Gå til innhold

Noen som har født i badekar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var det? Har termin om 12 uker og vurderer det sterkt 😊 men de andre 3 så lå jeg på rygg i senga😐 skal ikke ha epidural

Anonymkode: c8e2a...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Fødte hjemme, med/i oppblåsbart fødekar i stuen.

Første fødsel var på sykehus, på rygg med epidural -aldri mer!!

Pga kraftig bekkenløsning ga karret meg en deilig bevegelsesfrihet, og vannet var avslappende varmt. Det tar jo ikke bort all smerte, så klart, men å kunne hvile godt imellom riene og bevege meg fritt ga nok en fortgang i fødselen jeg ikke hadde sist. -Og sist fang revnet jeg grad 3, men denne gangen ingenting 🙌🏻😁 Har tro på vannets mykgjørende effekt 😊 

Anonymkode: a5dc4...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøve, men for meg ble det helt feil.

Jeg må opp og stå når jeg har smerter, og det varme vannet gav meg helt klaus, jeg følte jeg kokte.

For meg fungerer det best å gå rund, har stått og lent meg til vinduskarm, enden på senga og prekestol. Har ikke hatt smertelindring og har beveget meg fritt rundt helt til hodet har stått i åpningen.

Anonymkode: 370e6...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ble det faktisk for behagelig. Jeg slappet sånn av at jeg nesten sovnet, og riene ble dårligere og dårligere. Til slutt måtte jeg opp av badekaret og inn i en konvensjonell fødestue. Det ble drypp for å få fortgang igjen, men det hele endte likevel i hastekeisersnitt. Vanskelig å si helt sikkert, men for min del slo det hele feil ut.

Anonymkode: a17a8...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Fødte hjemme, med/i oppblåsbart fødekar i stuen.

Første fødsel var på sykehus, på rygg med epidural -aldri mer!!

Pga kraftig bekkenløsning ga karret meg en deilig bevegelsesfrihet, og vannet var avslappende varmt. Det tar jo ikke bort all smerte, så klart, men å kunne hvile godt imellom riene og bevege meg fritt ga nok en fortgang i fødselen jeg ikke hadde sist. -Og sist fang revnet jeg grad 3, men denne gangen ingenting 🙌🏻😁 Har tro på vannets mykgjørende effekt 😊 

Anonymkode: a5dc4...128

Da jeg fødte min første, revnet jeg såpass mye at jeg ble sydd i vel en time. Da jeg fødte min andre, sydde jeg et pyntesting. Og jeg var langt unna badekar.

Anonymkode: 0ba1e...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte nummer to i badekar uten epidural (men på sykehus). Måtte ha kjøligere vann, for fikk som hun over klaus av for varmt vann! Jeg synes det fungerte greit, men jordmor har mindre kontroll på ungen akkurat idet den kommer ut, så jeg også ble sydd...LENGE!

Det som var kult var at jeg tok imot ungen selv - sto på kne i badekaret.

Vet ikke om jeg ville gjort det samme en gang til - følte det var MYE mer vondt en førstemann som ble født i sykesenga, men det var en opplevelse :) Lykke til

Anonymkode: a5702...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To av tre barn født i samme badekar på Riksen :) Ingen annen smertelindring. Gikk strålende!

Veldig deilig, jeg elsker å bade i badekar. Anbefales hvis ikke du får "klausfølelse" av vannet. Noen takler det ikke, men da er det jo bare å gå ut :)

 

Anonymkode: 7ea24...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

To av tre barn født i samme badekar på Riksen :) Ingen annen smertelindring. Gikk strålende!

Veldig deilig, jeg elsker å bade i badekar. Anbefales hvis ikke du får "klausfølelse" av vannet. Noen takler det ikke, men da er det jo bare å gå ut :)

 

Anonymkode: 7ea24...4fb

Ikke en rift med noen av dem!

Anonymkode: 7ea24...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan var det? Har termin om 12 uker og vurderer det sterkt 😊 men de andre 3 så lå jeg på rygg i senga😐 skal ikke ha epidural

Anonymkode: c8e2a...2ed

Jeg fødte ikke i badekar, men lå i badekar til 8cm åpning. Fikk ikke lov til å føde i badekaret - var på sånn jordmorstyrt avdeling. Aner virkelig ikke hvorfor jeg ikke fikk lov.. men jaja..  Så ikke regn med at du får lov selv om alt går etter boka og du er frisk.

Anonymkode: 74fd0...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For min del ble det faktisk for behagelig. Jeg slappet sånn av at jeg nesten sovnet, og riene ble dårligere og dårligere. Til slutt måtte jeg opp av badekaret og inn i en konvensjonell fødestue. Det ble drypp for å få fortgang igjen, men det hele endte likevel i hastekeisersnitt. Vanskelig å si helt sikkert, men for min del slo det hele feil ut.

Anonymkode: a17a8...dff

Dette skjedde her og, det stoppet helt på 6cm. Men istedenfor oxytocin drypp, og risikoen for ks, så la jeg meg til å sove, spiste godt og lot kroppen få bestemme. (Babyen hadde det fint, og Jm passet på oss). Og frisk og uthvilt 20t senere startet det igjen, og tre timer senere var han ute. :) 

Anonymkode: a5dc4...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...