Gå til innhold

Noen som vet hvor mye jeg kan tjene ved siden av når jeg er 100% ufør, før det går ut over trygden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller varierer summen fra person til person? Handler ikke om at jeg er frisk, men jeg må prøve for å klare og beholde et sted å bo, er alenemor. 

Får også noe trygd fra klp, mener jeg kan tjene opptil 39000 i året der, men at jeg kan tjene mer før det går ut over trygden fra nav? Husker bare ikke hvor mye.. 

 

Anonymkode: 04d46...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skudd i mørket, men kanskje NAV vet...?

Anonymkode: 2abb3...772

Ja jeg vet 😂. Men søndag i morgen og ikke mulig å spørre, og siden jeg lurte på det nå så... Skal prøve å trosse sosialangsten og spørre etter en jobb på mandag, er dritredd. Ville helst slippe å måtte trosse telefonskrekken og prate med nav først 🙈😉

Hi

Anonymkode: 04d46...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/jobbe-ved-siden-av-uføretrygd

Her ser du litt informasjon fra Nav om det. Som du ser kan du logge deg inn på ditt Nav og teste ut der.

Husk å få trukket skatt fra lønnen du får slik at du ikke får restskatt.

Jeg tror du greier å få deg en liten jobb :) Hva kan du tenke deg å gjøre?

Anonymkode: de3d7...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/jobbe-ved-siden-av-uføretrygd

Her ser du litt informasjon fra Nav om det. Som du ser kan du logge deg inn på ditt Nav og teste ut der.

Husk å få trukket skatt fra lønnen du får slik at du ikke får restskatt.

Jeg tror du greier å få deg en liten jobb :) Hva kan du tenke deg å gjøre?

Anonymkode: de3d7...1d9

Takk 😊. Jeg er utdannet sykepleier, men ikke vært i jobb på over 10 år og har ikke helt helse til pleieyrket lenger. Kunne egentlig tenke meg å stå i butikk kanskje. Tror jeg kunne klare noen timer i uka/annenhver uke 😊

Anonymkode: 04d46...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk 😊. Jeg er utdannet sykepleier, men ikke vært i jobb på over 10 år og har ikke helt helse til pleieyrket lenger. Kunne egentlig tenke meg å stå i butikk kanskje. Tror jeg kunne klare noen timer i uka/annenhver uke 😊

Anonymkode: 04d46...c97

Vet du om en butikk hvor du synes det er hyggelig å handle/komme inn? I så fall kan du kanskje gå dit og gi dem en åpen søknad og presentere deg selv kort. Vet om ei som gjorde det i lignende situasjon, hun fikk en liten jobb hos en venninne av meg (tror hun jobber fire timer en dag i uken).

Ha tro på deg selv! Selv om du har angstproblematikk så kan du jo å forholde deg til mennesker. Det å jobbe som sykepleier gjør jo at de fleste blir gode på å relatere seg til ulike personer, være serviceinnstilt, selvstendig og vant med å stå på og finne løsninger. "Selg" slik egenskaper med deg selv når du søker jobb. Vis også til at selv om du ikke har vært i jobb på mange år så er du motivert til å komme deg ut i hvert fall en liten stilling, selv om det ev. bare er noen få timer i uka. Får du en fot innenfor så kan det også være du kan få noen ekstratimer innimellom også, hvis du orker.

Så ha tro på deg selv :)

Anonymkode: de3d7...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk 😊. Jeg er utdannet sykepleier, men ikke vært i jobb på over 10 år og har ikke helt helse til pleieyrket lenger. Kunne egentlig tenke meg å stå i butikk kanskje. Tror jeg kunne klare noen timer i uka/annenhver uke 😊

Anonymkode: 04d46...c97

I butikk med så sterk angst...?

Anonymkode: 2abb3...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skal stå i vedtaket ditt. 

Anonymkode: e672d...119

Og vedtaket ditt ligger på Mitt nav 

Anonymkode: 58775...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk 😊. Jeg er utdannet sykepleier, men ikke vært i jobb på over 10 år og har ikke helt helse til pleieyrket lenger. Kunne egentlig tenke meg å stå i butikk kanskje. Tror jeg kunne klare noen timer i uka/annenhver uke 😊

Anonymkode: 04d46...c97

Her jeg bor er det veldig rift om butikkjobbene, de er populære blant studenter og andre som vil jobbe deltid. 

Da Jula søkte etter folk her nå før jul hadde de 700 søkere.... 

Det er nok større sjanse ved å gå rundt og snakke med butikksjefene og legge inn søknader der de egentlig ikke søker etter folk enn å søke på jobbene som er lagt ut på Finn. 

Men du må være realistisk, jeg er butikksjef selv og en dame som "kanskje klarer jobb en gang i uken" er liksom ikke det vi leter etter når vi trenger folk, dessverre. 

Hva med småjobber på finn? Der ligger alt mulig rart som folk trenger hjelp til. 

Anonymkode: 58775...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være støttekontakt? Da kan du stort sett styre selv hva dere skal gjøre og når det passer for deg.

Anonymkode: 6f84c...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet du om en butikk hvor du synes det er hyggelig å handle/komme inn? I så fall kan du kanskje gå dit og gi dem en åpen søknad og presentere deg selv kort. Vet om ei som gjorde det i lignende situasjon, hun fikk en liten jobb hos en venninne av meg (tror hun jobber fire timer en dag i uken).

Ha tro på deg selv! Selv om du har angstproblematikk så kan du jo å forholde deg til mennesker. Det å jobbe som sykepleier gjør jo at de fleste blir gode på å relatere seg til ulike personer, være serviceinnstilt, selvstendig og vant med å stå på og finne løsninger. "Selg" slik egenskaper med deg selv når du søker jobb. Vis også til at selv om du ikke har vært i jobb på mange år så er du motivert til å komme deg ut i hvert fall en liten stilling, selv om det ev. bare er noen få timer i uka. Får du en fot innenfor så kan det også være du kan få noen ekstratimer innimellom også, hvis du orker.

Så ha tro på deg selv :)

Anonymkode: de3d7...1d9

Tusen takk for støtten 😊

Troen på meg selv er nok veldig dårlig, veldig liten omgangskrets og har aldri besøk, så jeg hadde bare hatt godt av å komme meg ut litt 😊

Jeg har fått et tips om et sted jeg kan forhøre meg, og hun virker veldig hyggelig hun jeg skal spørre. Det største steget er å tørre, men i verste fall får jeg vel et hyggelig "nei" til svar 😊. Har erfaring fra butikkarbeid fra ungdomstiden, men det er blitt nærmere 25 år siden. 

Hi

Anonymkode: 04d46...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tjener 2600 utenom trygden min, og det var for mye, så fikk litt mindre trygd fra januar 2016

Anonymkode: 1df0e...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel også sånn at jeg ikke vil miste så mye trygd, så det vil lønne seg å tjene litt ved siden av selv om trygden går litt ned? 

Hi

Anonymkode: 04d46...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...