Gå til innhold

Hvor mye bidrar mannen deres i forberedelser til bursdager?🎈


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så sur. Hele torsdag og fredag bakte jeg kaker, handlet pynt og bursdagsgaver og vasket huset. Vår datter fyller fem år i dag å dette må selvfølgelig feires. I dag har vi hatt bursdagsfest med vennene hennes, i morgen blir det med familie. Totalt er 6 kaker/boller laget. Jeg vet ikke med dere, men jeg bruker noen gode timer på dette.

Jeg har skrevet handlelister på alt, ordnet og styret. Huset er vasket og klart. Klærne er vasket og funnet frem. 

 

Mannen er forkjølet å har knapt løftet en finger. Etter endel stygge blikk og sure kommentarer fra meg vasket han motvillig gulvet. Han sukket oppgitt da han måtte reise seg fra sofaen, for å bære ut kakene i kjøleskapet i garrasjen. Stakkars mann. Jeg har laget mat og ryddet, ordnet unger. Min syke ektefelle har små hostet, sovet og syntes synd på seg selv i sofaen mens han har "kjeftet" på ungene.

 

Jeg er så lei!!! Alt han skal gjøre til vanlig må jeg spørre om. "Kan du tømme oppvaskmaskinen og sette inn de tallerknene du stabler på benken, fordi oppvaskmaskinen er full". "Kan du henge opp klærne når du hører vaskemaskinen er ferdig". "Kan du handle brød, istedet for å klage over at det er tomt". Han gjør alt han får beskjed om, men han klarer ikke ta initiativ på egenhånd. Han klager over at jeg klager, fordi han gjør det jo. Jeg er lei fordi han ikke ser ting. Er bordet klissete, så vask det for svarte svingende!!!!!!!!!!

 

Matvarer og klær til ungene er mitt ansvar. Alle bursdag og julegaver faller på meg. Klesvask+++

 

Han lager middag noen ganger i uken da han er hjemme først. Det skal han ha. Han er fantastisk med barna (da han ikke er forkjølet og dødssyk).

Forlanger jeg for mye av min mann? Eller er han lat og bortskjemt?

Anonymkode: 61ffb...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat når det gjelder bursdager gjør han det han blir bedt om, for der liker jeg å ha kontrollen. :P Men han har sine områder der han har kontroll og hovedansvar også, så det fordeler seg omtrent likt. Og han tar gjerne en større del av andre ting i huset mens jeg styrer med bursdag.

Er man for syk til å bidra så er man for syk til å sitte i sofaen og kjefte også. Da ligger man enten i sengen eller på sykehus.

Anonymkode: 8c532...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Akkurat når det gjelder bursdager gjør han det han blir bedt om, for der liker jeg å ha kontrollen. :P Men han har sine områder der han har kontroll og hovedansvar også, så det fordeler seg omtrent likt. Og han tar gjerne en større del av andre ting i huset mens jeg styrer med bursdag.

Er man for syk til å bidra så er man for syk til å sitte i sofaen og kjefte også. Da ligger man enten i sengen eller på sykehus.

Anonymkode: 8c532...ff3

Klarer han å ha sine oppgaver uten å få beskjed da? Min måker snø da. Men han må få beskjed om å vaske doen etter seg. Eller beskjed om at han gjerne må vaske toalettet av eget initiativ ....

 

hi

Anonymkode: 61ffb...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Klarer han å ha sine oppgaver uten å få beskjed da? Min måker snø da. Men han må få beskjed om å vaske doen etter seg. Eller beskjed om at han gjerne må vaske toalettet av eget initiativ ....

 

hi

Anonymkode: 61ffb...f9c

Jepp, han har bl.a. ansvaret for renhold av bad og kjøkken samt oppvasken, og det legger jeg meg ikke borti i det hele tatt. Det er ansvar han har påtatt seg selv fordi han har høyere standard der enn meg og gjerne vil at det skal bli gjort "ordentlig", så det er ikke noe jeg har trengt å mase om akkurat. :P

Det er selvsagt enkelte småting han aldri gjør, som irriterer litt der og da (som å bytte søppelpose), men jeg har også mine slike ting, og siden det vi gjør fordeler seg ganske likt så er det helt greit.

Anonymkode: 8c532...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, han har bl.a. ansvaret for renhold av bad og kjøkken samt oppvasken, og det legger jeg meg ikke borti i det hele tatt. Det er ansvar han har påtatt seg selv fordi han har høyere standard der enn meg og gjerne vil at det skal bli gjort "ordentlig", så det er ikke noe jeg har trengt å mase om akkurat. :P

Det er selvsagt enkelte småting han aldri gjør, som irriterer litt der og da (som å bytte søppelpose), men jeg har også mine slike ting, og siden det vi gjør fordeler seg ganske likt så er det helt greit.

Anonymkode: 8c532...ff3

Herregud tenk en mann som vasker bad og kjøkken frivillig. En med høy standard!!! Wow.

 

give him to me 😂😂😂

Anonymkode: 61ffb...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter oss ned og lager liste i fellesskap, så deler vi de 50/50 Jeg liker best å ordne med kakene, men da handler han inn. Jeg elsker å pynte, og handle inn til det, så da vasker han og finner frem stoler/bord osv 

I hverdagen fordeler vi også. Vaske/rydde kjøkkenet gjør han hver kveld på eget initiativ, det samme gjelder vask/bretting av tøy. Men utover de "faste" tingene han gjør så må han få beskjed -Feks støvsuge trappa, eller bytte sengetøy, for sånt ser han ikke siden det ikke er hans faste oppgave :) 

Anonymkode: 429be...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud tenk en mann som vasker bad og kjøkken frivillig. En med høy standard!!! Wow.

 

give him to me 😂😂😂

Anonymkode: 61ffb...f9c

Tenker jeg holder godt fast i han jeg. ;) Han er godt i gang med å lære opp sønnen vår også. Regner med å få en fornøyd svigerdatter en gang. :P

Anonymkode: 8c532...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker jeg holder godt fast i han jeg. ;) Han er godt i gang med å lære opp sønnen vår også. Regner med å få en fornøyd svigerdatter en gang. :P

Anonymkode: 8c532...ff3

Jeg er redd jeg får en misfornøyd svigerdatter, hvertfall om sønnen vår blir som sin far..

 

åh finnes virkelig slike menn?!

 

hi

Anonymkode: 61ffb...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar huset, jeg lager mat og pynter. Grei fordeling for oss begge 😊 Men om han var syk ville jeg nok gjort mer, eller utsatt hele besøket litt.

Anonymkode: bea83...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi feirer bursdager her i huset så handler og baker jeg det jeg trenger. Selve forberedelsene er han ikke med på, men han har stålkontroll når det nærmer seg besøk, finner frem servise og ordner med kaffe og annen de ikke

 Ellers tar han ansvar for å sette på å tømme oppvaskmaskinen, vaskemaskinen og måker snø. Han skal også ha ansvar for å støvsuge, men akkurat det må ha påminnes da han ikke ser at det trengs.

Anonymkode: 1c2f0...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør jeg alt. Alltid. Gubben gjør til nød oppgaver han blir tvunget til, ser ingenting selv. 

Anonymkode: 464d9...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ser eg er heldig med mannen min 😊 han tar oppvasken. Støvsuger, vasker gulv og tørker støv når det trengst.støvsuger kvar dag.

 

Eg vasker kler.han henger opp og bretter sammen.

Han gjere lekse med kidsa.

Ellers er han flink å rydde og stelle kvar dag.

 

Og han lager middag stort sett kvar dag.

Eg liker å bake sjølv men han hadde fint klart  å baket nokon kaker.

 

Rett før jul så stellet han i stand hus og pyntet bord til barnebursdag. 

Eg hadde baket.han lagde mat 😁

Til familiebursdag så handler han inn og vasker huset og eg baker ☺

Anonymkode: 35121...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÅPLØS.! Jeg gjør alt av forberedelser som innkjøp, baking, lage av mat, pynt og alt som hører til. Selv når det er voksenselskap for barna, så setter han rævva si godt plantet ned på stolen/sofa og forventer å bli vartet opp. Begret rant over i julen da foreldrene hans var her. Sitter som en gjest og helt blokkert.

Hvorfor er vi gift? Det lurer jeg på også.

Anonymkode: ee86d...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han gjør minst like mye som meg, ofte mer. Han klarer ikke å se på meg gjøre noe å sitte selv. Han synes alltid jeg gjør for mye, og skal hjelpe til med alt. 

Vi samarbeider om alt, og han baker også kaker og dekorerer de med pynt etc. 

Han er unik❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Twintipp skrev:

Han gjør minst like mye som meg, ofte mer. Han klarer ikke å se på meg gjøre noe å sitte selv. Han synes alltid jeg gjør for mye, og skal hjelpe til med alt. 

Vi samarbeider om alt, og han baker også kaker og dekorerer de med pynt etc. 

Han er unik❤️

Slik er min mann også!❤Jeg har aldri følt meg alene om noe, verken i dagliglivet eller ved selskaper. Han styrer og steller og liker å være en del av alt. Kaker er det jeg som lager, men det er fordi jeg vil, ellers er det han som står for all mat, både til hverdags og fest! 

Han vasker og er med å finne pynt, han dekorer og dekker bord. Han er en flink vert og ofte ber han meg sitte (under selskapet)og finner mer kaffe eller annet.

Han er også unik, og jeg har venninner som nesten er sjalu på meg pga min mann❤Han sier det er hans oppgave i livet å gjøre min hverdag bra, og jeg har samme syn, og derfor er vi veldig lykkelige og glade😊Begge våre foreldre syns jeg er bortskjemt🤗❤

Han er ikke perfekt, men nært nok😊😍

Anonymkode: e3530...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager mat og pynter bord og rydder, han handler, vasker / støvsuger og rydder av bordet og tar oppvasken etterpå.  Sånn i grove trekk, selvfølgelig hjelper vi hverandre underveis også  når det passer sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm. Ser eg er heldig med mannen min 😊 han tar oppvasken. Støvsuger, vasker gulv og tørker støv når det trengst.støvsuger kvar dag.

 

Eg vasker kler.han henger opp og bretter sammen.

Han gjere lekse med kidsa.

Ellers er han flink å rydde og stelle kvar dag.

 

Og han lager middag stort sett kvar dag.

Eg liker å bake sjølv men han hadde fint klart  å baket nokon kaker.

 

Rett før jul så stellet han i stand hus og pyntet bord til barnebursdag. 

Eg hadde baket.han lagde mat 😁

Til familiebursdag så handler han inn og vasker huset og eg baker ☺

Anonymkode: 35121...4da

Det er og han som lager mat og deserer til gjester ved jul og nyttår og andre festligheter.

Anonymkode: 35121...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere disse åndssvake typene?

Sist gutten hadde bursdag ordnet mannen ALT. Han leide gymsalen på skolen, handlet, bakte og ordnet masse leker og aktiviteter. 

Anonymkode: 8cd15...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjør det han blir bedt om med godt humør og setter gjerne en ekstra spiss på selskapet. 

Fungerer utmerket. Vi er harmonisk og lykkelige. 

Anonymkode: 4cd39...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjør ikke såå mye, men han tar nesten all oppussing i huset selv. Ved spesielle anledninger handler vi sammen, jeg lager maten, og han hjelper til med rydding av hus, servering og å se til gjestene under selskapet og så rydder/vasker vi sammen etterpå. 

Selv om jeg bruker mer tid totalt sett på akkurat dette så går det litt opp i opp siden han bruker mye tid og krefter på andre ting som er til gode for hele familien. 

Anonymkode: f79e5...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er bursdager fordeler vi ganske likt tror jeg. Han sørger for at oppkjørselen er måket sånn at det er plass til biler. Han vasker kjøkken og stue, dekker på og styrer. Jeg baker kaker, dekker på og styrer jeg og. Vi rydder stortsett opp sammen. Fyller på skåler med snacks og lignende.

Vanligvis er det han som gjør mest, rydder og vasker kjøkken og stue, støvsuger hus. Jeg tar hele klesvasken da, siden han er elendig på det.

Anonymkode: d1427...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har det blitt slik at han jobber deltid, først fordi han ikke fikk full stilling og da tilbudet om full stilling kom hadde jeg gått opp i lønn så økonomien var romslig og familielivet fungerte godt med hans reduserte stilling. 

Dermed gjør han en del mer hjemme enn meg, for eksempel det å bake og rydde til burdsdager er greit å få unna i skoletiden. Han legger planene, og delegerer en passende mengde av det som skal gjøres til meg.

Anonymkode: af41d...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...