Gå til innhold

Nettshoppe planter


Direkte

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til nettbutikker for planter (ikke frø)? Er veldig fornøyd med dinlokalegartner, planteriket, gardenliving og dragland, men alltid morsomt med flere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bakker Norge tror jeg la inn årene i høst? Hm, ser jeg har glemt Zimtrade/Botanisk verden. De juger jo endel på fargene, men ser de har noen spennende fuchsia... Trenger noen gode ideer til amplene, og er alltid på jakt etter nye stauder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, alt hva jeg lærer her inne :) Kan man bestille planter i posten altså, det har jeg aldri tenkt på. Hvordan pakkes de, hvordan overlever de sending tro?

Anonymkode: 71cf9...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ofte sendes barrotsplanter, men jeg har ikke prøvd selv.

2 timer siden, Direkte skrev:

Bakker Norge tror jeg la inn årene i høst? Hm, ser jeg har glemt Zimtrade/Botanisk verden. De juger jo endel på fargene, men ser de har noen spennende fuchsia... Trenger noen gode ideer til amplene, og er alltid på jakt etter nye stauder!

Du kan jo bestille fra Storbritannia vil jeg tro, du trenger bare plantehelsesertifikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hmm, alt hva jeg lærer her inne :) Kan man bestille planter i posten altså, det har jeg aldri tenkt på. Hvordan pakkes de, hvordan overlever de sending tro?

Anonymkode: 71cf9...41c

De pakkes i store kasser med lufting,  godt vannet og pakket inn. Noen sendes som barrotsplanter, andre med jord/i potte. De overlever bra, så lenge de ikke blir stående for lenge på posten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, sug lut skrev:

Tror det ofte sendes barrotsplanter, men jeg har ikke prøvd selv.

Du kan jo bestille fra Storbritannia vil jeg tro, du trenger bare plantehelsesertifikat.

Tror jeg kanskje må utvide horisonten og begynne med det ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Direkte skrev:

Tror jeg kanskje må utvide horisonten og begynne med det ja :)

Du mener utvide hagen, regner jeg med... utrolig hva man får plass til etter hagen er full, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Direkte skrev:

De pakkes i store kasser med lufting,  godt vannet og pakket inn. Noen sendes som barrotsplanter, andre med jord/i potte. De overlever bra, så lenge de ikke blir stående for lenge på posten ;)

Spennende :) Dette tror jeg at jeg må prøve meg på :)

Anonymkode: 71cf9...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Du mener utvide hagen, regner jeg med... utrolig hva man får plass til etter hagen er full, faktisk.

Ja, gressplen er jo egentlig bare tull 😂 Den skal i hvertfall krympe litt så snart våren kommer! Og det kan jo alltids bygges i høyden. Og henges ned. Og spikres på veggene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spennende :) Dette tror jeg at jeg må prøve meg på :)

Anonymkode: 71cf9...41c

Det er en fin måte å bruke penger på fine ting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...