskjell på menn og damer når det kommer til sex. Bare å sette seg litt inn i evolusjonsbiologi. Vi blir aldri like. Det betyr ikke at vi ikke er likeverdige, eller at det ikke går an å oppføre seg som folk.

Alkohol er forresten den store elefanten i rommet i denne og andre saker som har kommet i media. Jentene mine hadde nylig undervisning i sex og samliv, og jeg ble overrasket over at helsesøster ikke tok opp dette. Mange som debuterer i fylla, noen angrer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...