Gå til innhold

Hvor lenge mener du at det er greit å ha julebelysningen ute?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er første gang jeg har julelys ute, og synes det er så koselig så har ikke lyst til å ta det ned på lenge enda. Når tar dere det ned?

Anonymkode: eab21...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kall det utebelysning og ha det fremme til vinterferien! Alt blir så mørkt når julen er borte, så hvis det ikke henger i trær, så er det utebelysning

Anonymkode: 71972...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke oppe i år (glemte det) Men nå i mørketiden syntes jeg det er koselig å se det rundtom. Må gjerne ha det frem til påske, for min del :) 

Anonymkode: 20844...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt det ned i dag, det er 20.dag jul. Dessuten begynner det å bli mye lysere.

Anonymkode: d93e3...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det ikke oppe i år (glemte det) Men nå i mørketiden syntes jeg det er koselig å se det rundtom. Må gjerne ha det frem til påske, for min del :) 

Anonymkode: 20844...439

Skal ikke se bort i fra at jeg nesten gjør det :) Pleier å ha stjernene i vinduet og kransen på døra oppe til minst februar

Hi

Anonymkode: eab21...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt tid til å ta det ned enda. Jeg tenkte egentlig at det var siste frist i dag, men så ble det glemt gitt... håper å få gjort det i morgen. :P

Anonymkode: fa286...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint i den mørke tiden, med mindre det er masse blinkende lys i forskjellige farger. Kommer i alle fall til å ha det frem til 1. Mars. 

Anonymkode: 1e590...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er fint i den mørke tiden, med mindre det er masse blinkende lys i forskjellige farger. Kommer i alle fall til å ha det frem til 1. Mars. 

Anonymkode: 1e590...bea

Ingen blinkende fargede lys her nei, ikke så glad i det :)

Hi

Anonymkode: eab21...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, skjotta skrev:

Jeg har ikke julebelysning... Jeg har mørketidbelysning 😁

:tommelsmil: Den likte jeg :D

Hi

Anonymkode: eab21...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Belysning ute er jo ikke julepynt. Det er jo for å lyse opp når det er mørkt og trist ute. Det kommer opp før julepynten og blir tatt ned seinere. Har man lysskilt med nisse, eller som det står god jul på osv derimot bør det tas ned etter jul.

Anonymkode: 20d3e...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi har en nabo som har julebelysningen på hele året ser det ut som - tok en pause akkurat i påska og så en uke etter påske var det på igjen!!! Syns ikke det er spesielt hyggelig å se på når det er så lyst og nærmest sommer.

Syns de er veldig merkelige som eksponerer andre for sine "syssler" - hyggelig med lys i juletiden og mørketid, men jeg har ikke lyst å bli utsatt for "julestemningen" til nabo hele året.

Kan man gjøre noe? Skal jeg snakke med han/klippe snora - hehheee

Anonymkode: ad38b...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ikke noe nei. Det får være måte på hvor grinete nabo man skal være. Er det så ille da, Har de blinkende lys rundt hele huset og hagen kanskje? Min huseier har akkurat tatt ned sitt,

Anonymkode: eab21...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man ikke noe nei. Det får være måte på hvor grinete nabo man skal være. Er det så ille da, Har de blinkende lys rundt hele huset og hagen kanskje? Min huseier har akkurat tatt ned sitt,

Anonymkode: eab21...c49

Det skulle stå : man sier ikke noe nei. Ikke man har ikke noe nei

Anonymkode: eab21...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he. I år har jula vart helt til påske og enda lenger hos oss. 

Det har jo vært så enorme mengder snø. Fortsatt ligger ledningene under så mye snø at vi ikke får fjernet lysene. Men jeg håper jo at en solfylt vårhelg bidrar til å smelte nok til at vi kan grave fram ledningene og ta det ned. 

Anonymkode: d5a0d...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde det av 2. mars, men det har frosset fast og må henge der en stund til. Syntes vintermånedene er absolutt det lengste msn kan ha det oppe, selv om det ble mørkt og stusselig uten.

Anonymkode: d7b01...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske stor forskjell på enkle gule lys på en busk eller langs verandarekka, og blinkende disko i alle farger med nisser, reinsdyr og «god jul». 

Førstnevnte kan fint stå på i både januar og februar om dere selv liker det. Sistnevnte bør slås av senest 20. dag jul (og gjerne før). 

Anonymkode: f27a8...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt henger oppe enda, og jeg har ingen intensjoner om å ta de ned.

Har bare blanke varme lys uten blinking som henger i hekkene på hver side av huset. Har også lys på verandaen, og det er så lunt og koselig. Herlig med lys på varme sommerkvelder når solen har gått ned også 😊

Anonymkode: 8f34f...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha det oppe fra november til februar/mars (når det begynner å bli lyst ute igjen). Vanlige lys. 

Vi hadde en rekke med lys i forskjellige farger oppe også (ikke blinkende). Det skulle egentlig skrus av i slutten av januar, men da var det så mye snø at jeg ikke kom bort til stikkontakten. Vi fikk skrudd det av til påske, men den ligger der fortsatt fryst fast i isen... 

Anonymkode: 974e2...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos noen som hadde God Jul på garasjen denne uken. Så den kan visst henge ute hele året. 

Kanskje de bare plugger den i 1 desember? 

Anonymkode: a7ba7...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...